|
کدخبر: 286845

دلایل گرانی سیم لاکی و نحوه خرید آن به پایین ترین قیمت

صنعت دلایل گرانی سیم لاکی و نحوه خرید آن به پایین ترین قیمت

سیم لاکی یکی از تجهیزات مورد استفاده در صنعت برق و الکترونیک می باشد. این نوع سیم ها معمولا دارای ضخامت کم و روکش بسیار نازکی هستند. شاید بارزترین ویژگی این نوع سیم ها که سبب شده تا از آنها در صنعت استفاده گسترده ای بشود، همین نازک بودن روکش می باشد. معمولا افرادی که در حوزه تولید و تعمیرات لوازم الکترونیکی فعالیت دارند و با سیم پیچی سر و کار زیادی دارند، بیشتر از سایر افراد با این نوع سیم ها آشنا هستند.

سیم لاکی را شرکت های سازنده هم به صورت نرم و هم به صورت خشک تولید می کنند. بدین ترتیب افرادی که نیاز به این نوع سیم ها دارند بهتر است قبل از سفارش با انواع این سیم ها آشنایی داشته باشند. چنانچه نیاز به سیم های لاکی داشته باشید و از انواع آن نیز اطلاعات کافی ندارید، بهتر است در هنگام خرید سیم لاکی با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را از نظر نوع سیم و میزان ضخامت داشته باشید.

سیم لاکی را شرکت های تولیدی با سطح مقطع متفاوت به بازار عرضه می کنند. این موضوع باعث شده تا کاربرد این سیم ها وسیع تر شود. بدین ترتیب در هنگام خرید سیم لاکی دست شما باز است تا بتوانید مناسب ترین نوع سیم های لاکی را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید. سطح مقطع این نوع سیم ها معمولا به صورت گرد یا تخت می باشد. قطر استاندارد برای این سیم ها بین 0.06 تا 6 میلی متر است. شرکت های سازنده سیم های لاکی معمولا این محصول را با مناسب ترین قیمت ممکن به بازار عرضه می کنند تا تولید و تعمیر لوازم الکترونیکی با کمترین قیمت قابل انجام باشد.

جنس سیم های لاکی از چیست؟

همانطور که می دانید سیم لاکی از یک رسانا و یک روکش تشکیل می شود. منظور در این جا جنس هادی سیم است. سیم های لاکی معمولا از جنس مس یا آلومینیوم تولید می شوند. علت انتخاب این دو مورد نیز قابلیت انتقال جریان الکتریکی بسیار خوب و در واقع مقاومت الکتریکی ناچیز می باشد. از بین این دو مورد اگر بخواهیم انتخاب بهتری داشته باشیم، سیم های مسی گزینه مناسب تری به شمار می روند. علت این موضوع مقاومت کمتر مس نسبت به آلومینیوم می باشد.

هر چقدر عبور جریان الکتریکی راحت و سریع تر انجام شود، تولید حرارت کمتر بوده و طول عمر تجهیزات الکترونیکی بیشتر می شود. بدین ترتیب می توان به این نتیجه رسید که انتخاب صحیح جنس سیم های لاکی می تواند به جلب رضایت مصرف کننده کمک بسیار زیادی بکند. از این رو شرکت ها و کارگاه های تولیدی و همچنین تعمیرگاه های لوازم برقی و الکترونیکی بهتر است همیشه به دنبال بهترین جنس های سیم لاکی باشند تا بتوانند در حوزه کاری خود حرفی برای گفتن داشته باشند و از سایر رقبای خود موفق تر عمل کنند.

موارد مصرف سیم های لاکی کدامند؟

سیم لاکی محصولی است که بیشتر در سیم پیچ وسایل برقی مورد استفاده قرار می گیرد. بدین ترتیب اگر بخواهیم با کاربرد اصلی این سیم ها آشنا شویم، قطعا شرکت های تولید و همچنین کارگاه های تعمیرات وسایل برقی را می توانیم معرفی کنیم. هر کدام از وسایل برقی برای عملکرد صحیح خود نیاز به سیم پیچ دارد. با توجه به ضخامت کم و قدرت عبور جریان بسیار خوبی که این سیم ها دارند، اولین و آخرین انتخاب برای ساخت سیم پیچ وسایل برقی می باشند. ترانسفورماتورها، الکتروموتورها و پمپ ها از رایج ترین محصولاتی به شمار می روند که دارای سیم پیچ هستند و از سیم های لاکی برای تولید آنها استفاده می شود. لوازم خانگی برقی نیز حوزه بسیار وسیعی برای استفاده از سیم لاکی به شمار می روند.

سیم لاکی

موارد استفاده از سیم های لاکی

در هنگام استفاده از سیم های لاکی چه مشکلی ممکن است به وجود آید؟

در هنگام استفاده از سیم لاکی ممکن است مشکلات مختلفی به وجود آید. یکی از مشکلات رایجی که در هنگام استفاده از این مشکلات ممکن است به وجود آید، گره خوردن سیم می باشد. رعایت اصول سیم پیچی و رعایت سرعت عمل در هنگام این کار می تواند تا حدود زیادی از به وجود آمدن این مشکل جلوگیری کند.

عوامل موثر بر قیمت سیم لاکی

یکی از عوامل موثر بر قیمت هر کیلو سیم لاکی، نوسانات ارز و بی ثباتی بازار ارز می باشد. بدین ترتیب گرانی های افسار گسیخته ارز در این روزها می تواند اصلی ترین پارامتر برای تعیین قیمت سیم لاکی باشد. البته عوامل دیگری نیز می توانند بر روی قیمت این سیم ها تاثیرگذار باشند. برای مثال می توان به خرید عمده یا جزئی و همچنین خرید از شرکت های تولیدی و نمایندگی های مجاز آنها اشاره کرد. زمانی که سیم های لاکی به طور مستقیم از تولید کننده و نمایندگی های مجاز تهیه می شوند، سود دلالان از قیمت تمام شده حذف می شود و این موضوع باعث می شود تا بتوان با کمترین هزینه بهترین نوع سیم های لاکی را تهیه کرد.

سیم لاکی

قیمت سیم لاکی

نحوه خرید سیم لاکی

فروشگاه اینترنتی اِلِکالا یکی از بهترین مراکز جهت فروش آنلاین سیم لاکی در اقصی نقاط کشور به شمار می رود. این فروشگاه بدون هیچ گونه محدودیت زمانی و مکانی می تواند انواع سیم لاکی را با بهترین قیمت ممکن به دست مصرف کننده برساند. هیچ فرقی نمی کند که شما یک شرکت یا کارگاه بزرگ در زمینه تولید یا تعمیر لوازم برقی دارید یا صاحب یک تعمیرگاه کوچک در شهر یا روستایی در نقاط مختلف کشور باشید، در هر صورت می توانید سیم های لاکی را با وزن دلخواه از اِلِکالا تهیه فرمایید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها