|

حکم اعدام شریفه محمدی صادر شد ؟ | بیوگرافی

بنا بر اعلام وکیل حکم اعدام شریفه محمدی در دیوان عالی کشور نقض شد.

سیاست حکم اعدام شریفه محمدی صادر شد ؟ | بیوگرافی

امیر رئیسیان، وکیل شریفه محمدی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده شریفه محمدی، اظهار کرد: «دیوان عالی کشور بعد از رسیدگی، حکم موکلم خانم شریفه محمدی را نقض و پرونده را برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع داد.»

شریفه محمدی کیست ؟

این فعال کارگری ۱۴ تیر ۱۴۰۳ به اتهام «بغی» به اعدام محکوم شده بود.

شریفه محمدی، در تیرماه ۱۳۵۸ در یکی از روستاهای آذربایجان شرقی متولد شد. او دارای دو خواهر و دو برادر بزرگ‌تر است. خانواده‌ی محمدی در دوران کودکی او به کرج نقل مکان کردند و او تحصیلات خود را در این شهر ادامه داد. شریفه در رشته طراحی صنعتی در دانشگاه تهران تحصیل کرده و فارغ‌التحصیل این دانشگاه است.

شریفه_محمدی

**بازداشت و اتهامات:**

شریفه محمدی، ۴۵ ساله و ساکن رشت، در تاریخ ۱۴ آذر ۱۴۰۲ توسط مأموران اداره اطلاعات این شهر بازداشت شد. اتهام او «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده و به‌صورت غیررسمی ادعا شده که دلیل اصلی صدور حکم اعدام برای او، عضویت در «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری» بوده است. نهادهای امنیتی این کمیته را وابسته به گروه کوموله دانسته و به همین دلیل، اتهام بغی علیه محمدی وارد شده است.

**کمیته هماهنگی و اهداف آن:**

«کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری» در سال ۱۳۸۴ توسط تعدادی از فعالان کرد تأسیس شد. هدف این کمیته کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری مستقل بوده است. با وجود اینکه کمیته تاکنون هیچ‌گونه ارتباطی با گروه‌های مسلح اعلام نکرده، برخی نهادهای امنیتی این ادعا را مطرح کرده‌اند.

**نظر بنیان‌گذاران کمیته:**

محمود صالحی، یکی از بنیان‌گذاران این کمیته، در گفتگویی اشاره کرده است که «کمیته هماهنگی» پس از بازداشت اعضای آن در کرج در سال ۱۳۹۰ عملاً از هم پاشیده و دیگر فعالیت خاصی نداشته است. او همچنین تأکید کرده که این کمیته هیچ‌گاه متهم به بغی نبوده و تنها هدف آن حمایت از کارگران بوده است.

شریفه محمدی با وجود فشارها و اتهامات بی‌اساس، همچنان نماد مبارزه برای حقوق کارگران و آزادی بیان در ایران است./پنجره

 

منبع: شرق
کدخبر: 337813

ارسال نظر

 

آخرین اخبار