|
کدخبر: 333802

فوری | رضا رویگری سکته کرد | نظر پزشک معالج چیست؟

به تازگی خبری در مورد وخامت حال جسمی رضا رویگری منتشر شده است. وی به دلیل سکته در بیمارستان بستری شده است.

فرهنگی و اجتماعی فوری | رضا رویگری سکته کرد | نظر پزشک معالج چیست؟

انجمن صنفی بازیگران سینمای ایران در صفحه مجازی خود اعلام کرد که رضا رویگری، بازیگر سینما و تلویزیون، دوباره دچار سکته شده و در بیمارستان بستری است.

در این خبر آمده است: «به اطلاع عزیزانی که در روزهای اخیر نگران وضعیت هنرمند محبوب و همکار عزیزمان، آقای رضا رویگری، بودند، می‌رسانیم که انجمن بازیگران سینما همواره و به ویژه در ماه‌های اخیر، مراقب وضعیت ایشان بوده و اخیراً نیز در زمان سکته مجدد، بر تمامی مراحل بستری شدن ایشان در بیمارستان نظارت و همراهی کرده است.»

رضا رویگری

پس از ترخیص ایشان از بیمارستان نیز چون امکان ادامه مداوا و پرستاری در منزل شخصی وجود نداشت، ایشان را روز سه‌شنبه ششم شهریور ماه در یک مرکز درمانی خصوصی و تحت نظارت پزشکان و کادر درمانی مجرب بستری کرده است، تا امور درمانی ایشان از جمله مراحل فیزیوتراپی و گفتار درمانی تا بهبود کامل در همین مرکز انجام شود.

انجمن بازیگران سینما از همه عزیزانی که در طول مدت بیماری ایشان را یاری کرده و همه شما مردم عزیز که نگران وضعیت ایشان بودید، کادر ارجمند درمانی ایشان و همچنین از صندوق اعتباری هنر، خانه سینما، آقای حسن مصطفوی و آقای رضا کریمی که در مراحل بستری شدن ایشان، ما را یاری کردند سپاسگزاری می‌کند.

رضا رویگری در سال ۲۶ دی ماه ۱۳۲۵ در منطقه تجریش در تهران به دنیا آمد. تنها فرزند خانواده بوده و یک پسر دارد و یک نوه دختر دارد، دوران مدرسه و دبیرستان را در همان تجریش به پایان رساند. او به خلبانی علاقه مند بود و دوبار امتحان داد ولی قبول نشد. سپس به نقاشی روآورد و با نمایش «ویس و رامین» به کارگاه نمایشی پیوست. 

او در جشنواره های نانسی، ورشو و چند شهر آلمان و آمریکا نمایش هایی را اجرا کرده است. بازی در سریال های تلویزیونی را با سریال «محله بهداشت» شروع نمود.

با فیلم «عقابها» به کارگردانی زنده یاد خاچیکیان به سینما آمد و ۲۸ فیلم سینمایی بازی کرد و برای کارهای خود آهنگسازی نیز کرد. او در چند نمایشگاه نقاشی در ایران و آمریکا شرکت کرد و یک کنسرت نیز در سال ۱۹۹۶ در آمریکا برگزار نمود.

بیماری رضا رویگری:

رضا رویگری سال ۱۳۵۹ دچار سکته مغزی شد که این اتفاق وی را خانه نشین کرد.

بیماری رضا رویگری از زبان خودش: بعد از کنسرتی که با گروه «آریژ» در کشور لبنان داشتم، به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان ایران بستری شدم و بعد از جراحی به دلیل لخته شدن خون، سکته مغزی کردم و دوباره برای مشکلات ریوی به بیمارستان مراجعه کردم.

 

گفتگو با رضا رویگری و همسرش تارا کریمی بعد از ازدواجشان: 

وقتی برای استقبال رفتم با رضا آشنا شدم

تارا کریمی که در شیراز با رویگری آشنا شده با اشاره به اینکه قبل از آشنایی نمی دانسته وی بازیگر است می گوید:من اصلا ایشان را به عنوان بازیگر نمی شناختم و هیچ کاری از ایشان ندیده بودم. راستش در افتتاحیه برنامه ای در شیراز رضا رویگری به عنوان مهمان دعوت شده بود و دوست من هم وظیفه میزبانی ایشان را برعهده داشت. وقتی برای استقبال از ایشان به فرودگاه رفتیم اولین بار ایشان را دیدم و طی چند روزی که آنجا بودند با هم آشنا شدی

وقتی “بوتیک” را دیدم از رضا ترسیدم

وی ادامه می دهد:واقعا تا آن موقع نمی دانستم ایشان بازیگر است و او به من پیشنهاد تماشای فیلم “بوتیک” را داد و زمانی که این فیلم را دیدم یک جورهایی واقعا ترسیدم و فکر کردم نکند شخصیتش مانند شخصیت داخل فیلم باشد و برای همین تا یک مدت به تلفن هایش جواب نمی دادم تا اینکه خودش پیامک داد و من هم پرسیدم شخصیت شما همین طوری ست؟ و ایشان هم پاسخ داد آن فقط یک نقش است و سپس پیشنهاد داد “اجاره نشینها” و بعد “مختارنامه” را ببینم.

 

منبع: مهر
  • نیلوفر ارسالی در

    ای جان دلم اسطوره تکرارنشدنی تاریخ.انسان ی بامرام شخصیتی زیبا چقدربزرگوارن جناب ا ستاد رویگری.وای که مردم اصفهان چقدرایشون رو دوست دارن..واقعاازصمیم قلب ناراحتشون هستیم.ازخدای بزرگ برای این اسطوره ارزوی صحت وسلامتی وعاقبت بخیری خواهانیم..جناب رویگری عزیزتکرای درتاریخ ندارن ایشون بس یارمنحصربفردهستن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها