|

رئیس سازمان ملی استاندارد مطرح کرد:

بیمه‌ای‌ها گلایه خود را نزد گمرک ببرند! / ‌هیچ‌ سهل‌انگاری در استانداردها اتفاق نمی‌افتد

پیروز بخت گفت: این سازمان با شرکت‌های بیمه‌ای به‌طور مستقیم ارتباط ندارد و در مورد گلایه‌های پیش‌آمده باید به پل ارتباطی‌مان یعنی گمرک مراجعه کنند.

گسترش نیوز: اجناس خارجی برای ورود به کشور نیازمند تایید سازمان استاندارد و دیگر نهاد‌های مربوط است بنابراین اگر واردکننده‌ای قصد واردات دارد دریکی از مراحلی که باید برای ورود محصول از مبادی رسمی کشور طی کند، دریافت مجوز‌های مربوط به این سازمان است.

در این میان چندی پیش برخی از شرکت‌های بیمه‌ای از معتبر نبودن استاندارد برخی از محصولات وارداتی گلایه‌مند شدند و معتقدند که محصولی به‌طور قانونی به کشور راه‌یافته است و با تکیه‌بر این پشتوانه اقدام به بیمه محصولات لوکس و گران نرخ وارداتی کردند اما پس از گذشت مدتی متوجه می‌شوند که این اجناس از کیفیت و استاندارد کافی برخوردار نبوده و با مراجعه فراوان بیمه‌شدگان روبه‌رو می‌شوند.

نیره پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز در پاسخ به این موضوع اظهار کرد: شرکت‌های بیمه‌ای اگر دچار مشکلی و ابهاماتی در کالا می‌شوند باید به گمرک مراجعه کنند و پاسخ خود را از آنها جویا شوند. سازمان ملی استاندارد در مورد این موضوع تنها به‌عنوان بخش مکملی عمل کرده و مسئولیت اصلی آن با گمرک جمهوری اسلامی ایران است.

پیروز بخت با اشاره به مجوز این سازمان که پیش‌نیاز ورود کالاهاست، تشریح کرد: هرچند که در هنگام ورود، کالا برای تعیین ماهیت و یا برای انطباق با استاندارد‌های اجباری به سازمان ملی استاندارد ارجاع داده می‌شود و با تایید ما گمرک به کار خود ادامه می‌دهد اما متولی اصلی ورود اجناس گمرک بوده بنابراین حتی اگر شرکت بیمه‌ای به این سازمان مراجعه کند پاسخی برای این گلایه آنها نداریم.

رئیس سازمان ملی استاندارد تأکید کرد: این سازمان با شرکت‌های بیمه‌ای به‌طور مستقیم ارتباط ندارد و در این مورد پل ارتباطی‌مان گمرک بوده است.

وی در مورد این سؤال خبرنگار مبنی بر اینکه زمزمه‌های مبنی بر سهل‌انگاری سازمان استاندارد در تایید استاندارد‌های اجباری به گوش می‌خورد، پاسخ داد: با تایید متخصصان این سازمان به‌هیچ‌وجه امکان بروز مشکل و تخلفی ازنظر سلامت محصول وجود ندارد.

پیروز بخت گفت: البته امکان اینکه پس از ورود، عرضه‌کننده اقدام به تقلب‌هایی همچون جابه‌جا کردن قطعه اصل محصول با نمونه فیک آن و... وجود دارد که در این مورد نیز نمی‌توان گلایه و اتهامی را نسبت به این سازمان نسبت داد.

کدخبر: 58852

ارسال نظر

 

آخرین اخبار