|

آمار عجیب دستیار اجتماعی رئیس جمهور در مورد کودکان کار

علی ربیعی در دومین کنفرانس بین‌المللی حقوق کودک که در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در تحلیلی که در دولت سیزدهم صورت گرفت، مشخص شد که ۱۰۰ درصد کودکان کار با فقر درآمدی مواجه هستند و ۲۰ درصد آن‌ها نیز دچار سوءتغذیه هستند.

سیاست آمار عجیب دستیار اجتماعی رئیس جمهور در مورد کودکان کار

دستیار اجتماعی رئیس‌جمهور اظهار داشت: «۸۰ درصد از کودکان کار در کشور ایرانی نیستند، اما آنها نیز انسان هستند و باید به آنها توجه شود.»

علی ربیعی در دومین کنفرانس بین‌المللی حقوق کودک در مشهد گفت: در تحلیلی که در دولت سیزدهم انجام شد ۱۰۰ درصد کودکان کار دارای فقر درآمدی و ۲۰ درصد دارای سوءتغذیه بودند.

ربیعی افزود: دولت معتقد است کیفیت آموزش در مدارس دولتی و کیفیت درمان بیمارستان‌های دولتی باید همسطح مراکز خصوصی باشد تا هیچ کودکی به خاطر فقر از دریافت خدمات محروم نشود و شرایط را باید به گونه‌ای فراهم کرد که همه مدارس و مراکز بهداشتی و درمانی از کیفیتی بالا برخوردار باشند.

کودک

وی بیان کرد: کودکان و زنان از گروه‌های دارای اولویت دولت هستند و توجه به عدالت و برخورداری همه کودکان از سلامت و آموزش مورد توجه دولت چهاردهم است.

ربیعی افزود: زنان همپای مردان در ساختن ایران نقش دارند بلکه نقش آنها مضاعف است و پرورش نسل بعدی را نیز عهده دار هستند که نقش مهمی است. وی همچنین با اشاره به کودکان بازمانده از تحصیل کشور ادامه داد:در این زمینه تنها فقر مطلق نقش ندارد چنان که در برخی مناطق مرزی، موضوعات فرهنگی هم در بازماندن کودکان از تحصیل موثر است.

منبع: انتخاب
کدخبر: 337247

ارسال نظر

 

آخرین اخبار