|
کدخبر: 335075

آخرین وضعیت جاده‌های شمال در تعطیلات | این هشدار را جدی بگیرید

وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های شمالی در آخرین تعطیلات تابستانی مشخص شد.

جامعه آخرین وضعیت جاده‌های شمال در تعطیلات | این هشدار را جدی بگیرید

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از افزایش ابر و بارش باران طی آخر هفته در برخی از نقاط کشور خبر داد.

صادق ضیاییان اظهار کرد: از امروز چهارشنبه تا روز شنبه (۲۸ تا ۳۱ شهریور) برای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گلستان، گیلان، مازندران، دامنه و ارتفاعات در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران سمنان و برخی نقاط خراسان شمالی افزایش ابر، بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: امروز علاوه بر مناطق ذکر شده، در برخی نقاط خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان و برای پنجشنبه (۲۹ شهریور) در برخی نقاط خراسان رضوی و خراسان جنوبی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان اضافه کرد: یکشنبه (اول مهر) در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان گاهی افزایش ابر، بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

وضعیت جاده‌های شمال در آخرین تعطیلات تابستان

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز و فردا در نوار شرقی، غرب و جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و روز جمعه تا روز یکشنبه در نوار شرقی و برخی مناطق غرب در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می شود.

به گفته ضیاییان چهارشنبه تا جمعه دریای خزر پنجشنبه و جمعه خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج خواهد شد.

او درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۹ شهریور) کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی افزایش باد با احتمال گرد و خاک با کمترین و بیشترین دمای ۲۰ و ۲۹ درجه سانتیگراد و پس فردا (۳۰ شهریور) کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی افزایش باد با احتمال گرد و خاک با حداقل و حداکثر دمای ۲۰ و ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آغاز محدودیت‌های ترافیکی آخرین تعطیلات تابستانی

رئیس پلیس‌راه مازندران گفت: محدودیت‌های ترافیکی روزهای پایانی تابستان از امروز چهارشنبه در جاده‌های شمال آغاز شد.

یدالله جهان‌تاب روز چهارشنبه اظهار کرد: محدودیت‌های ترافیکی روزهای پایانی تابستان در جاده‌های شمال آغاز شد که تردد تمامی موتورسیکلت تا ساعت ۶ صبح روز یکشنبه یکم‌ مهرماه از تمامی محورهای شمال ممنوع است.

رئیس پلیس‌راه مازندران با بیان اینکه تردد تمامی تریلرها همچنان از محور هراز ممنوع است، اضافه کرد: تردد تمامی کامیون و کامیونت‌ها به‌جز حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز پنج‌شنبه ۲۹ و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۵ روزهای جمعه ۳۰ و شنبه ۳۱ شهریورماه از محور هراز ممنوع است.

جهان‌تاب ادامه داد: در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأموران پلیس‌راه محدودیت یک‌طرفه مقطعی تا روز یکشنبه یکم مهرماه به‌صورت رفت‌وبرگشت از محدوده پلور تا پلیس‌راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.

وی با اعلام اینکه تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت همچنان در محور کندوان ممنوع است، تصریح کرد: طی روزهای چهارشنبه ۲۸ و پنج‌شنبه ۲۹ شهریورماه از ساعت ۱۰ از مرزن‌آباد به سمت تهران انسداد به‌صورت کامل اعمال شده و از ساعت ۱۳ از ابتدای پل زنگوله محدودیت یک‌طرفه اعمال می‌شود.

رئیس پلیس‌راه مازندران یادآور شد: طی روز یکشنبه یکم مهرماه در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأموران پلیس‌راه ممنوعیت تردد از ساعت ۱۴ آزادراه تهران_شمال برای خودروهای به مقصد چالوس و از ساعت ۱۵ ابتدای پل زنگوله به‌صورت کامل مسدود و از ساعت ۱۷ از مرزن‌آباد به سمت تهران محدودیت یک‌طرفه اجرا می‌شود.

جهان‌تاب با اشاره به اینکه طی روز جمعه ۳۰ شهریورماه از ساعت ۱۲ آزادراه تهران_شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس، از ساعت ۱۳ از ابتدای پل زنگوله انسداد به‌صورت کامل و از ساعت ۱۵ از مرزن‌آباد به سمت تهران یک‌طرفه اعمال می‌شود، ادامه داد: روز شنبه ۳۱ شهریورماه از ساعت ۱۰ آزادراه تهران_شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام، از ساعت ۱۱ از ابتدای پل زنگوله انسداد به‌صورت کامل و از ساعت ۱۳ از مرزن‌آباد به سمت تهران یک‌طرفه اعمال می‌شود.

رئیس پلیس‌راه مازندران با تأکید بر اینکه در صورت کم‌حجم بودن ترافیک محور، اتمام طرح یک‌طرفه زودتر از زمان اعلامی اجرا می‌شود، بیان کرد: تردد از مسیر جاده قدیم کرج_چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۱ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

مچنین تردد در محور فیروزکوه و آزادراه قزوین – رشت مسیر (رفت و برگشت) نیز روان است.

براساس این گزارش ترافیک در آزادراه کرج – قزوین حدفاصل مهرویلا تا حسین آباد، در آزادراه قزوین – کرج – تهران حدفاصل پل حصارک تا گلشهر و پل فردیس تا پل کلاک و محور شهریار – تهران در برخی از مقاطع نیز سنگین است.

منبع: برترین ها

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها