|

سردرگمی دفاتر «ای‌سی‌تی» روستایی در استان یزد

کارگزاران دفاتر خدمات ارتباطی روستایی‌ ای سی تی چند سالی است که از نبود امنیت شغلی و بیمه گلایه دارند و حمایت دولت را از کارگزاران دفاتر فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی مطالبه می‌کنند، این موضوع از آنجایی شروع شد که مخابرات به بخش خصوصی واگذار شد. در ادامه با رئیس انجمن صنفی دفاتر‌ای سی تی روستایی یزد گفت‌وگو کردیم.

گسترش‌نیوز: رئیس انجمن صنفی دفاتر‌ای سی تی روستایی یزد به گسترش‌نیوز گفت: دفاتر خدمات ارتباطی روستایی‌ ای سی تی قبل از این دفتر خدمات ارتباطی روستایی بود که وزارت فناوری اطلاعات کشور متشکل از سه دستگاه با همکاری پست، پست بانک و مخابرات در سال ۸۵ ایجاد کرد.

منصور ماندگار با بیان اینکه برای کم شدن مهاجرت از روستاها وجود این دفاتر خدماتی در روستاها الزامی است، گفت: قبل از اینکه مخابرات به بخش خصوصی سپرده شود مخابرات متولی این دفاتر خدماتی بود و تجهیز دفاتر، حقوق و بیمه کارمندان دفاتر‌ای سی تی روستایی برعهده مخابرات بود ولی درحال‌حاضر با خصوصی شدن مخابرات دفاتر باید خودشان این هزینه‌ها را در روستاها متقبل شوند.

وی افزود: به‌تدریج ساکنان روستاها به علت نبود شغل مهاجرت کردند و روستاها کم جمعیت شد بنابراین تراکنش کمتری در دفاتر‌ای سی تی یا همان دفاتر خدمات ارتباطی روستایی انجام می‌شود و نبود متولی ثابت برای این دفاتر هم برمشکل بودجه افزوده است.

رئیس انجمن صنفی دفاتر‌ای سی تی روستایی یزد به کمبود این دفاتر در روستاها اشاره کرد و گفت: از زمانی که مخابرات به بخش خصوصی واگذار شد دفاتر‌ای سی تی متولی ندارند بر همین اساس مجوزدفاتری که نیاز به تمدید داشت تمدید نشدند و پروانه برخی دفاتر فاقد اعتبار هستند به این دلیل هم دستگاه‌های دولتی خدمات خود را به این دفاتر واگذار نمی‌کنند و این موضوع دفاتر خدماتی روستایی را به سمت تعطیل شدن پیش برده است هرچند اداره کل پست به تازگی مسئول کارگروه دفاتر خدمات روستایی شده است ولی هنوز مسئولیت هزینه دفاتر را نپذیرفته است.

وی اظهارکرد: دفاتر پیشخوان دولت کاملا ساختار متفاوتی دارند و نباید با دفاترخدمات ارتباطی روستایی تلفیق یا جابه‌جا شوند.

وی گفت: درحال‌حاضر ۱۱۹ دفتر خدمات ارتباطی روستایی در استان وجود دارد که ۱۰۰درصد روستاها را پوشش می‌دهد.

ماندگار اظهارکرد: دفاتر خدمات ارتباطی روستایی به طور یقین موفق خواهند شد و به هیچ عنوان هدف خود که حمایت و خدمات رسانی به مردم کم درآمد و محروم روستاها است را تغییر نخواهند داد.

کدخبر: 66038

ارسال نظر

 

آخرین اخبار