|
کدخبر: 334345

عزت الله ضرغامی سمت جدید گرفت

با آغاز به کار دولت جدید، تغییرات متعددی در عزل و نصب‌ها انجام شده است. در تازه‌ترین مورد، رئیس بنیاد مستضعفان با صدور حکمی، عزت الله ضرغامی را به عنوان رئیس هیات مدیره شرکت سیاحتی و مراکز تفریحی پارسیان منصوب کرد. ضرغامی در دولت قبلی مسئولیت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری را بر عهده داشت.

سیاست عزت الله ضرغامی سمت جدید گرفت

 حسین دهقان، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، در حکمی عزت‌الله ضرغامی، وزیر سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، را به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت سیاحتی و مراکز تفریحی پارسیان منصوب کرد.

سید عزت‌الله ضرغامی در تاریخ ۶ اسفند ۱۳۳۸ در تهران به دنیا آمده و از فعالان دانشجویی در دوران انقلاب اسلامی ایران است. او همچنین یک نظامی سابق و سیاستمدار فعلی به شمار می‌رود که به مدت ۱۰ سال ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داشته و در حال حاضر نیز عضو شورای عالی فضای مجازی و وزارت میراث فرهنگی دولت سیزدهم است.

شرکت سیاحتی و مراکز تفریحی پارسیان بعنوان بزرگترین مجموعه خدمات بندری ، دریایی ، هتلداری، سیاحتی و تفریحی و ریلی کشور با بهره مندی از نیروی انسانی متخصص، حرفه ای و کار آزموده مشغول به فعالیت می باشد.

شرکت سیاحتی و مرکز تفریحی پارسیان در هفت حوزه اصلی “هتلداری و رستوران” ، “سیاحتی و تورگردانی” و “فرهنگی، تفریحی و ورزشی”، “مدیریت خدمات بندری”،”حمل ونقل ریلی”، “توزیع و پخش و حمل ونقل جاده ای” و ” حمل و نقل دریایی”  فعالیت می‌کند. این شرکت همچنین به منظور پشتیبانی حوزه‌های مذکور، نسبت به فعالیت در رشته‌فعالیتهای “آموزش، مشاوره و مطالعه” ، “زنجیره تأمین” ، ” بازرگانی” و “خدمات مدیریت مهندسی” اقدام می‌نماید.

عزت الله انتظامی در خانواده‌ای پرجمعیت با ۱۱  فرزند به دنیا آمد و خود هشتمین فرزند خانواده بود. پدرش کارمند شرکت نفت و مادرش خانه‌دار بود. او دوران ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را با موفقیت در مدارس جنوب تهران گذراند و در این دوران با هم‌دوره‌ای‌هایی چون شهید طهرانی مقدم، مهندس حسین محمدی، دکتر حمیدرضا کاتوزیان و دکتر آقامیری آشنا شد.

قبل از انقلاب، مانند بسیاری از جوانان، در برگزاری کلاس‌ها، شرکت در راهپیمایی‌ها و سخنرانی‌ها به فعالیت‌های انقلابی می‌پرداخت. پس از پیروزی انقلاب، به همراه مرحوم آیت‌الله سید عبدالمجید ایروانی، نماینده حضرت امام (س)، به فعالیت‌های فرهنگی در جنوب تهران مشغول شد.

در مهرماه ۱۳۵۷  به دانشگاه امیرکبیر راه یافت و با توجه به پیروزی انقلاب، اشغال لانه جاسوسی و انقلاب فرهنگی، پس از تعطیلی‌ها، در سال ۱۳۶۵  با مدرک کارشناسی مهندسی عمران فارغ‌التحصیل شد. سپس مدرک کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی و دکترا در رشته ارتباطات را از دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کرد.

او پس از فارغ‌التحصیلی در آموزش و پرورش منطقه ۱۶ در زمینه امور تربیتی و پرورشی فعالیت کرد و در سال ۵۹ با یکی از مربیان پرورشی ازدواج کرد که حاصل این ازدواج ۳  دختر و ۱ پسر بود.

در سال ۱۳۶۱ به سپاه پاسداران پیوست و فعالیت خود را با برنامه رادیویی سپاه آغاز کرد. ضرغامی از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۲معاون وزیر فرهنگ و ارشاد در امور مجلس بود و از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۶ نیز معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ را بر عهده داشت.

در دوران اصلاحات، او به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منتقل شد و از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ معاون وزیر دفاع در امور مجلس بود. در سال ۱۳۷۹ ، در زمان ریاست علی لاریجانی بر سازمان صدا و سیما، به معاونت امور مجلس و استان‌های این سازمان منصوب شد و تا سال ۱۳۸۳ در این سمت فعالیت کرد. او از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۳ریاست سازمان صدا و سیما را بر عهده داشت.

ضرغامی همچنین در دوران مدیریت علی لاریجانی و مصطفی میرسلیم به عنوان معاون امور سینمایی وزارت ارشاد و معاونت صداوسیما در امور استان‌ها، حقوقی و مجلس فعالیت کرد. در سال ۱۳۹۸، او نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر را دریافت کرد.

منبع: الف
  • ناشناس ارسالی در

    این بیسواد ضد توریسم و گردشگری و حفظ آثا ر باستانی ایرانی هست ...

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها