|
کدخبر: 329479

ورود تاکسی های جدید به شهر | ناوگان تاکسیرانی نونوار شد

مرتضی ضامنی گفت: با توجه به انباشت بالای فرسودگی ناوگان تاکسیرانی، استفاده از ظرفیت تمامی شرکت‌های خودروساز در این بخش می‌تواند گامی مهم در کاهش تعداد فرسودگی و به تبع آن افزایش سطح کیفی ناوگان در این حوزه باشد.

جامعه ورود تاکسی های جدید به شهر | ناوگان تاکسیرانی نونوار شد

مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور اعلام کرد که ۵۰۰۰ دستگاه خودروی جدید به ناوگان تاکسیرانی در سراسر کشور اضافه شده است و نوع خودروی تعیین شده به FMC 511 B است.

مرتضی ضامنی، با اشاره به اینکه طرح نوسازی و توسعه تاکسی‌ها در راستای ارتقای کیفیت خدمات حمل و نقل عمومی، کاهش آلودگی هوا و از رده خارج کردن ناوگان فرسوده تاکسیرانی اجرا می‌شود، اظهار کرد: خودروی ۵۱۱ B محصول شرکت فردا موتورز به عنوان تاکسی جدید، از کیفیت مطلوب و قیمت مناسبی با استاندارد آلایندگی یورو ۵ برخوردار است.

مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور قیمت فعلی این خودرو برای ناوگان تاکسیرانی را ۷۵۰ میلیون تومان اعلام و گفت: این خودرو در دو بخش توسعه و نوسازی وارد این ناوگان می‌شود، متقاضیان باید درخواست خود را به سازمان تاکسیرانی یا حمل و نقل مسافر شهری محل فعالیت خود اعلام تا فرآیند اجرایی طرح با هماهنگی این اتحادیه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مراحل شماره‌گذاری و ورود به حوزه ناوگان تاکسیرانی انجام شده است، افزود: واگذاری ناوگان فوق به متقاضیان با استفاده از تسهیلات بانکی ارزان قیمت صورت خواهد پذیرفت.

مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور گفت: با توجه به انباشت بالای فرسودگی ناوگان تاکسیرانی، استفاده از ظرفیت تمامی شرکت‌های خودروساز در این بخش می‌تواند گامی مهم در کاهش تعداد فرسودگی و به تبع آن افزایش سطح کیفی ناوگان در این حوزه باشد.

هفته گذشته نیز سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران نرخ کرایه تاکسی‌های برقی را اعلام کرد و گفت: اعلام کرده‌ایم رانندگان "تاکسی‌های برقی" می‌توانند تا سقف ۵۰ نسبت به نرخ عادی کرایه یک مسیر، افزایش کرایه داشته باشند!

ظشادی مالکی درباره تاکسی‌های برقی که به‌زودی فعالیت آنها در شهر تهران آغاز می‌شود، اظهار کرد: در تلاش هستیم بخشی از هزینه خرید این خودروها از طریق دولت پرداخت شود که احتمال تحقق آن زیاد است اما هنوز مبلغ آن هنوز مشخص نیست.

به گفته وی، تاکسی‌های برقی به صورت گردشی و در مسیرهای پرترافیک و پرتردد فعالیت خواهند کرد.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره نرخ کرایه این تاکسی‌ها نیز گفت: طبق مصوبه شورای شهر تهران، با توجه به اینکه این تاکسی‌ها خودروی لوکس به شمار می‌آیند، رانندگان تاکسی می‌توانند تا سقف ۸۰ درصد افزایش نرخ داشته باشند اما برای رفاه حال شهروندان، اعلام کرده‌ایم رانندگان این دسته از خودروها می‌توانند تا سقف ۵۰ نسبت به نرخ عادی کرایه یک مسیر، افزایش کرایه داشته باشند.

تاکسی-مشکی (1)

هفته گذشته ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران از طریق شرکت کرمان موتور رونمایی شد و قرار است به تدریج وارد ناوگان شود. علاوه بر این قرار است ۲۷۰۰۰دستگاه تاکسی برقی دیگر از طریق قرارداد شهرداری تهران با چین، وارد ناوگان تاکسیرانی شود.

چندی پیش علیرضا زاکانی در آیین ورود ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران با بیان اینکه امید داریم ماحصل این برقی سازی بتواند چهره جدیدی را در شهر تهران به نمایش بگذارد، اظهار کرد: تولید در داخل، اشتغال و کارآفرینی و خلق ارزش در کشور برای ما بسیار مهم است و همواره مورد عنایت قرار دارد.‌

وی ادامه داد: در همین راستا و از مدت‌ها قبل قرارداد خرید ۲۷۷۵ دستگاه اتوبوس از داخل کشور دنبال شد که در حال اضافه شدن به ناوگان اتوبوسرانی است و به‌زودی تعدادی دیگری از این بسته خریداری شده رونمایی خواهد شد. 

زاکانی تصریح کرد: امروز شاهد کار مشترک چندین خودروساز و خصوصا کرمان موتور هستیم و مسیر به‌کارگیری ۲۷  هزار و ۵۰۰ تاکسی برقی در شهر تهران فراهم شده است و رانندگان این خودروها و بعد از آن مردم تهران از منافع این تاکسی‌ها بهره می‌برند.

شهردار تهران گفت: نقدینگی اگر درست مورد استفاده قرار بگیرد یک موهبت است و می‌شود آن را به سمت خلق ثروت جهت داد. بعضی مواقع نقدینگی‌ها به سمت املاک و خرید سوق پیدا می‌کند اما وقتی در تولید هدایت‌ می‌شود عملا به یک جهش و کار بزرگ کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه کار که آغاز می‌شود ابتدای آن بسیار سخت و دشوار است، افزود: عده ای باور نمی‌کردند که در یک مسیر جدید کار نویی را پیش ببریم چراکه تکرار راحت است اما راه‌اندازی یک کار سخت است. وقتی قرار شد خودروهای برقی با همت دولت به کشور وارد شود باب همکاری باز شد که نیازمند زیرساخت‌های مورد نیاز بود. 

شهردار تهران ادامه داد: تک‌تک کارهایی که صورت گرفت باعث‌ گشایش شد این در حالی بود که برخی از مسئولین می‌گفتند به خواب ببینید چنین اتفاقی در تهران بیفتد ولی شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها