|

معاون مدیرکل نظارت بر بیمه‌های زندگی بیمه مرکزی به گسترش نیوز خبر داد:

پوشش محدود بیمه‌های زندگی برای بیماری‌های خاص

قندچیلر گفت: تعداد بیماری‌هایی که تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرند کمتر از بیماری‌های است که در این چتر حمایتی گنجانده نمی‌شوند.

گسترش نیوز: یکی از خدمات ویژه بیمه‌های زندگی ارائه پوشش‌های ازکارافتادگی و امراض خاص به همراه پوشش فوت به هر علت است که با توجه به مشکلات زندگی شهری، افراد استقبال خوبی از آن داشته‌اند.

مهرداد قندچیلر معاون مدیرکل نظارت بر بیمه‌های زندگی بیمه مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز در مورد محدودیت سنی در این نوع پوشش بیمه‌ای، اظهار کرد: اگر فرد بیمه‌شده به علت حادثه و یا بیماری، توانایی خود را بر اساس ضوابط تعیین‌شده از دست بدهد و نتواند درآمد و عایدی همچون گذشته داشته باشد، می‌تواند از مزایای بیمه‌نامه خود استفاده نماید.

قندچیلر با اشاره به مفاد فصل دوم آیین‌نامه ۶۸ مصوب ۲۲ آذرماه سال ۱۳۹۰، شورای عالی بیمه و سایر آیین‌نامه‌های مرتبط، افزود: بنا بر سیاست‌گذاری‌ها شورای عالی بیمه، محدودیت سنی از بیمه‌های اشخاص حذف‌شده است و شرکت‌های بیمه تا سن ۱۰۶ سالگی اختیار ارائه انواع محصولات بیمه‌های زندگی رادارند.

معاون مدیرکل نظارت بر بیمه‌های زندگی بیمه مرکزی ادامه داد: البته شرکت‌های بیمه هریک به فراخور تجربیات گذشته و سیاست‌های داخلی مجموعه خود، محدودیت سنی بخصوصی برای پوشش خطر فوت و سایر پوشش‌های تکمیلی مدنظر قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه به‌طورمعمول تمام شرکت‌های بیمه‌ای یک عرف ثابتی را برای این بیمه‌ها در نظر می‌گیرند، بیان کرد: در حال حاضر شرکت‌های بیمه‌ای به‌طورمعمول سقف سنی ۶۰ سال را برای ارائه پوشش‌های تکمیلی فوق در نظر می‌گیرند.

این مقام آگاه با تشریح برخی از محصولات بیمه‌های زندگی گفت: بیمه‌های زندگی دامنه وسیعی دارند که می‌توان بیمه‌های عمر زمانی، تمام عمر، مانده بدهکار و... را ازجمله انواع آن دانست و اکنون بیمه‌های عمر زمانی، عمر و سرمایه‌گذاری در بازار بیمه طرفداران بیشتری دارد.

قندچیلر با اشاره به پوشش بیمه‌ای امراض خاص، ادامه داد: تعداد محدودی از بیماری‌ها تحت پوشش بیمه تکمیلی امراض خاص قرار می‌گیرند. در بیشتر مواقع سکته‌های مغزی و قلبی، جراحی‌های عروق قلبی، انواع سرطان و پیوند اعضای اصلی بدن شامل این پوشش بیمه‌ای می‌شوند.

قندچیلر بابیان اینکه شرکت‌های بیمه‌ای در خصوص پوشش امراض خاص شرایط به‌خصوص مربوط به خود را در نظر می‌گیرند،‌ اضافه کرد: چگونگی و گستردگی خدمات‌دهی بیمه امراض خاص در قراردادها قید می‌شود به‌طور مثال گاهی هر نوع سرطانی تحت پوشش قرار نمی‌گیرد و به‌طور قالب سرطان حاد تهاجمی شامل پوشش بیمه‌ای می‌شود.

معاون مدیرکل نظارت بر بیمه‌های زندگی بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شرکت‌های بیمه‌ای موظف به اجرای تعهدهای خود هستند ازاین‌رو مباحثی همچون تجرد و یا تأهل شخص بیمه‌شده در پوشش بیمه ازکارافتادگی تأثیری ندارد.

وی در مورد این سؤال خبرنگار که آیا سقف مشخصی برای بازپرداخت‌های بیمه ازکارافتادگی وجود دارد؟ پاسخ داد: به‌طورکلی حداکثر معادل سرمایه فوت را برای پوشش بیمه ازکارافتادگی در نظر می‌گیرند.

قندچیلر گفت: پایه اصلی این بیمه‌نامه‌ها پوشش ریسک فوت است که برای آن‌هم مبالغ متغیری متناسب با شرایط فرد تعریف می‌شود.

کدخبر: 53956

ارسال نظر

 

آخرین اخبار