|

اظهارات جنجالی دبیرکل جدید ناتو | مارک روته چه گفت؟

مارک روت، امروز در بروکسل و در نخستین روز کاری ضمن حمایت از اوکراین گفت که نگران نتایج انتخابات ریاست‌ جمهوری آتی آمریکا نیست، زیرا قادر به همکاری با هر دو نامزد این رقابت است.

سیاست اظهارات جنجالی دبیرکل جدید ناتو | مارک روته چه گفت؟

خبرگزاری رویترز نوشت که نخست وزیر پیشین هلند روت تنها چند هفته پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جانشین ینس استولتنبرگ شد.

به نوشته رویترز، ترامپ منتقد ناتو بوده و با وجود دیدار اخیر با رئیس جمهوری اوکراین از بیان اینکه آیا می‌خواهد این کشور در جنگ علیه روسیه پیروز شود، خودداری کرده است.

مارک روته در مقر ناتو به خبرنگاران گفت: ما باید اطمینان یابیم که اوکراین به عنوان یک کشور مستقل و دموکراتیک پیروز می شود.

روت نگرانی های درون ناتو در مورد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بزرگترین کشور عضو را ناچیز شمرد و گفت: من نگران نیستم. من هر دو نامزد را به خوبی می شناسم.

وی افزود: من چهار سال با دونالد ترامپ کار کردم. او کسی بود که ما را تشویق کرد تا بیشتر در امور دفاعی هزینه کنیم و او به این موفقیت دست یافت زیرا در حال حاضر و نسبت به زمانی که وی بر سر کار آمد، مخارج دفاعی ناتو بسیار بیشتر شده است.

مارک روته گفت: کامالا هریس سابقه فوق العاده ای به عنوان معاون رئیس جمهوری دارد. او یک مدیر بسیار محترم است و در نتیجه می توانم با هر دو کار کنم.

به نوشته رویترز، مقام ها و دیپلمات‌های ناتو انتظار دارند که روت ضمن تداوم برنامه های استولتنبرگ، به حمایت از اوکراین، تشویق کشورهای عضو به افزایش بودجه دفاعی و متعهد ماندن آمریکا به امنیت اروپا ادامه دهد.

منبع: ایرنا
کدخبر: 336434

ارسال نظر

 

آخرین اخبار