|

دادستانی مطهره گونه ای را مجرم تشخیص داد +بیوگرافی

دادستانی تهران علیه «مطهره گونه‌ای» به دلیل انتشار مطالب توهین آمیز اعلام جرم کرد.

سیاست دادستانی مطهره گونه ای را مجرم تشخیص داد +بیوگرافی

مطهره گونه‌ای، دبیر سابق سیاسی در شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران که اخیراً بعد از نوشتن نامه عذرخواهی از اقداماتش به دانشگاه بازگشته بود، با هدف جلب توجه رسانه‌های ضد انقلاب دست به انتشار مطالب توهین آمیز زد.

در همین راستا دادستانی تهران علیه وی اعلام جرم کرد.

مطهره گونه ای کیست؟

مطهره گونه‌ای فعال دانشجویی و دبیر سیاسی سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران است.

مطهره گونه ای یکی از فعالین سیاسی در دانشگاه تهران است که در سال های اخیر بارها علیه او اعلام جرم شده است. اما اکنون تصمیمات جدیدی در رابطه با او گرفته شده است. در این نوشته از دیبامگ در مورد مطهره گونه ای خواهید خواند.

او از سال ۱۳۹۸، فعالیت جدی خود را در انجمن‌اسلامی دانشکده‌ی دندانپزشکی آغاز کرد. خانم گونه‌ای در سال ۱۴۰۰ به عنوان دبیر فرهنگی و سال ۱۴۰۱ به عنوان دبیر سیاسی در شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران فعالیت می‌کرد. در پی انتشار بیانیه‌ای صریح در خصوص قتل مهسا امینی، چهارم مهر توسط وزارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد که درپی آن تعداد کثیری از اساتید دندانپزشکی خواستار آزادی وی شدند.

ماه‌ها پس از آزادی از ورود به دانشکده ممنوع بود. در اردیبهشت ۱۴۰۲ به دلیل برگزاری مراسمی که از سوی مسئولین دانشگاه “افطاری سیاسی” با هدف تجمع غیرقانونی خوانده می‌شد، مجددا ممنوع‌الورود شد و به کمیته‌ی انضباطی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران معرفی گردید.

تصمیمات جدید در مورد مطهره گونه ای

مطهره گونه ای که در این سال‌ها با احکام انضباطی همچون محرومیت از تحصیل و تبعید از دانشگاه محل تحصیلش مواجه شده بود در روزهای اخیر و با تصمیمات اتخاذشده امکان ادامه‌ی تحصیلش در دانشگاه فراهم شده است. با این وجود انتشار برخی اظهارنظرها از سوی او در شبکه‌ی اجتماعی ایکس این تصمیمات برای برخی کاربران تعجب‌برانگیز بوده است.

خانم گونه‌ای در پاسخ به این نوع انتقادات، برخی منتقدان خود را به ‘پرونده‌سازی’ متهم می‌کند و بر این باور است که ‘اصلاح‌طلبان صندوقی’ که در سال‌های اخیر میانه‌رو هم خوانده می‌شوند با نهادهای نظام برای برخورد با امثال او همکاری می‌کنند و یا دست‌کم به چنین برخوردهایی اعتراضی ندارند.

منبع: مشرق
کدخبر: 336815

ارسال نظر

 

آخرین اخبار