|
کدخبر: 71493

آدم‌ربایی مدیرعامل گلدیران ناکام ماند

سناریوی بزرگترین و پیچیده‌ترین نقشه آدم‌ربایی بعد از گذشت هشت روز از سوی ماموران پلیس پایتخت فاش شد. مدیرعامل شرکت گلدیران بعد از هشت روز شکنجه درنهایت از داخل چاهی در یک سوله نجات یافت. اگر سه مرد آدم‌ربا دستگیر نمی‌شدند، قصد اخاذی ١٩٠‌میلیارد تومانی از طعمه ثروتمند خود داشتند، اما با عملیات ضربتی پلیس به هدف‌شان نرسیدند و دستگیر شدند.

گسترش نیوز - چهارشنبه شب گذشته بود که پلیس در یک ماموریت سخت، سوله‌ای در احمدآباد مستوفی را محاصره و یک باند بزرگ آدم‌ربایی را منهدم کرد. از چندی پیش به ماموران پلیس خبر رسیده بود که یک باند بزرگ آدم‌ربایی در پایتخت با ربودن مردان ثروتمند و شکنجه آنها دست به اخاذی از خانواده‌شان می‌زنند. با دریافت این خبر، رسیدگی به موضوع در دستور ویژه کار تیم تجسس قرار گرفت.

Dastgir.jpg

این افراد با جعل عنوان و سوءاستفاده از برخی عناوین ازجمله ماموران پلیسی و امنیتی، اقدام به آدم‌ربایی می‌کردند و در یکی از اقدامات تبهکاری خود، یک برج‌ساز ثروتمند را ربوده بودند. آدم‌ربایان در ازای آزادی قربانیان خود درخواست مبالغ کلان داشتند. تا این‌که بعد از چند عملیات پیچیده پلیس، برخی از اعضای این باند دستگیر شدند، اما سرکرده باند همچنان فراری بود، تا این‌که از هشت روز قبل به پلیس خبر رسید مدیرعامل شرکت گلدیران ربوده شده است. تحقیقات و بررسی‌های ویژه در این رابطه آغاز شده بود، تا این‌که سرانجام با تجسس‌های پیچیده و در عملیات پلیسی، گروگانگیران خشن در مخفیگاه‌شان درحالی‌که گروگان را در آن محل نگهداری می‌کردند، دستگیر شدند، فرد ربوده‌شده نیز آزاد شد. این درحالی است که در بررسی‌ها مشخص شد آدم‌ربایان از نزدیکان فرد ربوده‌شده درخواست ۱۵‌میلیون دلار ارز و ۱۰‌میلیارد تومان پول نقد کرده بودند.

درحال‌حاضر با دستگیری سه آدم‌ربای اخیر، تعداد اعضای این باند به هشت نفر رسید. همچنین در تحقیقات انجام‌شده این افراد تاکنون به چهار مورد آدم‌ربایی اعتراف کردند.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت صبح دیروز با اشاره به تشریح شگرد این آدم‌ربایان گفت: «مجرمان این پرونده در آخرین اقدام‌شان شاکی را شکنجه داده و در محلی بسیار نامناسب در حاشیه شهر تهران نگه داشته بودند. آدم‌ربایان اقدام به تهیه فیلمی از فرد ربوده‌شده کرده و فیلم را برای خانواده‌اش ارسال کرده بودند. در این فیلم فرد ربوده‌شده مجبور شده بود به خانواده‌اش بگوید یکی از نهادهای امنیتی او را ربوده و باید مبالغی را پرداخت کنند.»

سردار رحیمی در مورد فعالیت سابق اعضای این باند نیز گفت: «تاکنون هفت عضو این باند به همراه سرکرده‌شان دستگیر شدند. سرکرده این باند فرد ۶۰ سال‌های است که پنج مورد سابقه دستگیری و زندان درخصوص جرایمی نظیر جعل، کلاهبرداری، موادمخدر و غیره در پرونده‌اش وجود دارد. رئیس باندبرای ادامه اجرای نقشه‌هایش افراد دیگری را برای فعالیت باند خود تهیه می‌کرد او برای رسیدن به خواسته خود افراد ربوده‌شده را شکنجه‌های هولناکی داده است. او معمولا در آدم‌ربایی‌هایش از یک خودروی ون تاکسی با پلاک‌های جعلی اما رسمی و دولتی استفاده می‌کرد. درحال‌حاضر پرونده دیگر افراد دستگیرشده درخصوص آدم‌ربایی‌های قبلی نیز درحال رسیدگی است. همچنین از آدم‌ربایان چندین قبضه آلات و تجهیزات نظامی و پلیسی، نقاب، ماسک و غیره کشف شده است.»

رحیمی در ادامه صحبت‌هایش گفت: «آدم‌ربایی جزو جرایمی است که پلیس به‌طور ویژه و با تمام توان آن را مورد رسیدگی قرار می‌دهد. به همین دلیل نیز صددرصد پرونده‌های آدم‌ربایی از ابتدای امسال تاکنون منجر به کشف شده و ربوده‌شدگان بدون هیچ مشکلی و در سلامتی کامل به خانواده‌هایشان بازگشتند.»

رئیس پلیس پایتخت شمار پرونده‌های آدم‌ربایی از ابتدای امسال تاکنون را ۹ مورد اعلام کرد و گفت: «در همه این پرونده‌ها فرد ربوده‌شده به خانواده خود بازگشته است، البته لازم است خانواده افراد ربوده‌شده همکاری کاملی با پلیس داشته باشند. در پرونده آخر هم همکاری خوب خانواده فرد ربوده‌شده با پلیس در کشف به‌موقع این جرایم موثر بوده است.»

منبع: شهروند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها