|

مدیرعامل بیمه البرز به گسترش‌نیوز خبر داد:

پرداخت سالانه ۱۶ هزار و ۵۰۰ دیه برای کشته‌شدگان

تاجدار گفت: سالانه ۱۶ هزار و ۵۰۰ دیه کشته‌شدگان پرداخت می‌شود که بیشتر این آمار مربوط به حوادث جاده‌ای می‌شود.

گسترش نیوز: رسول تاجدار مدیرعامل بیمه البرز در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز در مورد آخرین آمار خدمات‌دهی صنعت بیمه، اظهار کرد: در کشور ما بیمه‌های دولتی عمری ۸۰ ساله و بیمه‌های خصوصی قدمتی ۱۰۰ ساله دارد و علی‌رغم مشکلاتی که طی این سال‌ها پشت سر گذاشته، خدمات ارزنده‌ای را به ارمغان آورده است.

تاجدار با اشاره به یکی از خدمات قابل‌توجه این صنعت بیان کرد: درحال‌حاضر کشورمان کمترین زندانی ناشی از عدم پرداخت دیه را دارد. امروز همگان بر ضرورت وجود بیمه و تأثیر آن بر زندگی آگاه هستند.

مدیرعامل بیمه البرز همچنین بابیان اینکه متأسفانه آمار تعداد نفرات کشته‌شده در حوادث جاده‌ای نگران‌کننده است، مطرح کرد: متأسفانه بالغ‌بر ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر سالانه در حوادث جاده‌ای کشته می‌شوند که طبق اعلام قوه قضاییه، دیه یک مرد مسلمان، امسال ۲۷۰ میلیون تومان برای ماه‌های غیر حرام در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: در ماه‌های حرام یک‌سوم مبلغ بر دیه هر فرد اضافه می‌شود و این میزان پرداختی دیه نسبت به سال گذشته حدود ۳۹ میلیون تومان افزایش پیداکرده است.

این فرد آگاه صنعت اضافه کرد: صنعت بیمه توانسته هزینه‌های مربوط به این فاجعه را تا حدی جبران و تأمین کند. آمارهای نگران‌کننده مربوط به فوت افراد باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب و همکاری نهادهای ذی‌ربط کاهش پیدا کند.

تاجدار ابراز کرد: دیه و دیگر مسائل مالی هرگز جایگزین فرد ازدست‌رفته نمی‌شود اما نباید فراموش کرد که بعد از فوت فرد به‌خصوص سرپرست خانوارها دیگر اعضای خانواده در مسائل معیشتی به‌شدت دچار مشکل می‌شوند و پرداخت دیه می‌تواند تأثیر بسزایی در جلوگیری از این موضوع داشته باشد.

مدیرعامل بیمه البرز معتقد است: در واقع دیه اشخاص از تبعات اجتماعی ناگوار که می‌تواند هزینه‌های سنگینی بر دولت و خانواده فرد تحمیل کنند پیشگیری کند.

وی مطرح کرد: در کشور سالانه حدود ۳۴۰ هزار نفر مصدوم داریم که این صنعت هزینه‌های پزشکی، دیه مربوطه و.. را پوشش و تأمین می‌کند.

تاجدار گفت: این صنعت علا رغم مشکلات دست‌وپا گیر، توانسته خدمات ارزنده‌ای را به مردم و کشور ارائه کند. هرچند که آمار ضریب نفوذ بیمه با میانگین جهانی تفاوت فاحش و قابل‌توجهی دارد اما امید می‌رود با عطوفت و توجه دولت این صنعت رشد بیشتری داشته باشد و درنهایت بتواند خدمات شایسته و جامع‌تری را ارائه کند.

کدخبر: 53286

ارسال نظر

 

آخرین اخبار