|
کدخبر: 38301

در مراسم روز ملی صادرات

رئیس اتاق ایران: ارز صادرکنندگان به کشور بازگردد / هر روز سورپرایز می‌شویم

مراسم روز ملی صادرات با حضور چهره‌های برجسته سیاسی و اقتصادی در حال برگزاری است.

گسترش نیوز: بیست و دومین مراسم روز ملی صادرات با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری، مجتبی خسروتاج، معاون وزیر صنعت و تنی چند از چهره‌های مطرح در حوزه اقتصاد در سالن همایش‌های صدا و سیما برپاست.

roz-saderat1.jpg

در این مراسم، رضا رحمانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت که شب گذشته با حکم حسن روحانی، رئیس جمهور منصوب شده است، نیز حضور دارد.

در این مراسم غلامحسین شافعی، رییس اتاق ایران گفت: متاسفانه به صادرات توجه درستی نمی‌شود. آنچه که در حال حاضر می‌بینیم و هر روز با آن مواجهیم این است که یک نوع تعجیل در تصمیم گیری وجود دارد. این در حالی است که بسیاری از تصمیم گیری ها نیازمند یک پیوست کارشناسی است که این پیوست غایب است و به تبع آن نتایج مثبتی را نمی‌بینیم.

وی افزود: استدعا داریم پس از صدور دستورات بر اجرای درست آن هم تاکید کنید. ما می‌بینیم که معاون اول رئیس جمهوری همیشه بر قانون گرایی تاکید داشته و همیشه از این که بر اعتماد لطمه وارد شود، حساس بودند. پس این امر باید با دقت بیشتری صورت بگیرد. در قانون فضای کسب و کار معتقدیم که هر گونه تغییر در بخشنامه ها پیش از اجرا توسط رسانه های گروهی به اطلاع فعالان برسد. ما در حال حاضر مرتب در حال سورپرایز هستیم و می ترسیم هر روز بخشنامه جدید صادر شود.

شافعی اظهار کرد: امروزه بحث‌های زیادی درباره اینکه ارز صادرکنندگان به داخل کشور برگردد مطرح می‌شود. عدم اجرا این کار خیانت است. چرا که بخش قابل توجهی از صادرکنندگان متعهد به این کشور هستند. یک بار پیمان ارزی برقرار شد و دیدیدم افراد غیر حرفه ای در روز ملی صادرات لوح صادرکننده نمونه گرفتند در حالی که صادرات درستی نداشتند. در نتیجه بسیاری از آن ها گرفتار شدند و برخی از کشور رفتند. این قضیه امروز و در حال حاضر در حال تکرار است. متاسفانه حرفه ای ها به دلایل مختلف کنار می روند و افراد غیر حرفه ای وارد بازار می شوند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها