|

پیام تبریک مقامات خارجی به پزشکیان | واکنش مقامات و مسئولان لشکری و کشوری چه بود؟

مقامات و سران کشورهای مخختلف به مسعود پزشکیان برای پیروزی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفتند.

سیاست پیام تبریک مقامات خارجی به پزشکیان | واکنش مقامات و مسئولان لشکری و کشوری چه بود؟

در انتخابات ریاست جمهوری ایران، "مسعود پزشکیان" با کسب اکثریت آرا در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات، به عنوان نهمین رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران انتخاب شد. این انتخابات در روز جمعه پانزدهم تیرماه برگزار شد.

مسعود پزشکیان سابقه نمایندگی در ادوار هشتم، نهم، دهم (نایب رئیس)، یازدهم و دوازهم مجلس از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو را در کارنامه سوابق خود دارد. او همچنین به عنوان وزیر بهداشت در دولت هشتم و ریاست بیمارستان قلب شهید مدنی تبریز را در کارنامه سوابق خود دارد.

پزشکیان دارای مدرک دکترای حرفه‌ای پزشکی و تخصص جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز و همچنین فوق‌تخصص جراحی قلب از دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

رؤسای جمهور و مقامات کشور‌های جهان در پیام‌هایی جداگانه پیروزی مسعود پزشکیان را تبریک گفتند.

رئیس مجلس پاکستان به منتخب ملت ایران تبریک گفت

پیام-تبریک

پاکستان

سردار ایاز صادق صبح امروز با صدور بیانیه‌ای پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

وی اظهار داشت که آقای پزشکیان یک شخصیت هوشمند، توانمند و سیاستمدار مردم دوست است که انتخاب وی بیانگر اعتماد قوی ملت ایران است.

رئیس مجلس ملی پاکستان با تاکید بر اهمیت روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران گفت: اطمینان داریم روابط دو کشور در دوره جدید بیش از پیش تقویت خواهد شد.

مجموع آرای اخذ شده در کل شعب داخل و خارج از کشور ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ است که بر این اساس، تعداد آرای مسعود پزشکیان ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ و ‌تعدادی آرای سعید جلیلی ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ است.

بیانیه عارف پس از پیروزی پزشکیان در انتخابات

بیانیه-عارف

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس بنیاد امید ایرانیان با صدور پیامی به مناسبت اعلام نتایج نهایی انتخابات دور چهاردهم ریاست جمهوری ضمن تبریک به منتخب مردم و نیز ملت ایران و با بیان اینکه بی‌شک شخصیت ِ برجسته جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان، کاندیدای جریان ِ اصلاح جو و بهبود خواه، در شکل گیری اجماع ملی برای تحول خواهی، نقشی برجسته داشته است، تاکید کرد: امید به اصلاح از درون، گفت و گوی ملی و حل مسائل کشور از طریق ِ مشارکت عمومی، بار دیگر در سپهر ِ سیاسی کشور، طنین افکن شد.

 متن بیانیه محمدرضا عارف به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

اکنون و پس از چهاردهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری شاهد ِ عیان شدگی ِ بیش از پیش ِ وضعیت ِ سیاسی کشور هستیم. جای بسی خرسندی است که تدبیر  صورت گرفته ، امکانی را برای نقش آفرینی ِ مردم در سرنوشت ِخویش فراهم آورد تا شکاف ِ ملت و حاکمیت ، بعنوان ِزمینه ی تأثیر گذاری بر امنیت، اقتدار و توسعه  ایران، نسبت به گذشته ، ترمیم شده و امید به اصلاح از درون، گفت و گوی ملی و حل مسائل کشور از طریق ِ مشارکت عمومی ، بار دیگر در سپهر ِ سیاسی کشور ، طنین افکن شود.

در مرحله ی اول انتخابات ، هر چند بخش ِ زیادی از مردم از مشارکت در عرصه ی انتخابات و حضور در پای صندوق های رای ، خودداری کردند ، که در جای خود نیاز به بررسی روشمند و آسیب شناسانه می باشد، اما همچنان و در آن دوره نیز کاندیدای جریان ِ اصلاح طلب و بهبودخواه ، توانست با کسب ِ اعتماد مردم،در صدر بنشیند. این در حالی است که شاهد ِ بزرگترین حملات علیه ِ اصل  انتخابات بودیم. این انتخابات ، بار دیگر ، فهم و درک ِ عمیق ِ ملت ایران را به نمایش گذاشت و به تجدید ِ مطلعی برای احیای جمهوریت و بازسازی و ترمیم ِ شکاف های داخلی در درون جمهوری اسلامی ایران تبدیل شد.

بی شک  شخصیت ِ برجسته جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان ،کاندیدای جریان ِ اصلاح جو و بهبود خواه ، در شکل گیری این اجماع ملی برای تحول خواهی ، نقشی برجسته داشته است. دکتر پزشکیان ، شخصیتی پاکدست، خوشنام ، واجد ِ فضیلت های لازم برای یک سیاستمدار ِ ملی و مصلح ، معتدل ، استوار ، صادق و شرافتمند می باشد که در نقش ِ ایجاد کننده ی اجماع ملی برای عبور از تحریم، انزوا و افتادن ِ کشور در ریل ِ توسعه ی مردم‌سالار ظاهر گردید و اعتماد عمومی ملت را کسب کرد.

اینجانب این پیروزی ِ شکوهمند که علیرغم همه موانع و مشکلات، بوجود آمد و کام اکثریت مردم ایران، اعم از آنانکه در انتخابات شرکت کردند و آنهایی که عمق ِ نگرانی شان به گونه ای بود که نیامدند، همگی شیرین گردید را به مردم بزرگ و فهیم ایران و منتخب شایسته ی ملت  تبریک عرض می کنم.

امیدوارم همگان قدر این پیروزی را بدانیم و آن را به مقدمه ای برای پیروزی های بزرگ تر تبدیل نماییم. ملت شریف ایران بزرگترین برنده ی این میدان بوده است، از این رو همه جریان های سیاسی وفادار به مصالح ِ ملت و کشور ِ ایران، این پیروزی را همچون پیروزی خود می دانند.

حفاظت منتخب ِ ملت و جریان ِ سیاسی ِحامی ایشان از این پیروزی، رسالتی ملی و تاریخی است. امیدوارم به درایت و تجربه دریافته باشیم که حفاظت از اعتماد عمومی نیازمند ِ درجه ای از صداقت و راستی با ملت شریف و نجیب ایران است و حفاظت از این سرمایه ی اجتماعی وظیفه ای سترگ می باشد.

منتخب ِ ملت ایران، به شرط ِ وفاداری به اصول ِ بنیادین ِ هویت ساز گفتمانی ِ خویش و محافظت از این سرمایه ی اجتماعی ملی در برابر ِ آسیب هایی چون فرصت طلبی ها، افراط و تفریط ها می تواند آغاز گر ِ توسعه همه جانبه  در داخل ، رفع ِ تحریم و انزوای بین المللی ،گشایش گری در سپهر ِ سیاسی کشور و برسازنده ی اجماعی ملی ، وحدت و انسجام ملت و حاکمیت ، برای غلبه بر ناملایمات و مخاطرات باشد.

برای موفقیت برادر عزیز و گرامی ام، صدیق گرانقدر جناب آقای دکتر پزشکیان، منتخب ِ شایسته ی ملت سرافراز ایران، آرزوی موفقیت دارم و از خدواند متعال برای ایشان و مردم ایران زمین موفقیت و کامروایی آرزومندم.

بر خود لازم می دانم از تمامی دست اندرکاران امر انتخابات که تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند به کار گرفتند، اصحاب رسانه  و نیز  ستادهای مرکزی و مردمی جناب آقای دکتر پزشکیان به ویژه ستاد امید که در چارچوب اخلاق برای پیروزی کاندیدای خود تلاش کردند صمیمانه قدردانی کنم.

به امید فردایی بهتر برای ایران سرافراز 

محمدرضا عارف

تبریک وزیر امورخارجه ونزوئلا به ملت ایران برای تعهد داشتن به دموکراسی

ونزوئلا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران را تبریک گفت و اعلام کرد مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران از حمایت کامل نیکولاس مادورو موروس، رئیس‌جمهور ونزوئلا برخوردار است.

ایوان گیل، وزیر امورخارجه ونزوئلا در بیانیه‌ای که در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده است، برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: جمهوری بولیواری ونزوئلا به ملت جمهوری اسلامی ایران به خاطر تعهدی که به دموکراسی کشورشان با حضور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که پنجم ژوئیه ۲۰۲۴ برگزار شد و به جناب مسعود پزشکیان که به پیروزی دست یافت، به عنوان رئیس‌جمهور جدید تبریک عرض می‌نماید.

وزیر امورخارجه ونزوئلا همچنین در این بیانیه افزود: ونزوئلا معتقد است که تصمیم اتخاذ شده توسط ملت ایران به شکوفایی هر چه بیشتر این کشور و تثبیت آن به عنوان یک قدرت نوظهور جهان جدید چند قطبی، به دلیل نقش برجسته‌ای که در تحکیم صلح و توسعه جهانی ایفا می‌کند، منجر خواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: جناب آقای مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب و ملت برادر و انقلابی ایران از حمایت کامل نیکولاس مادورو موروس، رئیس‌جمهور ونزوئلا و انقلاب بولیواری در جهت تعمیق روابط برادرانه بین ۲ ملت و اتحاد راهبردی جامع برای همکاری سودمند مشترک و همچنین در تلاش برای تثبیت جهان چند قطبی؛ لازم و ضروری برای ادامه شکست دادن اقدامات هژمونیک که چندجانبه گرایی و صلح را تهدید می‌کنند، برخوردار می‌باشد.

وزیر کشور: به رئیس‌جمهور منتخب تبریک می‌گویم

پیام تبریک وزیر را در ویدیوی زیر مشاهده کنید:

واکنش دو کلمه‌ای ظریف به پیروزی پزشکیان!

ظریف-پزشکیان

وزیر امور خارجه سابق به پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری واکنش نشان داد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه سابق در واکنش به پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

وامدار مردمیم

توییت-ظریف

علی‌اف با تبریک به پزشکیان او را به آذربایجان دعوت کرد

علی-اف

«الهام علی‌اف»، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان با ارسال پیامی به مسعود پزشکیان پیروزی او را در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفت.

وی  در پیام خود آورده است: جناب آقای پزشکیان، انتخاب جنابعالی را به‌عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک می‌گویم. ما اهمیت زیادی برای روابط جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران که بر پایه‌های محکمی مانند ریشه‌های مشترک مذهبی و فرهنگی، دوستی و برادری بنا شده است، قائل هستیم. ما خرسندیم که همکاری ۲ جانبه سودمند ما در دهه‌های گذشته به‌طور پویا در تمامی زمینه‌ها، به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی، حمل و نقل، انرژی و بشردوستانه توسعه یافته، به سطح فعلی ارتقا یافته و محتوای جدیدی به دست آورده است.

علی‌اف افزود: امروز توافقات حاصل شده در جهت توسعه آتی روابط جمهوری آذربایجان و ایران بر اساس احترام متقابل و حسن همجواری، پروژه‌های مشترک در حال اجرا در خدمت رفاه کشور‌های ما، توسعه پایدار و امنیت منطقه در کل است. من اطمینان دارم که با تلاش مشترک به تقویت بیشتر روابط دوستانه سنتی آذربایجان و ایران در جهت منافع ملت‌ها و کشور‌های خود و گسترش همکاری‌های متقابل سودمند دست خواهیم یافت.

وی همچنین از رئیس جمهور منتخب ایران دعوت کرد تا برای تبادل نظر در مورد چشم‌انداز توسعه همکاری‌های دوجانبه به جمهوری آذربایجان سفر کند.

رئیس‌جمهور آذربایجان در پایان خاطر نشان کرد: اینجانب بهترین آرزو‌های خود را خدمت جنابعالی اعلام می‌کنم و آرزوی موفقیت در فعالیت‌های مسئولانه آینده را در راه سعادت ملت دوست و برادر ایران دارم.

تبریک عمار حکیم به مقام معظم رهبری، پزشکیان و ملت ایران

عراق

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، موفقیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، این تجربه دموکراتیک را به مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران تبریک گفت.

وی در پیامی با اظهار امیدواری نسبت به این که رئیس‌جمهور جدید ایران به حل اختلافات در منطقه و جهان کمک کند، کسب اعتماد مردم توسط مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران را به او تبریک گفت و خواستار تکمیل مسیر آیت‌الله شهید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید توسط پزشکیان شد.

حکیم ابراز امیدواری کرد: برگزاری موفق انتخابات و انتخاب پزشکیان، ایجادکننده دوره سیاسی جدیدی باشد که به حل اختلافات در منطقه و جهان کمک کند.

پیام تبریک پوتین به مسعود پزشکیان

پوتین

کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه انتخاب مسعود پزشکیان را به عنوان رئیس جمهور ایران تبریک گفت.

عبدالناصر همتی :پیروزی ⁧دکتر پزشکیان ⁩ عزیز را تبریک می گویم.

توییت-همتی

مردم فهیم ایران یکبار دیگر نشان دادند که خواهان تحول، تعامل با جهان، مدارا با یکدیگر و توسعه همه جانبه کشور هستند.

‌مردم به پاکدستی، صداقت، عدالت جویی و نوع دوستی آری گفتند.

‌امروز ⁧ دکتر پزشکیان⁩ رئیس جمهور همه مردم ایران است، خصوصاً، آن بخشی از مردم که به هر دلیل رأی ندادند.

‌توفیق ایشان را از خداوند متعال مسئلت دارم.

کشورهای-خارجی

دبیرکل شانگهای: متعهد به کار با همکاران ایرانی برای تضمین توسعه سازمان شانگهای هستیم

«ژانگ مینگ» دبیرکل سازمان همکاری شانگهای با انتشار بیانیه‌ای انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفت. وی در این بیانیه خطاب به مسعود پزشکیان آورده است: من پیروزی قاطع شما را در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران تبریک می‌گویم. ما باور داریم که تحت ریاست جمهوری شما، جمهوری اسلامی ایران حتی موفقیت، کامیابی و نیک‌بختی بیشتری را به دست خواهد آورد.

در ادامه این بیانیه آمده است: من به شما اطمینان خاطر می‌دهم که دبیرخانه شانگهای متعهد به کار با همکاران ایرانی برای تضمین توسعه سازمان شانگهای به‌عنوان یکی از تضمین کننده‌های اصلی تاب‌آوری جهانی، امنیت منطقه‌ای و سازوکار همکاری متقابل سودمند دو طرفه برای موفقیت ملتها است.

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای افزود: اجازه دهید از این فرصت استفاده کنم تا برای شما، جناب آقای پزشکیان مسیری مستحکم با دستاورد‌های جدید حرفه‌ای، پیروزی در راستای منافع کشور و صلح، شادی و کامیابی برای مردم ایران آرزو کنم.

پیام تبریک ملک سلمان و ولی‌عهد عربستان به پزشکیان 

ولیعهد-عربستان

ملک سلمان پادشاه و ولی‌عهد عربستان سعودی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفتند.

حسن روحانی پیروزی دکتر پزشکیان را تبریک گفت؛ ملت ایران! شما اعتدال و اصلاح را بر انفعال ترجیح دادید

تبریک-روحانی

حسن روحانی گفت: ملت نشان داد خواهان تحول جدی در وضعیت حکمرانی در کشورند.

شما اعتدال و اصلاح را بر انفعال ترجیح دادید، مردم به روشنی در این همه‌پرسی ملی، به دیدگاه تعامل سازنده با جهان و بهره‌گیری از دیپلماسی هوشمندانه و عزتمندانه و احیاء توافق برجام رأی دادند.

 ژاپن  به دنبال تقویت گفتگو با دولت جدید ایران

وزارت خارجه ژاپن به دنبال پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام کرد که توکیو گفتگو با دولت جدید در تهران را تقویت خواهد کرد.

کیتامورا توشیهیرو سخنگوی وزارت امور خارجه ژاپن گفت: این کشور امیدوار است ایران به ریاست جمهوری مسعود پزشکیان نقش سازنده‌ای برای کاهش تنش‌ها و تثبیت اوضاع در خاورمیانه ایفا کند.

وی با صدور بیانیه‌ای خاطر نشان کرد: ژاپن به تلاش‌های دیپلماتیک پیشگیرانه خود برای کاهش تنش‌ها و تثبیت وضعیت در منطقه خاورمیانه بر اساس روابط دوستانه سنتی با ایران ادامه خواهد داد و در عین حال گفتگو‌ها را با دولت جدید ایران تقویت خواهد کرد.

تبریک امیر کویت به پزشکیان

امیر کویت در پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران را به وی تبریک گفت.

امیر-کویت

امامعلی رحمان از پزشکیان برای سفر به تاجیکستان دعوت کرد

امامعلی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان ضمن آرزوی موفقیت برای مسعود پزشکیان رئیس جمهوری منتخب ایران از وی برای سفر به کشورش دعوت به عمل آورد.

رئیس جمهور تاجیکستان امروز شنبه پس از اینکه پزشکیان اصلاح طلب با ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار رای پیروز انتخابات ایران شد، اعلام کرد که پیروزی در انتخابات باور مردم ایران در اصلاحات آینده با رئیس جمهوری جدید را نشان می‌دهد.

امامعلی رحمان همچنین ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای پزشکیان در کارش، اضافه کرد که طرف تاجیکی به طور کامل متعهد به تقویت بیشتر روابط دو جانبه است.

وی در پیام تبریک خود به پزشکیان تاکید کرد: در عین حال، من تداوم گفتگو‌های سطح بالا را ابزار مهمی برای تقویت روابط و پاسخگویی به منافع ملی تاجیکستان و ایران می‌دانم. در همین راستا، از شما دعوت می‌کنم در اولین فرصت مناسب به تاجیکستان سفر کنید.

رحمان در ادامه تصریح کرد: تاجیکستان و ایران با اشتراکات فرهنگی، تاریخی و تمدنی فراوانی پیوند خورده‌اند که زمینه مساعدی برای تحکیم و گسترش مستمر روابط دوستانه و همکاری‌های چند جانبه بین کشورهایمان است.

سلطان عمان پیروزی پزشکیان را تبریک گفت

سلطان عمان در پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

سلطان-عمان

لوکاشنکو، پزشکیان را به بلاروس دعوت کرد

لوکاشنکو

رئیس‌جمهور بلاروس ضمن تبریک به مسعود پزشکیان برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، از او برای سفر به «مینسک» پایتخت بلاروس دعوت کرد.

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ضمن تبریک به ملت ایران و رئیس جمهور منتخب و همه فعالان این صحنه حساس، همگان را به همراهی و نیک‌اندیشی برای پیشرفت و عزت روزافزون کشور توصیه و تاکید کردند: شایسته است رفتارهای رقابتی انتخابات به هنجارهای رفاقتی تبدیل شود و همه برای آبادانی مادی و معنوی کشور تلاش کنند.

پیام تبریک سعید جلیلی به مسعود پزشکیان

-جلیلی

بسم الله الرحمن الرحیم 

پانزدهم تیرماه ملت بزرگ ایران در مشارکتی گسترده همراه با رقابتی جدی در بستری سالم و امن، بار دیگر استواری و عمق پایه های مردم سالاری دینی و جمهوریت نظام را به دنیا نشان دادند. 

اکنون بر همگان است تا با احترام به منتخب مردم، ایشان را در جهت پیشرفت کشور و اعتلاء نظام مقدس جمهوری اسلامی یاری رسانند. 

به جناب آقای دکتر پزشکیان که موفق به جلب آراء اکثریت مردم شدند تبریک عرض میکنم و هم چون گذشته وظیفه ی خود را کمک به دولت مستقر برای عبور از مشکلات و رسیدن به نقطه مطلوب پیشرفت کشور می دانم. 

از میلیون ها رایی که خواهان استفاده از «یک جهان فرصت» برای «یک ایران جهش» بودند، تشکر می کنم و به آنها اطمینان می دهم به پشتوانه نزدیک به ۱۴ میلیون رای شما، تمام تلاش و توان خود را بیش از گذشته، در جهت پشتیبانی از نقاط قوت و کمک به تصحیح خطاها و رفع نقص ها در روندهای جاری با استفاده از ظرفیتهای مردمی، علمی، صنفی و نخبگانی به کار خواهم بست. 

اکنون وقت ایفاء «نقش پرشکوه هر ایرانی» با همدلی و هم بستگی ملی در جهت تحقق آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی است.

پیام قالیباف درپی انتخاب رئیس جمهور منتخب؛ مجلس دوازدهم خود را کنار دولت چهاردهم می‌داند

-قالیباف

بخشی از این پیام به شرح زیر است: 

همه دغدغه مجلس دوازدهم، پاسخ به مطالبات مردم، مخصوصا حل مشکلات اقتصادی است و در همین راستا در چارچوب قوانین، مجلس دوازدهم خود را کنار دولت چهاردهم می داند و  از هرگونه کمک و حمایتی  فروگذار نخواهد کرد و  وظیفه خود می داند با نظارت همدلانه و موثر به دولت کمک کند تا آسایش مردم و پیشرفت کشور محقق شود. 

بار دیگر ضمن تبریک به رئیس جمهور محترم و منتخب، از خداوند متعال برای همه مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران توفیق خدمت بیشتر به  مردم عزیز ایران را خواستارم.

سران عمان، کویت، امارات، بحرین و قطر پیروزی پزشکیان را تبریک گفتند

 «هیثم بن طارق» سلطان عمان برای «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری اسلامی ایران پیام تبریک فرستاد.

«شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت نیز در پیام تبریک خود به رئیس جمهوری منتخب ایران، برای جمهوری اسلامی ایران رشد و شکوفایی روزافزون و برای رئیس جمهوری جدید، توفیق و صحت و عافیت آرزو کرد.

«شیخ محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات نیز به پزشکیان به مناسب پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفت و برای وی در خدمت به کشورش و برآورده کردن خواسته‌ها و انتظارات مردم خود، آرزوی توفیق کرد و گفت که چشم انتظار همکاری با پزشکیان در راستای خیر و خوبی برای دو کشور و دو ملت است.

«حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین نیز در پیامی به پزشکیان رئیس جمهوری منتخب برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در پیامی به مسعود پزشکیان، انتخاب وی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت. امیر قطر در پیام تبریک خود، آرزوی موفقیت برای پزشکیان و توسعه و رشد روز افزون روابط دو کشور کرد.

مودی پیروزی پزشکیان را در انتخابات ایران تبریک گفت

نخست-وزیر-هند

نارندرا مودی نخست وزیر هند پس از مشخص شدن نتیجه چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران، پیروزی مسعود پزشکیان را تبریک گفت.

مودی امروز شنبه با انتشار پیامی در حساب ایکس خود خطاب به پزشکیان نوشت: پیروزی شما به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک می‌گویم. مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با شما برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه گرم و طولانی مدت به نفع مردم و منطقه هستیم.

رئیس‌جمهور صربستان پیروزی پزشکیان را تبریک گفت

«الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهوری صربستان در پیام تبریکی خطاب به رئیس جمهوری منتخب ایران نوشت: ریاست جمهوری مسعود پزشکیان برای ایران سعادت و رفاه به ارمغان می‌آورد. 

وی دقایقی پیش در شبکه اجتماعی ایکس ضمن تبریک صمیمیانه به پزشکیان، نوشت: پیروزی شما نشان دهنده اعتماد شهروندان به چشم انداز شما برای آینده، تعهدتان به صلح و تمایل‌تان به پیشرفت کشور شما است. من مطمئنم که هدایت شما برای مردم شما سعادت و رفاه به ارمغان خواهد آورد.

رئیس‌جمهور چین در پیامی انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفت.

رئیس-جمهور-چین

تبریک فرمانده سپاه به پزشکیان

فرمانده-سپاه

سرلشکر حسین سلامی انتخاب دکتر مسعود پزشکیان بعنوان منتخب ملت ایران در چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی را تبریک گفت.

سرلشکر حسین سلامی در پیام تبریک خود بر آمادگی همه جانبه برای تداوم و تقویت تعامل و همکاری سپاه با دولت تاکید کرد.

کدخبر: 330285

ارسال نظر