|
کدخبر: 333422

سردار اشتری در پیاده روی اربعین همه را شوکه کرد

در میان مردم ایران، اربعین دارای اهمیت و جایگاه خاصی است. علاوه بر عزاداری‌هایی که در دهه محرم برگزار می‌شود، در روز اربعین امام حسین، مردم با پای پیاده و یا با وسایل نقلیه مختلف به کربلا و بین‌الحرمین می‌روند. افراد با گرایش‌ها و نژادهای متفاوت به این مکان مقدس می‌آیند تا عزاداری کنند و جلوه‌ای بی‌نظیر و حماسی از خود به نمایش بگذارند. امسال سردار اشتری، فرمانده سابق نیروی انتظامی، به نیابت از شهید رئیسی در این مراسم شرکت کرد.

سیاست  سردار اشتری در پیاده روی اربعین همه را شوکه کرد

سردار حسین اشتری، فرمانده پیشین نیروی انتظامی، در مراسم اربعین به یاد شهید رئیسی شرکت کرد. وی با اشاره به اینکه در پیاده‌روی اربعین امسال به نیت شهدای خدمت، به ویژه شهید رئیسی، حضور یافته است، گفت: بسیاری از زائرانی که در این مراسم شرکت می‌کنند، به یاد یکی از شهدا در این مسیر گام برمی‌دارند و من نیز به یاد شهید رئیسی، شهید سلیمانی و شهید زاهدی در این مراسم شرکت کرده‌ام.

اشتری  افزود: همکارانم در انتظامی کل کشور تمهیدات خوبی را برای برقراری نظم و امنیت مرزها اندیشده اند و امیدوارم تمامی زوار به سلامت این مسیر را طی کنند و به کشور بازگردند. فرمانده سابق انتظامی بیان کرد: البته باید از مردم مهمان دوست عراق هم تشکر کرد، مردم عراق به هر طریق که توانسته اند به زوار خدمت می کنند و این موضوع مساله مهمی است.

سردار اشتری بیان کرد: مراسم پیاده روی اربعین نمادی از اقتدار آزادی خواهان جهان است و امیدواریم به زودی نابودی اسرائیل و آمریکا را شاهد باشیم.

روز بیستم صفر، که به عنوان اربعین شناخته می‌شود، چهل روز پس از شهادت  امام سوم شیعیان است. در این روز، خانواده حسین بن علی، یعنی کاروان اسرا، از شام به مدینه بازگشتند. همچنین، جابر بن عبدالله انصاری، یکی از صحابی‌های پیامبر اسلام، به کربلا سفر کرد تا به زیارت قبر حسین بن علی برود و او نخستین کسی است که این زیارت را انجام داد. در این روز، زیارت امام حسین مستحب است و این زیارت به خواندن زیارت اربعین مربوط می‌شود.

چهلمین روز پس از شهادت امام حسین از نظر امامیه دارای اهمیت ویژه‌ای است و بر اساس باورهای قدیمی، سر بریده امام در این روز به بدن او در کربلا ملحق شده است. فاصله چهل روز از زمان وفات مؤمن نیز از اعتقادات و باورهای مسلمانان به شمار می‌آید.

سردار «حسین اشتری» فرمانده سابق انتظامی در یکی از موکب‌های مسیر اربعین در عراق برای خدمت به زوار اربعین حاضر شد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها