|
کدخبر: 301693

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

به بهانه زاد روز محسن چاوشی/ سرنوشت آلبوم واحدا چه شد؟

محسن چاوشی خواننده، آهنگساز و ترانه سرای ایرانی است که در ۸ مرداد ۱۳۵۸ متولد شده است، وی تا کنون ۲۰۰ قطعه موسیقی، که شامل ۱۱ آلبوم و نیز چندین تک‌آهنگ است را منتشر کرده است.

فرهنگ به بهانه زاد روز محسن چاوشی/ سرنوشت آلبوم واحدا چه شد؟

محسن چاوشی فعالیت خود را با آلبوم "نفرین" در سال ۱۳۸۲ آغاز کرد و پس از اخذ مجوز در ۱۳۸۷ آلبوم "یه شاخه نیلوفر" را منتشر کرد. وی نزدیک به ۲ دهه است که در این زمینه فعالیت دارد و می‌توان گفت سبک خاص خود را وارد موسیقی پاپ ایران کرده است، او از اشعار مولانا و حافظ استفاده میکند و با دادن ریتم و موسیقی خاص آنها را متفاوت میکند.

چرا محسن چاوشی حاضر به برگزاری کنسرت نیست؟

وی تا کنون هیچ کنسرتی روی صحنه نبرده است و به همین دلیل، تهیه کنندگان زیادی مایل به همکاری با وی نیستند؛ چراکه بسیاری از خواننده‌ها از طریق اجرای صحنه درآمد کسب می‌کنند.

چاووشی در اردیبهشت ۱۳۹۴ چاوشی در مصاحبه‌ای دربارهٔ عدم برگزاری کنسرت گفت: در ایران کنسرت بیشتر شبیه جنگ شادی است تا کنسرت موسیقی، برف شادی می‌زنند و یکباره از توی جعبه در می‌آیند و روی سن ظاهر می‌شوند. صدابردار خوب هم که نداریم. برای همین در بیشتر کنسرت‌ها نه هارمونی وجود دارد، نه آن صداهایی که لازم است مخاطب موسیقی از سازها بشنود و صدابرداری شود. فقط یک کار باری به هر جهت ارائه می‌دهند که من اهلش نیستم.

هادی حسینی در مصاحبه ای گفته بود که محسن دوست دارد کنسرت برگزار کند اما الان را زمان مناسبی برای این کار نمی‌بیند. او به هیچ وجه مشکلی با برگزاری اجرای زنده ندارد.

همچنان پرحاشیه

اکثر حاشیه خوانندگان مطرح مربوط به اجراهای صحنه ای آنها میشود، با اینکه چاوشی تا کنون هیچ کنسرتی برگزار نکرده است اما همچنان یکی از خوانندگان پرحاشیه به حساب می آید.

یکی از حاشیه های وی مربوط به اختلاف چاوشی و حاتمی کیا بود، این اختلاف از جایی رقم میخورد که محسن چاوشی قرار بود خواننده تیتراژ فیلم "چ" ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا باشد اما به دلیل اظهارات حاتمی‌کیا در نشست خبری این فیلم که در این رابطه گفته‌بود «فیلم بسته شده بود و پس از آن، آقای چاوشی فیلم را دیدند. ایشان خیلی با "چ" ارتباط برقرار کرد و آن را دوست داشت و در نهایت هم قرار شد یک کار آزاد در این‌باره انجام دهد اما نه برای تیتراژ.»، محسن چاوشی در صفحه شخصی خودش نوشت «به دلیل طرح ادعاهایی سراسر وارونه و کذب دربارهٔ نحوه همکاری بنده با پروژه چ در نشست مطبوعاتی این فیلم در جشنواره، بهتر است کماکان سنتوری اولین و آخرین تجربه سینمایی‌ام باشد.»

ادای دین چاوشی به محرم

«آوازِ خون» به گفته چاوشی یک ادای دین شخصی است که از همان ساعات اولیه انتشار با واکنش‌های مثبت و منفی در فضای مجازی «ترند» شده است.

این قطعه موسیقی که البته برداشتی از یک نوحه قدیمی است، نذر محرمی آقای خواننده و ادای دین شخصی‌اش به اهل کربلا است.

خبر ساز شدن پروژه جدید چاوشی

آخرین اخبار منتشر شده حاکی از این است که محسن چاوشی خواننده فصل دوم «زخم کاری»، سریال محمدحسین مهدویان شد.

مهدویان بارها در مصاحبه های خود از علاقه اش به شخصیت و آثار چاوشی گفته و اعلام کرده بود که در تلاش است همکاری های بیشتری را با این خواننده پاپ داشته باشد و حالا این همکاری برای مهدویان میسر شده است.

چاووشی پیش از این صحبت از انتشار آلبوم واحدا در سال ۱۳۹۹ کرد اما تا به این لحظه خبر نهایی از زمان انتشار این آلبوم منتشر نشده است. یازدهمین آلبوم محسن چاوشی تحت عنوان واحدا ، هشت قطعه دارد و اشعار تمامی قطعات سروده محسن چاوشی است. لازم به بیان است ترانه شرقی نام شرکت دریافت‌ کننده مجوز برای این اثر است.

جالب است بدانید بابک حمیدیان  بعد از نزدیک به بیست سال فعالیت بازیگری در سینما، تئاتر و تلویزیون وارد حوزه تازه ‌ای از فعالیت هنری شده است و به عنوان تهیه کننده آلبوم جدید محسن چاوشی معرفی شده است!

اشکان عرب و محسن چاوشی تنظیم ‌کنندگان آلبوم موسیقی واحدا هستند و عادل روحنواز (گیتار الکتریک)، مجید برومند (گیتار باس)، بهروز میرزایی (گیتار آکوستیک)، عرفان قوی‌قلب (هنگ درام)، احسان نی‌زن و میلاد عالمی (ویولن) و امیرحسین کیان‌پور (سازهای بادی) نوازندگان این آلبوم را تشکیل می ‌دهند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها