|
کدخبر: 333572

سریال طوبی راوی تاریخ معاصر ایران | تصاویری از پشت صحنه منتشر شد

به تازگی سریال های گوناگونی در صدا و سیما در حال پخش هستند. که هر کدام برای ذائقه و سلیقه های متفاوتی هستند. یکی از سریال های جذابی که این روزها از تلویزیون در حال پخش است، طوبی نام دارد که از شبکه یک سیما در حال پخش است و مخاطبان از طیف های متفاوتی را جذب کرده است.

سینما و تلویزیون سریال طوبی راوی تاریخ معاصر ایران | تصاویری از پشت صحنه منتشر شد

شبنم قربانی بازیگر نقش طوبی که این روزها در این سریال می درخشد، استوری از پشت صحنه سریال طوبی را به اشتراک گذاشت که بسیار وایرال شد و مورد توجه قرار گرفت. در این تصویر شبنم قربانی کنار شیما جعفرزاده بازیگر نقش دیبا سریال طوبی حضور دارد و هر دو بازیگر به دلیل خستگی کار شبانه در حال چرت زدن هستند. در ادامه تصویر خواهران سریال طوبی را در پشت صحنه تماشا می کنید.

شبنم قربانی

سریال طوبی ساخته سعید سلطانی از سیزدهم مرداد ۱۴۰۳ روانه آنتن شبکه اول سیما شده است. سریال طوبی همانند سریال های ستایش و پس از باران که ساخته سعید سلطانی هستند، زندگی پر فراز و نشیب یک زن به نام طوبی را به تصویر می کشد.

شبنم قربانی بازیگر نقش طوبی است که متاهل است و در تاریخ ۹ اسفند ۱۳۹۹  با امین شکاری صدابردار سینما و تلویزیون ازدواج کرده است. وی  و همسرش صاحب دو فرزند، یک دختر و یک پسر، به نام های لیام و دانا هستند. شیما جعفرزاده بازیگر نقش دیبا خواهر کوچکتر طوبی است که نقش مهمی در زندگی طوبی ایفا می‌کند.

در این سریال بازیگرانی چون هومن برق‌نورد، فرهاد آییش، سودابه بیضایی، فریبا متخصص، امین زندگانی، رحیم نوروزی و... بازی می کنند.

سریال تاریخی «طوبی» که از ۱۳ مرداد ماه به کارگردانی سعید سلطانی روانه آنتن شد، چند ویژگی کنجکاو برانگیز دارد. سلطانی که سریال پرمخاطب «ستایش» را در کارنامه دارد، این بار هم در یک مجموعه طولانی سراغ فراز و نشیب‌های زندگی یک زن رفته است. اقتباسی بودن «طوبی» و گره خوردنش به پیاده‌روی اربعین از دیگر ویژگی‌های مهم سریال است.

داستان «طوبی» در آستانه پیاده روی اربعین پخش می‌شود و محتوایش نیز با این موضوع ارتباط دارد. این سریال از داستان کتاب اربعین طوبی اثر محسن امامیان اقتباس شده است. داستان این کتاب که برگزیده «جایزه جهانی اربعین» هم شده، درباره زندگی زنی است که بخش عمده‌ای از تاریخ معاصر ایران و عراق را به چشم دیده‌ است. زمانی‌که داعش به عراق حمله کرده، تا نزدیکی کربلا هم آمده است و مردم شمال عراق آواره شده‌اند.

جبار آذین منتقد، مدرس سینما، تئاتر و تلویزیون؛  در خصوص ویژگی‌های سریال تلویزیونی «طوبی» گفت: حضور درخشان علیرضا زرین‌دست استاد بزرگ و محترم فیلمبرداری در سینمای ایران که ده‌ها فیلمبردار، هنرمند و کارگردان تحویل سینماداده است، در کنار سعید سلطانی کارگردان آثار موفق تلویزیونی، حسین امیر جهانی فیلمنامه‌نویس مستعد، خوش‌ فکر و درام شناس؛ محمد اصفهانی خواننده خوش صدا، بازیگران قدرتمندی چون فرهاد آییش، امین زندگانی، هومن برق نورد، پرویز فلاحی پور و شبنم قربانی بازیگر با استعدادی که با بازی خوبش به نقش نایله در سریال محرمی عشق کوفی، قابلیت‌هایش را به رخ کشید و تهیه کنندگی سید حامد حسینی، ترکیب خوشایندی ازحرفه‌ای‌های سینما و تلویزیون را در سریال خانوادگی، اجتماعی و اربعینی «طوبی» به نمایش گذاشته است.

نگاه نو نویسنده به ارتباط‌ها و تنش‌های میان دو کشور ایران و عراق

وی با بیان اینکه دست‌اندرکاران نخستین امتیاز شاخص این سریال با ارزش، فاخر دینی، زن و خانواده محور تلویزیونی است؛ افزود: دومین امتیاز قابل تامل طوبی، نگاه متفاوت و نو نویسنده سریال به موضوع‌ها، مضامین، ارتباط‌ها و تنش های ایجاد شده میان دو کشور ایران و عراق و مناسبات اجتماعی این دو ملت است.

این منتقد سینما و تلویزیون صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: در واقع نگاه به تاریخ معاصر از مسیر پردازش داستان زندگی پرتلاطم طوبی در بستر رخدادهای ایران و عراق از دهه پنجاه تا دهه هشتاد است که به درستی پژوهش محور نگاشته و با هنر ارزشمند سعید سلطانی تصویرسازی و کارگردانی شده است.

«طوبی» روایتی از دوران دفاع مقدس

وی با بیان اینکه بخشی از رویدادهای سریال از منظر نگاه عراقی‌ها به روابط ایران و عراق در دوران دفاع مقدس روایت می شود؛ خاطرنشان کرد: هر دو ملت شخصیت‌های داستان سریال را بدون شعار وِ غلو از بزرگراه تکامل آفرین و اعتقادی پیاده روی اربعین به یکدیگر متصل می‌کند. طوبی یک مجموعه زن و خانواده محور و داستان مبارزه و مقاومت طوبی برای حفظ شخصیت خود، خانواده و دفاع از باورهای اعتقادی و اجتماعی است.  

آذین ادامه داد: امیر جهانی پیشتر هم در سریال خوب «نجوا» علاقه و نوع نگرش خود به تاریخ معاصر، توجه به کاراکتر زن و پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌های اعتقادی، اجتماعی، خانوادگی و احترام خود به حریم عشق‌های تعالی بخش الهی و انسانی را به نمایش گذاشته بود.

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها