|

حمله ظریف به اسرائیل | جهان باید صلح‌ خواهی ایران را به رسمیت بشناسد

معاون راهبردی رئیس جمهور اظهار داشت: امروز کشور می‌تواند متجاوزان سرکش -از صدام تا رژیم صهیونیستی- را علیرغم حمایت‌های تسلیحاتی، سیاسی و تبلیغاتی تمامی قدرتمندان زورگوی جهانی پشیمان کند و در دفاع مشروع از این سرزمین خدایی از هیچ قدرتی نهراسد.

سیاست حمله ظریف به اسرائیل | جهان باید صلح‌ خواهی ایران را به رسمیت بشناسد

محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس جمهور طی نوشتاری در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس درخصوص شهادت چندتن از رزمندگان ارتش در اقدام رژیم صهیونیستی علیه کشورمان که بامداد روز گذشته صورت گرفت، نوشت:

"شهادت دلاورمردان پدافند ارتش که صهیونیست‌های مدعی را سرجایشان نشاندند، تسلیت عرض می‌کنم و برای خانواده‌هایشان شکیبایی و سربلندی خواهانم. روحشان شاد و یادشان جاودان.

امروز به یُمن خودباوری، شجاعت و هوشمندی امام راحل و رهبر فرزانه و رشادت، توانمندی و ایثارگری نیروهای مسلحِ ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج، مردم دلاور ما ثابت کرده‌اند که می‌توانند متجاوزان سرکش -از صدام تا رژیم صهیونیستی- را علیرغم حمایت‌های تسلیحاتی، سیاسی و تبلیغاتی تمامی قدرتمندان زورگوی جهانی پشیمان کنند و در دفاع مشروع از این سرزمین خدایی از هیچ قدرتی نهراسند. تاریخ ایران به ما می‌آموزد که می‌بایست این دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی را ارج نهیم.

پس از حدود ۱۵۰ سال تحقیر و از دست دادن سرزمین‌های فراوان در شمال و شرق و جنوب ایران عزیز و اشغال کشور و نسل کشی ایرانیان بی‌پناه در دو جنگ جهانی، و بیش از سه دهه وابستگی خارجی، امروز ایران سربلند می‌تواند در برابر هر قدرتی با هر پشتوانه‌ای بایستد، به‌گونه‌ای که برای نخستین بار در بیش از ۲۰۰ سال پیشین، در طول ۴۵ سال دشوار ولی پرافتخار حتی یک وجب از خاک مقدس ایران از دست نرود.

امروز حاکمیت و مردم ایران با اعتماد به نفس در توانمندی خود برای رفع تهدیدهای بدخواهان، با نگرشی روزآمد و فرصت‌محور، در مسیر توسعه ملی و منطقه‌ای و پیشرفت اقتصادی، علمی، اجتماعی و سیاسی، جایگاه بالنده و در خور ایران را در تضمین رفاه مردم، امنیت منطقه، بازارها و کریدورهای جهانی و پیشرفت علم و فن‌آوری باز خواهند یافت.

جهان باید با کنار گذاشتن پارادایم خطرناک گذشته و با محکوم کردن تجاوز اخیر اسرائیل و همراهی با ایران برای پایان دادن به آپارتاید، نسل‌کشی و جنایت در فلسطین، غزه و لبنان، این خودباوری دلیرانه و عزم صلح‌خواهانه ایران را به رسمیت بشناسد و این فرصت بی‌نظیر را از دست ندهد."

منبع: تسنیم
کدخبر: 339088

ارسال نظر