|
کدخبر: 333226

وضعیت هوای فردا | گرمای شدید دوباره بازمیگردد!

بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی، آسمان استان تهران در پنج روز آینده عمدتاً صاف تا کمی ابری خواهد بود. در برخی ساعات، غبار رقیق و افزایش برخی آلاینده‌ها، به ویژه ذرات معلق کوچک‌تر از ۲.۵ میکرون و ازن در بعدازظهر و شب مشاهده می‌شود.

جامعه وضعیت هوای فردا | گرمای شدید دوباره بازمیگردد!

بعد از دو هفته هوای داغ و طاقت‌فرسا در سراسر کشور که منجر به تعطیلی بسیاری از ادارات و مراکز صنعتی شد، در هفته گذشته هوا کمی متعادل‌تر گشت. با این حال، سازمان هواشناسی برای هفته آینده از ورود گرمای شدید به خصوص در شهر تهران خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی، آسمان استان تهران در پنج روز آینده عمدتاً صاف تا کمی ابری خواهد بود. در برخی ساعات، غبار رقیق و افزایش برخی آلاینده‌ها، به ویژه ذرات معلق کوچک‌تر از ۲.۵ میکرون و ازن در بعدازظهر و شب مشاهده می‌شود. همچنین، گاهی وزش باد با سرعت بالا و در نیمه غربی و نواحی جنوبی استان، وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. احتمال خیزش گرد و خاک و انتقال موقت آن از استان‌های همجوار وجود دارد که می‌تواند منجر به کاهش نسبی کیفیت هوا و کاهش موقت دید شود. در ارتفاعات نیز افزایش ابر و احتمال رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از امروز (اول شهریورماه) روند افزایشی دما در سطح استان آغاز خواهد شد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه‌های استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۲ شهریورماه) صاف تا قسمتی ابری گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و شنبه (۳ شهریور ماه) صاف تا قسمتی ابری، بعدازظهرافزایش ابر، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

گرمای -هوا

پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد

بر اساس اطلاعیه‌ای که روی پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل هواشناسی این استان منتشر شده است: دمای هوای استان خراسان‌رضوی در سه روز آینده با شیبی ملایم افزایش پیدا می‌کند و دمای هوا نسبت به امروز، پنجشنبه اندکی گرم‌تر خواهد شد.

آسمان در سه روز آینده، صاف و آفتابی خواهد بود و وضعیت جوی در بیشتر نقاط خراسان رضوی به جز مناطق جنوبی استان پایدار باقی می‌ماند.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: «در مناطق جنوبی خراسان رضوی، وزش باد همچنان وزیدن خواهد داشت که وقوع گردوخاک در ساعات رو به‌رو تشدید می‌شود.»

در شبانه‌روز گذشته، قوچان با ۱۱ و سرخس با ۳۷ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان بوده‌اند و در همین مدت کلان‌شهر مشهد نوسانات دمایی ۱۸ تا ۳۳ درجه را به ثبت رسانده است.

دمای کنونی مشهد ۳۱ درجه است و طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، دمای این کلان‌شهر امروز بین ۱۹ تا ۳۳ درجه در نوسان خواهد بود.

جو آرام با چاشنی گرد و خاک در انتظار هوای استان قم

کارشناس اداره کل هواشناسی وزش مقطعی باد و گرد و خاک را مهمترین پدیده آب و هوایی روز‌های آینده استان اعلام کرد.

سعید اسماعیلی گفت: امروز آسمانی صاف تا کمی ابری، در برخی ساعت‌ها افزایش ابر و وزش باد و غبار محلی را در پیش رو داریم.
وی با بیان اینکه آسمان قم فردا صاف تا قسمتی ابری خواهد بود گفت: از بعد از ظهر فردا  شاهد افزایش ابر و وزش باد و گرد و خاک خواهیم بود.

اسماعیل افزود: در روز‌های پیش رو بیشینه هوای شهر قم در عدد ۴۱ ثابت خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی برای شنبه هم آسمانی صاف تا قسمتی ابری، در برخی ساعت‌ها همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی کرد و گفت: امروز کمینه دمای ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر برای شهر قم ثبت شده که این عدد فردا با افزایش ۵ درجه‌ای به ۲۶ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها