|
کدخبر: 334633

مترو تهران هفته را با اختلال شروع کرد | اتوبوس برای این افراد رایگان شد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز اعلام کرد که در هفت روز ابتدایی مهر، شهروندان می‌توانند به‌صورت رایگان از خدمات مترو بهره‌مند شوند. با توجه به افزایش تقاضا، تدابیری اتخاذ شده است تا سرفاصله در بخش مترو و اتوبوس‌رانی کاهش یابد و شهروندان و دانش‌آموزان بتوانند به‌موقع به محل کار، مدارس و دانشگاه‌ها برسند.

جامعه مترو تهران هفته را با اختلال شروع کرد | اتوبوس برای این افراد رایگان شد

هادی شه‌دوست شیرازی در توضیح فعالیت‌های کلیدی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز برای مدیریت و کنترل ترافیک و تسهیل عبور و مرور در شبکه معابر در آغاز سال تحصیلی، بیان کرد: این معاونت اقداماتی نظیر ایمن‌سازی حاشیه مدارس و معابر نزدیک به آن، نظارت و مدیریت ترافیک به ویژه در نقاط حساس، همکاری با مرکز کنترل ترافیک و پلیس راهور برای توزیع بهینه نیروی پلیس در محل‌های ترافیکی، افزایش خدمات حمل‌ونقل عمومی با کاهش زمان انتظار در بخش مترو و اتوبوسرانی، و راه‌اندازی سامانه سفیر مهر برای سرویس مدارس در شیراز را در نظر دارد. این اقدامات به منظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان و اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در آغاز سال تحصیلی جدید انجام می‌شود.

وی همچنین به ساماندهی ناوگان سرویس مدارس در کلان‌شهر شیراز اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار پس از چند سال، مسئولیت سرویس مدارس به شهرداری شیراز واگذار شده است. تاکنون آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی مربوط به سرویس مدارس به شرکت‌های حمل و نقل مسافر شهری ابلاغ و اقدامات لازم برای ساماندهی انجام شده است.

اختلال+در+مترو+تهران

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز تأکید کرد: ثبت‌نام امور مرتبط با سرویس مدارس از طریق سامانه سفیر مهر توسط والدین دانش‌آموزان انجام شده است. همچنین، علاوه بر رتبه‌بندی و تأیید صلاحیت تمامی شرکت‌های حمل و نقل، تأیید صلاحیت رانندگان سرویس مدارس نیز توسط شهرداری شیراز صورت گرفته و تمامی فعالیت‌ها در این زمینه با مجوز سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر امکان‌پذیر است.

شهدوست با اشاره به آموزش رانندگان سرویس مدارس، خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و در راستای فعالیت سامانه ویژه سرویس مدارس سفیر مهر در سال تحصیلی جدید، آموزش تخصصی رانندگان سرویس مدارس در مرکز آموزش سازمان حمل‌ونقل مسافر، برحسب معیارها و استانداردهای سازمان فنی و حرفه‌ای تعریف شده و در دستور کار بوده و کلیه موارد مرتبط به سرویس مدارس از جمله آموزش قوانین، اخلاق حرفه‌ای، روان‌شناسی کودک به رانندگان سرویس مدارس آموزش داده می‌شود.

تسهیلات حمل‌ونقل عمومی با آغاز سال تحصیلی

وی اضافه کرد: علاوه بر اینکه در هفت روز آغازین مهر شهروندان می‌توانند به صورت رایگان از مترو استفاده نمایند، با توجه به افزایش تقاضا، به‌منظور کاهش سرفاصله (مدت‌زمان انتظار) در بخش مترو و اتوبوس‌رانی برنامه‌ریزی انجام‌شده است تا شهروندان و دانش‌آموزان بتوانند به‌موقع در محل کار، مدارس و یا دانشگاه حاضر شوند.

معاون شهرداری شیراز ادامه داد: با توجه به استقرار نیروهای دستگاه‌های امدادی و پلیس راهور در مرکز کنترل ترافیک، آمادگی دستگاه‌های امدادی جهت مدیریت بهتر حوادث و سوانح ترافیکی و جلب مشارکت مردمی در مدیریت ترافیک و اعمال مقررات به‌منظور جلوگیری از تراکم ترافیک و عدم توقف دوبل در حاشیه مدارس باهدف روان‌سازی ترافیک مهر انجام‌شده است.

شهدوست شیرازی با اشاره به دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در آستانه بازگشایی مدارس اظهار کرد: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در راستای تسهیل عبور و مرور، ایمن‌سازی مدارس حاشیه معابر اصلی را در اولویت کاری خود قرار داده است که اجرای خط‌کشی محوری معابر، خط‌کشی گذرگاه‌های عابر پیاده، نصب تابلو و علائم، تجهیزات ترافیکی و شابلون‌های کف نویسی که با توجه به نقش عملکردی و سرعت مجاز معابر طراحی شده است از جمله اقدامات بوده که از ۱۵ شهریور آغاز شد.

ون+سرویس+مدرسه

وی همچنین مرکز مدیریت کنترل ترافیک را ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر در حالت آماده‌باش کامل اعلام کرد و افزود: به‌منظور نظارت ترافیک خصوصاً در نقاط گلوگاهی و رفع گره‌های ترافیکی این مرکز در تمام شبانه‌روز در آمادگی کامل بوده و همچنین عملیات تعمیر و نگه‌داری تقاطع‌های سطح شهر، سامانه‌های نظارت تصویری و ثبت تخلف را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

به‌منظور دستیابی به اهداف مطلوب‌تر نیازمند همراهی و همکاری شهروندان هستیم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین از اجرای کمپین فرهنگی و تبلیغاتی معاونت حمل و نقل و ترافیک با عنوان ۶۴ فقط یک عدد نیست، باهدف اعلام افزایش ۶۴ درصدی طول صف ترافیک در نقاط پرتردد شهر به دلیل پارک‌های دوبل و نامناسب برخی خودروها خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری نیز باهدف مدیریت تقاضای سفر، به معضل پارک دوبل به عنوان یکی از مصادیق نقض حقوق شهروندی و تخلفات شهری که بیشترین تأثیر را در ایجاد گره‌های ترافیکی در سطح شهر دارد، پرداخته و برای رفع این معضل با زیرساخت‌های آموزشی و فرهنگی و البته همراهی شهروندان برنامه‌ریزی‌های ویژه انجام شده است.

شهدوست شیرازی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عامل انسانی بیشترین سهم را در کنترل عبور و مرور و آرام‌سازی فضای شهری دارد، در این کمپین تلاش شده است راهکارهای مدیریت تقاضای سفر از طریق فرهنگ‌سازی و آموزش رفتارهای ترافیکی به شهروندان با زبانی متفاوت در شیراز اکران شود که مرحله دوم این کمپین به پارک‌های نامناسب و دوبل در اطراف مکان‌های آموزشی ازجمله مدارس و دانشگاه‌ها اختصاص داده‌شده است.

وی با اعلام اینکه درصد بالایی از ترافیکی که روزانه مشاهده می‌کنیم حاصل رفتارهای نامناسب ترافیکی است، اضافه کرد: در کمپین فرهنگی و تبلیغاتی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک تلاش می‌شود تا با یادآوری نکات ترافیکی و فرهنگی و عدم استفاده از خودروهای تک‌سرنشین و شخصی، یک رانندگی اصولی را همراه با رعایت حقوق و احترام به یکدیگر برای مردم شیراز ارائه کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در پایان تاکید کرد: این کمپین نیز در مراحل مختلف تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی‌شده است و با آموزش‌های ویژه در مدارس و پارک‌های ترافیکی با آغاز سال تحصیلی جدید، مسابقات شهروندی و عکاسی، نمایش‌ها و آموزش‌های خیابانی و تبلیغات محیطی همراه خواهد بود.

زند گفت: صبح امروز به دلیل تأخیر در پایان عملیات بهسازی، سرویس‌دهی در نیمه جنوبی خط ۱ مترو با یک ساعت اختلال همراه شد. هادی زند مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اظهار کرد: صبح امروز شنبه، ۲۴ شهریور به دلیل تأخیر در پایان عملیات بهسازی، سرویس‌دهی در نیمه جنوبی خط ۱ مترو با یک ساعت اختلال همراه بود.

وی افزود: عملیات بهسازی در حدفاصل ایستگاه‌های علی‌آباد تا جوانمرد قصاب از روز پنج‌شنبه، ۲۲ شهریور در حال انجام و مقرر بود این بخش از خط تا ساعت ۵:۳۰ صبح امروز آماده مسافرگیری باشد؛ اما به دلیل تأخیر پیش‌آمده، سرویس‌دهی به مسافران از ساعت ۶:۳۰ آغاز شد.

تعمیر - واگن- مترو

زند با اعلام عذرخواهی شرکت بهره برداری مترو از شهروندان بیان داشت: در این مدت، حرکت قطار‌ها در خط ۱ به دو بخش تقسیم شد. مسافران می‌توانستند از ایستگاه تجریش تا علی‌آباد و بالعکس و همچنین از ایستگاه جوانمرد قصاب تا کهریزک و شهر پرند تردد کنند. برای جابه‌جایی مسافران بین دو ایستگاه علی‌آباد و جوانمرد قصاب، اتوبوس‌ها در مجاورت این ایستگاه‌ها مستقر بودند. در حال حاضر، تمامی اعزام‌ها و جابجایی مسافران در خط یک طبق برنامه و بدون مشکل در حال انجام است.

وی در پایان ضمن عذرخواهی مجدد از شهروندان گفت: مجموعه شرکت بهره برداری مترو از صبر و شکیبایی مسافران گرامی در مشکلات پیش آمده به علت بهسازی خط تشکر می‌کند.

مدیرکل حمل‌ونقل عمومی شهرداری تهران از رایگان شدن مترو و اتوبوس برای دانش‌آموزان تهرانی در هفته اول مهرماه خبر داد.
 مهدی گلشنی، مدیرکل حمل‌ونقل عمومی شهرداری تهران با اشاره به اینکه رایگان‌سازی حمل‌ونقل عمومی در مهرماه و شناورسازی ساعت کاری ادارات همزمان با آغاز سال تحصیلی در دستور کار ستاد استقبال از مهر قرار دارد، گفت: ۲ هزار و ۱۵۰ دستگاه اتوبوس با آغاز سال تحصیلی جدید در خطوط فعال خواهند شد.
وی با اعلام آمادگی ۶۰ هزار تاکسی برای پوشش سفرهای مهر افزود: بازتعمیر واگن‌های مترو نیز به صورت دوره‌ای در حال انجام است. همچنین برنامه‌ریزی شده تا سرفاصله حرکت قطارها از ابتدای سال تحصیلی کاهش یابد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها