|
کدخبر: 333079

بیوگرافی هوشنگ حریرچیان | بازیگر ساختمان پزشکان به تنها آرزویش نرسید

حسن اکلیلی، بازیگر اهل اصفهان، در ساعات اولیه بامداد ۳۰ مرداد، در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی، خبر فوت هوشنگ حریرچیان، بازیگر پیشکسوت، را اعلام کرد.

فرهنگی و اجتماعی بیوگرافی هوشنگ حریرچیان | بازیگر ساختمان پزشکان به  تنها آرزویش نرسید

هوشنگ‌ حریرچیان بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون شب گذشته دار فانی را وداع گفت. این  بازیگر پیشکسوت اصفهانیِ سینما، تئاتر و تلویزیون، شب گذشته دار فانی را وداع گفت و فردا در قطعه نام‌آوران باغ رضوان به‌خاک سپرده می‌شود. حریرچیان ۲۰ مرداد ۱۳۱۱ در اصفهان متولد شد. حریرچیان فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۲۶ در تئاتر اصفهان آغاز کرد و از سال ۱۳۳۸ رسما در رادیو اصفهان به عنوان هنرپیشه، گوینده، تهیه‌کننده، گزارشگر، کارگردان و مجری برنامه‌های تفریحی و هنری شروع به کار کرد.

هوشنگ حریرچیان فعالیت هنری خود را از دی ۱۳۲۶ در تئاتر اصفهان با مدیریت ناصر فرهمند آغاز کرد. در شهریور ۱۳۳۲ به تئاتر سپاهان با مدیریت علی صمدی پیوست. او در سال ۱۳۴۸ اولین تجربه تلویزیونی خود به نام «عکاس باشی» را انجام داد و فعالیت سینمایی خود را با بازی در فیلم «جعفر خان» به کارگردانی علی حاتمی آغاز نمود. حریرچیان تا سال ۱۴۰۳ به فعالیت سینمایی و تلویزیونی خود ادامه می‌داد.حریرچیان مدتی بود که در اصفهان زندگی می کرد. آرزویش برای مردم کشورش فقط سعادت و خوشبختی بود.

او می گفت: آرزویم برای خودم هم این است که ۱۰۰ سال دیگر زنده باشم و عمر کنم (با خنده). بزرگترین آرزویم زندگی در کنار عزیزانم است .هوشنگ حریرچیان در سال ۱۳۴۸ اولین تجربه تلویزیونی خود به نام "عکاس باشی" را انجام داد و فعالیت سینمایی خود را با بازی در فیلم "جعفر خان" به کارگردانی زنده یاد علی حاتمی آغاز کرد.این بازیگر قدیمی در آثار سینمایی چون «عزیز میلیون دلاری»، «قاعده بازی»، «یک بوس کوچولو»، «فرش باد»، «گاهی به آسمان نگاه کن»، «جعفرخان از فرنگ برگشته» و... بازی کرده است.
 مجموعه‌های تلویزیونی چون «خاتون»، «آشپزباشی»، «ساختمان پزشکان»، «سایه سلطان»، «پژمان»، «تفنگ سرپر»، «یکی بود یکی نبود»، «هشت، بهشت» و.. از او به یادگار مانده است.  زمان مراسم خاکسپاری هوشنگ حریرچیان متعاقبا اعلام می‌شود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها