|

وزیر دفاع اسرائیل ایران را تهدید کرد | حمله اسرائیل مرگبار خواهد بود

گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، اظهار داشت که حمله ما به ایران با دقت، قدرت و غافلگیری همراه خواهد بود.

سیاست وزیر دفاع اسرائیل ایران را تهدید کرد | حمله اسرائیل مرگبار خواهد بود

یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل در بازدید از بخش اطلاعات گفت: «حمله رژیم ایران تهاجمی اما غیردقیق بود، از سوی دیگر - حمله ما مرگبار، دقیق و بالاتر از همه تعجب آور خواهد بود، آنها متوجه نمی شوند که چه اتفاقی افتاده است.»

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل روز یکشنبه ایران را به حملاتی مشابه آنچه ارتش کشورش در «غزه و بیروت» انجام داده است، تهدید کرد.

گالانت این سخنان را در جریان بازدید از پایگاه هوایی نواتیم ایراد کرد که به تایید اسرائیل هدف حمله موشکی گسترده اخیر ایران قرار گرفته است.

وی ضمن تهدید ایران به پاسخ متقابل نظیر آنچه در حملات اخیر ارتش اسرائیل به غزه و بیروت صورت گرفته، گفت: ایرانی‌ها نتوانستند به ظرفیت و توانایی‌های نیروی هوایی ما آسیب برسانند. هیچ هواپیمایی آسیب ندیده و هیچ اسکادرانی از رده خارج نشده است.»

وزیر دفاع اسرائیل اخیراً در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: هر کس فکر می‌کند با یک تلاش ساده برای آسیب رساندن به ما، می‌تواند ما را از اقدام باز ‌دارد، باید نگاهی به موفقیت‌ها و دستاوردهای ما در غزه و بیروت بیندازد.»

پایگاه هوایی نواتیم در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر بئرشبع واقع در صحرای نگب، یکی ازاهداف مد نظر ایران در حملات موشکی اول اکتبر بود که به گفته مقامات ایرانی در پاسخ به ترور اسماعیل هنیه، رئیس سابق دفتر سیاسی حماس و کشته شدن عباس‌ نیلفروشان، فرمانده بلند‌پایه سپاه قدس در جریان حملات هوایی سنگین اسرائیل به قلمرو حزب‌الله در جنوب بیروت، صورت گرفت.

ایران: «بانک اهداف متعددی» را برای پاسخگویی به اقدام اسرائیل مد نظر داریم

اسرائیل پاسخ به این حمله را که بنا به برخی گمانه‌زنی‌ها ممکن است علیه تاسیسات نفتی و زیرساخت‌های انرژی ایران صورت گیرد، قطعی اعلام کرده است.

این در حالیست که ایران نیز هشدار داده است در صورت حمله اسرائیل آمادگی دارد هر گونه حمله را با اقدامی متقابل و متناسب با آن پاسخ دهد.

یک منبع آگاه در این خصو به تسنیم، خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران ایران گفت: «طرح پاسخ لازم به اقدام احتمالی صهیونیست‌ها کاملا آماده است و در صورتی که اسرائیل اقدامی کند، تردیدی در عملیاتی شدن ضربه متقابل ایران وجود نخواهد داشت.»

وی تاکید کرد ایران «بانک اهداف متعددی» را در اسرائیل مد نظر دارد و می‌تواند با توجه به «توانایی‌های موشکی به نمایش گذاشته شده در وعده صادق۲»، هر نقطه‌ای را که اراده کند، هدف قرار دهد.

 

منبع: یورونیوز
کدخبر: 337436

ارسال نظر

 

آخرین اخبار