|
کدخبر: 50844

رئیس اتاق اصفهان در جلسه صندوق ضمانت صادرات مطرح کرد:

اوضاع کسب‌و‌کار اصفهان مناسب نیست / نیاز به استفاده از ظرفیت‌های خالی صنایع

رئیس اتاق اصفهان در جلسه صندوق ضمانت صادرات مطرح کرد: اوضاع کسب‌و‌کار اصفهان مناسب نیست و باید از ظرفیت‌های خالی صنایع این استان استفاده کرد.

گسترش‌نیوز: مسعود گلشیرزای رئیس اتاق اصفهان گفت: خوشحال هستیم که امروز جلسه مهمی را در اتاق اصفهان داریم تا بتوانیم موضوعات مرتبط با کار و کار‌آفرینی و بحث صادرات را در سال رونق تولید بررسی کنیم. امسال عنوان سال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی رونق تولید نامگذاری شد. زمانی که این عنوان به کار برده می‌شود معنی آن فزونی عرضه بر تقاضا، ایجاد بازارهای نو و جدید و حضور موثرتر جهت توسعه بازار به نحوی که چرخ تولید و تجارت آسان‌تر از قبل بچرخد. جای تقدیر و تشکر دارد چراکه شاهد این هستیم که مسئولان این حوزه در مقام سیاست‌گذران از پیش‌نیاز این حرکت، استان اصفهان را به عنوان مقصد گفت‌وگو در نخستین روزهای سال انتخاب کردند.

golshirazi2.jpg

وی ادامه داد: امیدوارم در ساعاتی که به دور یک میز به گفت‌وگو می‌پردازیم نتیجه به نحوی باشد که تقویم سالانه را زمانی که خواستیم ورق بزنیم از این جلسه به عنوان یک جلسه راهبردی یاد کنیم. در روزهای گذشته در همین سالن خدمت مدیرعامل بانک صنعت و معدن بودیم و تفاهمنامه‌ای را دادیم و امروز تصویب شد. طبق این تفاهمنامه حد اعتباری بانک صنعت و معدن جهت پوشش‌دهی فعالان اقتصادی استان اصفهان ۵ برابر شد.

گلشیرازی در پایان گفت: در فضای کسب و کار اوضاع مناسبی از این لحاظ در استان اصفهان وجود ندارد. اگر شاخص‌های کسب‌و‌کار را ورق بزنیم متاسفانه اصفهان در زمینه کسب‌و‌کار رتبه‌های آخر را دارد. یا توجه به رفتارها، نتوانستیم تسهیل‌گری مناسبی در صنعت اصفهان انجام دهیم. آمار بیکاری ۳.۲ درصد از از معدل کشوری بالاتر است این در حالی است که صنایعی در استان اصفهان وجود دارد که ظرفیت آنها خالی است. و می‌توان بیشتر و بهتر از آنها استفاده کرد. باید به گونه‌ای حلقه‌های مختلف را به یکدیگر متصل کرد تا به نتیجه مناسبی دست یافت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها