|
کدخبر: 333131

لحظه به لحظه از جلسه رای اعتماد به کابینه مسعود پزشکیان

امروز روز تاریخ سازی برای مسعود پزشکیان است و در نهایت با برگزاری هشت جلسه بررسی از دقایقی پیش نهمین جلسه بررسی صلاحیت، سوابق و برنامه‌های وزیران پیشنهادی در صحن علنی مجلس آغاز شد و امروز با رای نمایندگان، اعضای کابینه دولت چهاردهم مشخص می‌شوند. کابینه ای که باید دید چند وزیر و چند سرپرست سکاندار آن می شوند. هر کدام از وزرا رای اعتماد نگیرند؛ مسعود پزشکیان برای آن وزارت خانه سرپرست انتخاب می کند تا وزیر جدید از بهارستان رای اعتماد بگیرد.

سیاست لحظه به لحظه از جلسه رای اعتماد به کابینه مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان امروز در آخرین روز مرداد ماه در انتظار رای اعتماد بهارستان نشین ها به کابینه پیشنهادی اش است. پیش بینی های متفاوتی تا به امروز در خصوص نتیجه رای اعتماد مطرح شده است اما نتیجه نهایی در رای گیری امروز مشخص می شود. بر اساس برنامه از قبل اعلام شده، مجلس پس از بررسی صلاحیت علی‌آبادی، وزیر پیشنهادی نیرو و بررسی صلاحیت دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان برای رأی اعتماد به وزرای دولت اقدام به رأی‌گیری کند.

پیش بینی ها از رای اعتماد به کابینه چهاردهم

مصطفی میرسلیم معتقد است که با توجه به شرایط کشور و ضرورت آغاز برنامه هفتم و پایان دادن به شرایط ویژه‌ای که پس از شهادت مرحوم رئیسی و همراهانش موجب رکود نسبی فعالیت‌ها شده ، به نظر می رسد مجلس در کل قصد همراهی با رئیس جمهوری دارد و احتمالا فقط یک یا دو نفر از وزرای پیشنهادی با مشکل کسب رأی اعتماد مواجه شوند، ولی دولت چهاردهم هفته آینده مستقر خواهدشد ان شاءالله.

 احمد زیدآبادی، فعال و تحلیلگر سیاسی می‌گوید به احتمال بسیار زیاد، تمام کابینه پیشنهادی پزشکیان از مجلس رأی اعتماد خواهند گرفت.

حسین حق وردی، عضو کمیسیون آموزش مجلس فضای مجلس برای رای اعتماد به وزیران پیشنهادی را مثبت عنوان کرد و گفت: همه می خواهند به رئیس جمهور کمک کنند تا زودتر تشکیل کابینه دهد چون دکتر پزشکیان سعی کرده بر اساس وفاق ملی از تمام جریانات سیاسی افرادی را برای کابینه معرفی کند و امیدواریم با تشکیل کابینه جدید هر چه زودتر کار خود را آغاز کند.

قالیباف: رای‌گیری از وزرای پیشنهادی با ورقه انجام می‌شود

رئیس مجلس گفت: درخواست ما این است که رای‌گیری تفکیک شده و به صورت جداگانه برای هر وزیر باشد و برگه‌های رای هم جداگانه رعایت شود. این موضوعی است که در آیین‌نامه آمده است. در هیچ جای آیین‌نامه نیامده که رای‌گیری برای وزرا به صورت تک تک و جداگانه باشد. شیوه رای‌گیری با کارت خواهد بود.

 پیش از جلسه رای اعتماد، رئیس جمهور در صحن علنی مجلس آخرین دفاعیات را از برنامه‌های وزیران پیشنهادی خود انجام می‌دهد.

پایان نهمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی؛ رای‌گیری کابینه عصر امروز

نهمین جلسه علنی مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان پایان یافت و رای‌گیری برای وزرای پیشنهادی در نشست نوبت عصر مجلس خواهد بود.

آغاز نوبت عصر صحن علنی مجلس شورای اسلامی

تا دقایقی دیگر رای اعتماد به کابینه چهاردهم آغاز می‌شود. مسعود پزشکیان در آغاز صحبت های خود گفت: عزیزانی که به عنوان کاندید اینجا معرفی شدند از یک جناح و یک دسته و یک گروه نیستند مجموعه‌ای از سلایق نظرها و جناح‌ها هستند اما در یک اصل با هم مشترکیم چشم انداز سیاست‌های کلی و قانون برنامه و متعهدیم آن را اجرا کنیم. به شما قول می دهیم روی این خواهیم ایستاد و حرفی که می‌زنیم پایبندیم وعده می‌دهیم و در روی وعده خودمان  خواهیم ایستاد.  وزرای پیشنهادی هماهنگ شده هستند.

نمونه برگ رای اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادی که هم اکنون در صحن مجلس توزیع شد

نمونه-برگ-رای

چینش ۱۹ میز برای شمارش آرای وزرای پیشنهادی

مجلس

نمایندگان مسئول شمارش آرای هر وزیر در جایگاه خود قرار گرفتند

نمایندگان

همه وزرا مسعود پزکیان رای اعتماد مجلس را کسب کردند

نمایندگان مجلس جلسات بررسی کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان را از شنبه ۲۷ مرداد ماه آغاز کردند و تا امروز نیز ادامه داشت. در نهایت با پایان بررسی وزرای پیشنهادی دقایقی پیش نتیجه نهایی رای اعتماد وکلای ملت به کابینه مسعود پزشکیان اعلام شد. بهارستان نشینان به تمامی کابینه مسعود پزشکیان رای اعتماد دادند. در ادامه نگاهی به میزان آرای وزاری دولت چهاردهم داریم. همراه ما باشید. 

آرای وزرای راه یافته به پاستور

محسن پاک نژاد وزیر نفت با ۲۲۲ رای موافق 

ظفرقندی وزیر بهداشت با ۱۶۳ رای موافق

میدری وزیر رفاه ۱۹۱ رای موافق

عراقچی وزیر امورخارجه ۲۴۴ 

همتی وزیر اقتصاد ۱۹۲

نوری وزیر کشاورزی ۲۵۳

صراف وزیر علوم  ۲۱۹

اتابک وزیر صمت ۲۳۱

مومنی وزیر کشور ۲۵۹

صالحی وزیر ارشاد ۲۷۱

صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی ۱۶۸

صادق وزیر راه و شهرسازی ۲۳۰

علیرضا کاظمی وزیر آموزش پرورش ۲۶۸

خطیب وزیر اطلاعات  ۲۶۱

نصیرزاده وزارت دفاع ۲۸۱

دنیا مالی ورزش ۲۵۳

ستار هاشمی ارتباطات ۲۶۸

رحیمی دادگستری ۲۶۸

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها