|

ادعای جنجالی مسعود اسداللهی درباره انفجار پیجر های لبنانی حاشیه ساز شد!

کارشناس صدا و سیمای ایران اعلام کرد که گروه حزب‌الله لبنان پیجرهای منفجرشده خود را از یک شرکت ایرانی تهیه کرده بود.

سیاست ادعای جنجالی مسعود اسداللهی درباره انفجار پیجر های لبنانی حاشیه ساز شد!

مسعود اسداللهی، کارشناس صداوسیمای ایران جمعه شب در گفتگو با شبکه خبر با بیان این مطلب افزود که شرکت ایرانی پیجرها را از «یک برند معروف تایوانی» تهیه کرده بود.

وی افزود که حزب‌الله لبنان «سه چهار هزار» پیجر از این طریق سفارش داده بود. به گفته مسعود اسداللهی این پیجرها باید از نظر «امنیتی» کنترل می‌شد اما این اتفاق صورت نگرفت.

او در بخش دیگری از سخنانش شمار پیجرهای دریافتی را «پنج هزار» عنوان کرد و افزود که از این تعداد «سه هزار» پیجر بین اعضای حزب‌الله لبنان توزیع شده بود.

سخنان این کارشناس صداوسیما در حالی بیان می‌شود که پیش از این گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اینکه حزب‌الله پیجرهای خود را از طریق ایران دریافت کرده صورت گرفته بود. از سوی دیگر گزارش یک رسانه فرانسوی نیز حکایت از این داشت که «یک خبرچین ایرانی» موقعیت سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله را لو داده بود.

اظهارات کارشناس صداوسیما انتقاد خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران را برانگیخت. تسنیم در متن انتقادآمیز خود علیه مسعود اسداللهی نوشت: «بررسی‌ها نشان می‌دهد که این اطلاعات بر مطالب منتشر شده توسط برخی رسانه‌های اسرائیلی مبتنی است و آقای اسداللهی به این اخبار اعتماد کرده است.»

این خبرگزاری در بخش دیگری از متن خود نوشته است: «بررسی خبرنگاران تسنیم حاکیست که ماجرای پیجرها کاملا متفاوت با آنچیزی است که آقای اسداللهی از این رسانه‌ها اخذ کرده است. اطلاعات کسب شده توسط خبرنگاران تسنیم بیانگر آن است که کمیته فنی حزب‌الله لبنان بلافاصله بعد از انفجار پیجرهایی که طی یکی دو سال اخیر سفارش داده شده و دریافت کرده بود، وارد عمل شد و چند روز بعد گزارش کاملی از این مسئله ارائه داد که نشان می‌دهد فرد واسطه‌ خرید این پیجرها که ایرانی نبوده و شرکت ایرانی هم در کار نبوده، دچار سهل‌انگاری شده» است.

تسنیم مدعی شده است که اسرائیل از طریق تاسیس یک شرکت صوری به عنوان زیرمجموعه شرکت تایوانی توانست پیجرها را دستکاری کند.

پایگاه خبری «نورنیوز» که به عنوان رسانه‌ای وابسته به شورای عالی امنیت ملی ایران شناخته می‌شود نیز روز شنبه با انتشار متنی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) به اظهارات مسعود اسداللهی واکنش نشان داد.

این پایگاه خبری مدعی شد که «هیچیک از شرکت‌های‌ ایرانی نقشی در خرید، حمل و توزیع پیجرها نداشته‌اند. آلوده بودن پیجرها را حتی دستگاه‌های ایکس‌ری پیشرفته هم تشخیص ندادند.»

انفجار همزمان پیجرهای حزب‌الله که پیش از کشته شدن حسن نصرالله، رهبر این گروه روی داد ۴۲ کشته و بیش از سه هزار مجروح بر جای گذاشت. شماری از مصدومان انفجار این پیجرها برای درمان به ایران اعزام شدند.

این در حالی است که یک روز پس از انفجار پیجرها، بی‌سیم‌های گروه حزب‌الله لبنان نیز منفجر شدند.

سازمان هواپیمایی ایران نیز مانند بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در منطقه و جهان روز شنبه اعلام کرد که «ورود هرگونه وسیله ارتباطی الکترونیکی به‌جز تلفن همراه» به داخل کابین‌های هواپیما و بخش بار آن ممنوع است. این سازمان به طور مشخص به وسایل ارتباط الکترونیکی مانند «پیجر، واکی‌تاکی و نظیر آن» اشاره کرده است.

کدخبر: 337753

ارسال نظر

 

آخرین اخبار