|
کدخبر: 331837 سهیل مافی

اخبار لحظه به لحظه از مراسم تحلیف رئیس جمهور

ادای سوگند رئیس‌جمهور در آیین تحلیف + فیلم و عکس

مراسم تحلیف مسعود پزشکیان ساعت ۱۶ در مجلس شورای اسلامی و با حضور ۷۰ هیئت خارجی و دبیران‌کل سازمان‌های بین‌المللی برگزار می‌شود. بر اساس گزارش راهنمایی و رانندگی از ساعت ۸ صبح امروز تمهیدات ترافیکی برای مردم تهران در نظر گرفته شده است.

سیاست ادای سوگند رئیس‌جمهور در آیین تحلیف + فیلم و عکس

تشریفات مجلس شورای اسلامی و وزارت امور خارجه به عنوان یک کمیته مسئول برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور، دعوت از روسای جمهور، روسای مجالس، وزرای خارجه و سایر مقامات کشورهای مختلف را بر عهده دارند. به گفته علیرضا شریفی معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی، بیش از ۷۰ هیات خارجی و ۶۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی در مراسم تحلیف رئیس جمهور حضور خواهند داشت. بر اساس عرف ادوار مختلف انتخابات ریاست جمهوری و با توجه به اهمیت حقوقی مراسم تحلیف که نماد مردم سالاری و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در کشور است، این مراسم با حضور میهمانان خارجی و داخلی برگزار می‌شود.

علیرضا شریفی رئیس ستاد برگزاری مراسم تحلیف گفت: مراسم تحلیف رئیس جمهور امروز بعدازظهر با حضور نمایندگان ۸۶ کشور برگزار می‌شود.

مهمانان مراسم تحلیف رئیس‌جمهور 

- بدر احمد محمد عبدالعاطی وزیر خارجه مصر

- چونگ بیونگ چون معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی

- عباس الحاج حسن وزیر کشاورزی لبنان

- یوشی فومه تسویه فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن

- حسین براهیم طه دبیر کل سازمان همکاری‌های اسلامی

- انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

- زیاد نخاله، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین

- ژانگ مینگ دبیرکل سازمان همکاری‌های شانگهای

- نعیم قاسم، قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان

عکس پربازدید از تیپ مقام بلندپایه اروپایی در ایران /آقای دبیرکل بخاطر پزشکیان به ایران آمد.

مقام-اروپایی

در تصاویر به ثبت رسیده پوشش متفاوت  انریکه مورا قائم مقام مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لحظه ورود به تهران شکار دوربین ها شده است.  همچنین ژانگ مینگ دبیر کل سازمان همکاری‌های شانگهای در رأس هیئتی دوشنبه شب وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی  شد.

رئیس‌جمهور برای حضور در مراسم تحلیف وارد بهارستان شد

 آغاز مراسم تحلیف رئیس‌جمهور با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران

دستور جلسه آیین تحلیف رئیس‌جمهور

قالیباف: امروز به استقرار یک دولت تراز مبنی بر عقلانیت انقلابی نیازمندیم

 رئیس مجلس در مراسم تحلیف گفت:

مجلس شورای اسلامی از تمامی ابزارهای خود برای دولت محترم برای خدمت صادقانه به مردم شریف ایران حمایت می‌کند.

 موفقیت دولت جدید موفقیت خود و نظام می‌دانیم و در این راستا تصمیمات رئیس‌جمهور محترم مبنی بر سیاست‌های رهبر معظم انقلاب و برنامه هفتم بهترین مبنای مشترک برای تفاهم و همکاری محسوب می‌شود.

مجلس و دیگر قوا و نهادهای کشور شاهد صدای واحد ایران خواهند بود که آینده روشنی را برای مردم رقم می‌زند.

چراغ راه حرکت کشور مردمی‌بودن، انقلابی‌بودن و کارآمدی است که می‌توان رفاه مردم و پیشرفت کشور با تکیه بر مردم و سنت‌های الهی رقم بزند.

توجه به تحولات جهانی و تغییر آرایش قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی امری ضروری است.

باید با چشم‌انداز روشن و اراده استوار در نظم نوین جهانی تلاش کنیم و امروز به استقرار یک دولت تراز مبنی بر عقلانیت انقلابی نیازمندیم.

تصاویری از حضور مهمانان داخلی و خارجی در صحن مجلس برای مراسم تحلیف رئیس‌جمهور

سخنان رئیس قوه قضائیه درباره وظایف رئیس‌جمهور

اژ‌ه‌ای رئیس قوه قضایی:

امروز رئیس جمهور منتخب در مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس قوع قضائیه و اعضای شورای نگهبان در پیشگاه قرآن کریم و در برابر نمایندگان ملت ایران به خداوند سوگند یاد می‌کند که پاسدار مذهب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشند. قوه‌قضائیه هرجا لازم باشد در کمک به دولت حضوری فعال خواهد داشت.

رئیس‌جمهور از زمان انتخابات بارها اعلام کرده‌ قدرت را امانت می‌داند نه طعمه و همه توان خود را برای پیشرفت و تعالی کشور به کار خواهد برد.

 پزشکیان سوگند یاد کرد

پزشکیان برای پاسداری از نظام و قانون اساسی سوگند یاد کرد.

متن سوگندنامه

«بسم الله الرحمن الرحیم»

من به عنوان رئیس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری و قانون اساسی کشور باشم و همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته‌ام به کارگیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سازم و از هرگونه خودکامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است حمایت کنم. در حراست از مرزها و استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزم و با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به من سپرده است همچون امینی پارسا و فداکار نگاهدار باشم و آن را به منتخب ملت پس از خود بسپارم‌‌.

مسعود پزشکیان سوگندنامه را امضا کرد و این سوگندنامه به امضای رئیس قوه قضائیه و دبیر شورای نگهبان رسید.

امضای سوگندنامه توسط پزشکیان و محسنی اژه‌ای

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها