|

همسر دوم بیوک میرزایی | علت فوت همسر آقای بازیگر چه بود؟

بیوک میرزایی (متولد ۹ مرداد ۱۳۳۴ در تهران) بازیگر ایرانی در عرصه‌های تلویزیون، سینما و رادیو است. او دارای مدرک تحصیلی در رشته علوم سیاسی از دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد.در سال ۱۳۴۹ و در سن ۱۵ سالگی، بیوک میرزایی به تحصیل در رشته بازیگری در «هنرکده هنرپیشگی آناهیتا» پرداخت.

سینما و تلویزیون همسر دوم بیوک میرزایی | علت فوت همسر آقای بازیگر چه بود؟

بیوک میرزایی، سال ۱۳۶۲ و با حضور در نمایش تلویزیونی «آینه خیال» به کارگردانی داوود میرباقری، کارش را در تلویزیون آغاز نمود و از سال ۱۳۶۳ نیز با آغاز فعالیت بیوک میرزایی در سینما، در سال ۱۳۶۷ و با فیلم به کارگردانی «سعید ابراهیمی‌فر» بود.

وی نخستین بار در تلویزیون حضور یافته و سال ۱۳۶۷ در ۲۹ سالگی در سریال طاق نصرت به کارگردانی هاشم محمد زاده بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال قهوه تلخ، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای بیوک میرزایی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون آتش تقی‌پور، علی طالب‌لو، تانیا جوهری و  را تجربه کرد.

این بازیگر محبوب سینما در سال ۱۳۸۹ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در ۳ سریال مهم تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم بیوک میرزایی در این سال، بازیگری در سریال ساختمان ۸۵ به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده، سریال عملیات ۱۲۵ به کارگردانی مسعود آب‌پرور و سریال قهوه تلخ به کارگردانی مهران مدیری محسوب می‌شود.

بیوک

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی بیوک میرزایی بازی در سریال قهوه تلخ بوده است. بیوک میرزایی سال ۱۳۸۹ در ۵۵ سالگی در سریال قهوه تلخ نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با مهران مدیری همکاری داشته است. بیوک میرزایی توانست با بازی در این سریال تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر مهران مدیری، سیامک انصاری، محمدرضا هدایتی و سحر جعفری‌جوزانی بر تجارب او افزود.

بیوک میرزایی علاوه‌بر سریال قهوه تلخ، سال ۱۳۸۸ در ۵۴ سالگی در سریال مرد دوهزارچهره نیز بازی کرده است. بیوک میرزایی این‌بار با مهران مدیری یعنی کارگردان سریال مرد دوهزارچهره و هنرمندانی چون مهران مدیری، سیامک انصاری، برزو ارجمند و سپند امیرسلیمانی همکاری داشت.

در این سال‌ها بیوک میرزایی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران مهدی میامی با  ۷ مرتبه، پرویز شفیع‌زاده با ۵  مرتبه، سیامک اشعریون با ۵ مرتبه، مهران رجبی با ۵ مرتبه و فاطمه طاهری با ۴ مرتبه بیشترین همکاری را با بیوک میرزایی داشته‌اند.

همسر

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی بیوک میرزایی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. بیوک میرزایی را باید بیشتر بازیگر تلویزیون بدانیم چرا که ۶۹% آثار وی تلویزیونی و ۳۱% آثارش سینمایی است. از مهم‌ترین آثار بیوک میرزایی می‌توان به بازیگری در سریال قهوه تلخ، سریال مرد دوهزارچهره و سریال مدار صفر درجه اشاره کرد. در مجموع در کارنامه۶۳ ساله بیوک میرزایی آثار مهمی وجود دارد. همسر بیوک میرزایی چند سال پیش بر اثر بیماری درگذشت او یک پسر و یک دختر دارد.

کدخبر: 336282

ارسال نظر

 

آخرین اخبار