|

اختصاصی گسترش نیوز

ثروتمندترین نویسندگان جهان چه کسانی هستند؟

این تفکر غلط همیشه وجود داشته است که نویسندگان نمی‌توانند آن‌چنان کسب درآمد کنند، ولی شاید باورتان نشود، برخی از نویسندگان در جهان درآمدهای میلیون دلاری دارند! در این گزارش برخی از این افراد را معرفی خواهیم کرد.

فرهنگ ثروتمندترین نویسندگان جهان چه کسانی هستند؟

برخی از این نویسندگان ثروتمند کسانی هستند که شما کتاب‌هایشان را در قفسه‌های خود در خانه نگه می‌دارید یا مرتباً پیگیر آثار آن‌ها هستید. در این گزارش قصد داریم تا نویسندگان میلیون دلاری را معرفی کنیم.

"Celebrity Net Worth"  فهرستی متشکل از ۵۰ نویسنده بیرون کشید تا مشخص کند چه کسی در صدر قرار دارد.

۱۰. جان گریشام

جان گریشام، رمان‌نویس آمریکایی، با دارایی خالص ۴۰۰  میلیون دلار، جایگاه دهم را در بین ۱۰ نویسنده برتر به خود اختصاص داده است.

چند تا از پرفروش‌ترین کتاب‌های گریشام ازجمله «شرکت» و «شرکت پلیکان» در فیلم‌های پرفروش اقتباس‌شده‌اند. طبق گفته " Celebrity Net Worth"، گریشام سالانه بین ۵۰ تا ۸۰ میلیون دلار حق امتیاز برای کتاب و فیلم به دست می‌آورد و پیشرفت می‌کند.

۹. استفان کینگ

استفان کینگ، نویسنده آمریکایی داستان‌های ترسناک و فرا طبیعی است. دارایی خالص او ۵۰۰ میلیون دلار است.

کینگ که اغلب به‌عنوان پادشاه وحشت شناخته می‌شود، بیش از ۶۰ رمان منتشر کرده و بیش از ۳۵۰ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است. برخی از محبوب‌ترین کتاب‌های کینگ عبارت‌اند از: "درخشش"، "کری"، "بدبختی" و "لوت سالم".

۸. رز کندی

رز کندی بشردوست و اجتماعی در زمان مرگش در سال ۱۹۹۵ دارایی خالص ۵۰۰ میلیون دلاری داشت. رز مادر خانواده کندی و نویسنده زندگی‌نامه خود در سال ۱۹۷۴ "زمان‌هایی برای به یادآوردن" بود.

۷. پائولو کوئیلو

پائولو کوئیلو، رمان‌نویس برزیلی، با دارایی خالص ۵۰۰  میلیون دلار، جایگاه هفتم را در میان ثروتمندترین نویسندگان جهان به خود اختصاص داد.

رمان "کیمیاگر" کوئیلو یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های بین‌المللی است. از زمان انتشار آن در سال ۱۹۸۸، کوئلیو ۳۰ کتاب دیگر منتشر کرده است. او همچنین ترانه‌سرا است و به‌عنوان ترانه‌سرا هم کار می‌کند.

۶. مت گرونیگ

مت گرونینگ در رتبه بعدی قرار دارد، این نویسنده و کاریکاتوریست آمریکایی با دارایی خالص ۶۰۰ میلیون دلار در فهرست قرار دارد. گرونینگ خالق مجموعه کارتونی «سیمپسون‌ها» است که طولانی‌ترین سریال تلویزیونی پرمخاطب تاریخ است. علاوه بر این، او تهیه‌کننده، نویسنده و انیماتور تلویزیونی نیز است.

۵. گرانت کاردون

گرانت کاردون نویسنده با دارایی خالص ۶۰۰ میلیون دلار در جایگاه بعدی است. کاردون نویسنده هشت کتاب تجاری ازجمله "قانون 10X" و "تنها تفاوت بین موفقیت و شکست" است. کاردون علاوه بر نویسنده بودن، مدیرعامل هفت شرکت خصوصی است و ۱۳ برنامه تجاری را اجرا می‌کند.

۴. دانیل استیل

دانیل استیل نویسنده آمریکایی با دارایی خالص ۶۰۰ میلیون دلار در رتبه بعدی در میان ثروتمندترین نویسندگان جهان قرار دارد. استیل بیشتر برای رمان‌های عاشقانه‌اش شناخته می‌شود که بسیاری از آن‌ها رتبه اول را در پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز به خود اختصاص داده‌اند. به گفته " Celebrity Net Worth " ، او بیش از ۱۸۰ کتاب با فروش بیش از ۸۰۰ میلیون نسخه نوشته است.

۳. جیم دیویس

جیم دیویس در جایگاه سوم قرار دارد، جیم نویسنده و کاریکاتوریست آمریکایی با دارایی خالص ۸۰۰ میلیون دلار در فهرست قرار دارد. دیویس بیشتر به خاطر کمیک استریپ بین‌المللی خود یعنی "گارفیلد" که اکثر شما می‌شناسیدش معروف شد و از سال ۱۹۷۸ در سندیکا قرار گرفت. "گارفیلد" بعدها با اسپین آف های موفق خود ازجمله سریال CBS و برنامه‌های ویژه تلویزیونی دل طرفداران خود را شاد کرده است. تمامی این اسپین آف ها با اقتباس از رمان جیم دیویس بوده است.

۲. جیمز پترسون

جیمز پترسون نویسنده آمریکایی با دارایی خالص ۸۰۰ میلیون دلار دومین نویسنده ثروتمند جهان است. پترسون بیشتر برای مجموعه رمان‌های «الکس کراس»، «کارآگاه مایکل بنت» و «باشگاه قتل زنان» شناخته می‌شود. او از سال ۱۹۷۶ بیش از ۱۴۰ رمان نوشته و کتاب‌هایش تا به امروز بیش از ۴۲۵ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است.

۱. جی.کی.رولینگ

 جوآن رولینگ که بانام جی.کی.رولینگ شناخته می‌شود، ثروتمندترین نویسنده بریتانیایی است که درآمد خالص او ۱ میلیارد دلار است. رولینگ نویسنده سریال فانتزی و کودکانه «هری پاتر» است. این مجموعه هفت‌جلدی بیش از ۶۰۰ میلیون نسخه فروخت و به ۸۴ زبان ترجمه‌شده است. امتیاز رسانه‌ای جهانی آن شامل فیلم‌های پرفروش و بازی‌های ویدیویی است. رولینگ، طبق گفته " Celebrity Net Worth"، اولین نویسنده در جهان است که دارایی خالص یک میلیارد دلاری را به دست آورده است.

کدخبر: 307477 عطیه فتحی

ارسال نظر

 

آخرین اخبار