|
کدخبر: 314608

مکمل/قیمت دارو/سندیکا

کمترین تنش قیمتی در بازار مکمل های رژیمی/قیمت گذاری دستوری باید منطقی باشد

قیمت مکمل‌ها در سندیکا در طی بیش از ۱۰ سال گذشته بدون مشکلات قابل توجهی به پیش رفته و تمام طرف‌های ذینفع، به ویژه صنعت، با حمایت کامل از سندیکا و سازمان، حق قانونی خود را به دست آورده‌اند.

سلامت کمترین تنش قیمتی در بازار مکمل های رژیمی/قیمت گذاری دستوری باید منطقی باشد

دکتر سید محمد ناصری، دبیر سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی غذایی ایران، در مورد قیمت‌گذاری دولتی مکمل‌ها در کشور اظهاراتی داشته است: قیمت مکمل‌ها در سندیکا در طی بیش از ۱۰ سال گذشته با کمترین مشکل پیش رفته و تمام طرف‌های ذینفع، به ویژه صنعت، با حمایت کامل از سندیکا و سازمان، حق قانونی خود را به دست آورده‌اند.

اما در یک یا دو سال اخیر، اصرار بر اعمال قیمت‌گذاری دولتی مکمل‌ها به صورت رفت و برگشتی مشاهده می‌شود.

نگاه دولتی نیز قابل نقد است؛ زیرا به‌نظر می‌رسد هدف برخی از افراد این است که در دوره فعالیت خود با مستمسک قراردادن منافع مردم، قیمت‌ها را کاهش یا حداقل ثابت نگه دارند و متأسفانه بر عواقب بلندمدت این موضوع تامل نمی‌کنند؛ چراکه پس از پایان دوره مسئولیت خود، چه اتفاقی برای صنعت رخ می‌دهد و بنا براین مصرف‌کننده چه ضررهایی را تحمل خواهد کرد.

تا زمانی که ماهیت مستقل مکمل‌ها تشخیص داده نشود و امور آن به عنوان یک موضوع مستقل مورد بررسی قرار نگیرد و با ابزارهای کنترلی دارو مورد بررسی قرار گیرد، نمی‌توان به نتایج مطلوب دست یافت.

منبع: سازمان غذا ودارو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها