|
کدخبر: 284599

انواع بلبرینگ اصلی را از بیرینگ مارت بخواهید

دیگر رسانه99 انواع بلبرینگ اصلی را از بیرینگ مارت بخواهید

در گذر زمان می‌توانیم شاهد ضررهایی که ناشی از اصطکاک روی برخی از وسایل ایجاد می‌کند باشیم، مشکلات و ضررهایی مانند ساییدگی، خراشیدگی و.. . به همین دلیل وسایل و قطعاتی ساخته شد تا بتواند جلوی این معایب و مشکلات را بگیرد. بلبرینگ‌ها در همین راستا تولید شدند و وظیفه اصلی آنها رفع عیوب و جلوگیری از ساییدگی است. بلبرینگ از نمونه یاتاقان می‌باشد که بارهای شعاعی، محوری و یا هر دو (محوری شعاعی) را تحمل می‌کند، اما ناگفته نماند که بلبرینگ‌ها در اصل بار شعاعی را متحمل می‌شود. به طور کلی اغلب بلبرینگ‌های غلتشی از دو عدد رینگ و مجموعه‌ای از اجزاء غلتنده مشخص شده در مسیر حرکت رینگ‌ها تولید شده‌اند. بهتر است برای خرید بلبرینگ به یک مرکز معتبر بروید تا از خرید خود مطمعن باشید. توصیه می‌کنیم قبل از خرید مطلب تشخیص بلبرینگ اصل از تقلبی از سایت ما را بخوانید و بعد به سمت خرید بروید.

لازم به ذکر است که بدانید شما می‌توانید با خیال راحت بلبرینگ اصل را از بیرینگ‌ مارت بخواهید. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا شما را با بلبرینگ و انواع آن آشنا کنیم.

بلبرینگ-بیرینگ-مارت-2

بلبرینگ چیست؟

بلبرینگ ( Ball bearing) یا توپ چرخنده که از دو بخش (به معنای توپ  Ball) و (  به معنای یاتاقان bearing) ساخته شده است، از خانواده یاتاقان‌ها می‌باشد. بلبرینگ‌ها کاربرد بسیار اساسی در بسیاری از ماشین‌های صنعتی و ابزارهای مختلف دارند. به طور کلی یاتاقان‌ها اندازه استانداردی دارند و هر کدام در مواردی خاص مورد استفاده قرار می گیرند . در همین راستا بیرینگ‌ها از لحاظ ساختمان داخلی به انواع یاتاقان‌های غلتشی، یاتاقان‌های لغزشی و یاتاقان‌های مگنتی مختلفی تقسیم می‌شوند. ساختار کلی بلبرینگ‌ها دارای ساچمه‌های گردی است که به عنوان عضو غلتشی این محصول قادر هستند اجزای چرخان و نوسانی موجود در سیستم مانند شافت‌ها را با کمترین اصطکاک بار منتقل کنند. این یکی از بهترین خصوصیاتی است که بلبرینگ‌ها دارند زیرا باعث افزایش سرعت، عمر مفید قطعات، کاهش گرما و کاهش ایجاد گرما در حین کارکرد دستگاه می‌شوند.

به علاوه اینکه بلبرینگ‌ها در سیستمی که تحت بارگذاری استاتیک یا داینامیکی قرار می‌گیرند، نوع خاصی از حرکت‌ها را پشتیبانی یا حمایت می‌کنند.شکل‌های استاندارد بلبرینگ شامل ساچمه، رولر مخروطی، رولر استوانه‌ی، رولر سوزنی، رولر بشکه‌ایی متقارن و رولر بشکه‌ایی نامتقارن می‌باشند.

شکل‌های استاندارد در ساختار این بیرینگ‌های غلتشی مشخــص‌کننده نوع آن می‌باشد. به طور مثال اگر اجزاء چرخنده به شکل ساچمه باشند، به آن‌ها بلبرینگ و اگر اجزاء چرخنده به شکل رول (استوانه یا مخروط) باشد به آن رولبرینگ گفته می‌شود.

بلبرینگ چه کاربردی دارد؟

خوب است بدانید که بلبرینگ‌ها می‌توانند هم بارهای شعاعی و هم بارهای محوری را متحمل شوند و معمولاً در جاهایی که بار به نسبت کوچک باشد به کار می‌روند. بار از لایه‌ی خارجی بلبرینگ به گوی‌ها فرستاده می‌شود و از آنجا فشار به لایه‌ی داخلی منتقل می‌گردد. با توجه به نحوه ساخت و قرارگیری گوی‌ها (کروی شکل)، نقطه‌ی تماس آن‌ها با لایه‌های بیرونی و درونی بسیار کوچک و به صورت خطی یا نقطه‌ای هستند و در همین راستا بسیار نرم حرکت می‌کنند.

در بلبرینگ‌ها باید به اندازه ساچمه‌ها توجه داشته باشید، ساچمه‌ها به صورت ریز و درشت در ساختار بلبرینگ وجود دارند که نقش اساسی در ساختمان آن ایفا می‌کنند. به این صورت که در فشارهای کم، بلبرینگی که ساچمه‌های ریز دارد و در فشارهای بالا بلبرینگ با ساچمه ‌های گرد تخته‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند که جالب است بدانید به این نوع از بلبرینگ غلتکی نیز می‌گویند. بلبرینگ‌هایی که دارای غلتک نازک هستند، یاتاقان سوزنی نامیده شدند. توجه داشته باشید که میزان فشاری که به بلبرینگ وارد می‌شود را ساچمه‌ها متحمل می‌شوند، پس اگر میزان فشار روی بلبرینگ زیاد از حد آن باشد ساچمه ها خرد می‌شوند. نکته مهمی که در استفاده بلبرینگ‌ها باید در نظر بگیرید کوچک بودن محل تماس آن است. اگر به گوی‌ها فشار زیادی وارد شود موجب تغییر شکل و خرد شدن بلبرینگ می‎شود. در این موارد که فشار زیاد است باید از یاتاقان‌های غلطکی و یاتاقان‌های غلطکی مخروطی استفاده کرد و در مقابل برای گونه‌ی خاصی از بلبرینگ‌ها، که بلبرینگ محوری نامیده شدند، برای سرعت‌های پایین در نظر گرفته می‌شود و این توانایی را ندارند که بارهای محوری شدید را متحمل و جا به جا کنند.

کاربرد  و کارایی اصلی بلبرینگ و یاتاقان برای تنظیم حرکت و کاهش اصطکاک در قسمت متحرک یک وسیله می‌باشد. اتصال دو عضو متحرک یک دستگاه به شکلی است که مقاومت و اصطکاک در برابر حرکت کردن را به حداقل برسد و این عملکرد اصلی بلبرینگ شناخته شده است. چرخ‌های صنعت و اجسام غول پیکر به واسطه‌ی بلبرینگ‌‌ها به حرکت در می‌آیند. از نمونه‌ کاربردهای بلبرینگ که در صنعت به چشم می‌خورد می‌توان به استفاده در صندلی‌های چرخان ادارات، نیروگاه‌های عظیم، واگن‌های برقی، میزهای گردان، توربین‌ها، کشوهای کابینت، به گردش در آوردن چرخ‌های اتومبیل، در صنایع کوچک و بزرگ و... اشاره کرد.

بلبرینگ-بیرینگ-مارت-3

انواع بلبرینگ

تنوع در ساخت و مدل‌های مختلف بلبرینگ بسیار بالا است و انواع مختلفی دارند. بلبرینگ‌ها بر اساس میزان و قابلیت تحمل بار محوری و شعاعی به علاوه نوع کاربردشان تقسیم بندی می‌شوند. شما می‌توانید انواع مختلف بلبرینگ‌ها را از شرکت بیرینگ مارت تهیه کنید. در ادامه به برخی از انواع بلبرینگ‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • بلبرینگ ایگرگ که نوع تغییر شکل یافته‌ی بلبرینگ‌های شیار عمیق هستند.
  • بلبرینگ‌های کف گرد یک ردیف و دو ردیف
  • بلبرینگ‌های شیار عمیق
  • بلبرینگ‌های تماس زاویه‌ای
  • بلبرینگ‌های خود تنظیم
  • بلبرینگ شعاعی
  • بلبرینگ محوری

انواع رولبرینگ

رولبرینگ‌ها نیز از خانواده‌ی بلبرینگ‌ها هستند که تحمل بار بیشتر و سرعت کمتری نسبت به بلبرینگ‌ها دارند که در ادامه برخی از انواع رولبرینگ‌ها را نام برده‌ایم:

  • رولبرینگ‌های سوزنی با پوسته‌ی کشیده و کف گرد
  • رولبرینگ‌های استوانه‌ای کف گرد، ضربدری و پرغلتک
  • رولبرینگ‌های بشکه‌ای کف گرد
  • رولبرینگ‌های مخروطی تک ردیف و دو ردیف

بلبرینگ اصل را از بیرینگ مارت بخواهید!

شما میتوانید با خیال راحت بهترین و با کیفیت‌ترین بلبرینگ‌‌ها را از شرکت بیرینگ مارت بخواهید و از خرید خود اطمینان کامل داشته باشید. شرکت بیرینگ مارت به شما تضمین سلامت و اصل بودن بلبرینگ خریداری شده را می‌دهد؛ پس با خیال راحت بلبرینگ خود را از ما تهیه کنید.   با ما در تماس باشید. 02133924163

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها