|
کدخبر: 334687

شاهکار هنری ۵۰۰ ساله در زباله ها کشف شد | همه خریدار این اثر هنری شدند

یک اثر هنری چاپی از «آلبرشت دورر» که از زباله‌دانی نجات یافته، به زودی در حراجی عرضه خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود با قیمت قابل توجهی به فروش برسد.

فرهنگ شاهکار هنری ۵۰۰ ساله در زباله ها کشف شد | همه خریدار این اثر هنری شدند

یک نسخه ۵۰۰ ساله از اثر «آلبرشت دورر»، استاد برجسته رنسانس شمالی که از یک محل دفن زباله‌ها نجات یافته، به زودی به مزایده گذاشته خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود به قیمت ۲۶,۰۰۰ دلار به فروش برسد.

به گزارش «آرت‌نت»، فردی به نام «مت وینتر» در دوران کودکی به جستجوی عتیقه‌جات در زباله‌های منطقه «کنت» در جنوب شرقی انگلستان علاقه‌مند بود. او توضیح داد که یک روز بعدازظهر، یک چاپ قدیمی با ظاهری زیبا پیدا کرد و آن را به خانه برد. «وینتر» بیش از یک دهه است که این چاپ را به همراه سایر عتیقه‌هایی که نجات داده، در یک کمد نگهداری کرده است.

اوایل سال جاری میلادی او این چاپ را برای ارزیابی به کارشناسان یک حراجی ارائه کرد و در نتیجه مشخص شد که این چاپ درحقیقت یک اثر هنری متعلق به «آلبرشت دورر» است.

کارشناسان با مقایسه این چاپ با سه اثر مشابه در مجموعه «موزه بریتانیا» به این نتیجه رسیدند که نام این اثر هنری «شوالیه، مرگ و شیطان» (۱۵۱۳)‌ است.

دورر تا پایان عمرش، نزدیک به ۱۲۰۰ اثر خلق کرد. نقاشی‌ها و کنده‌کاری‌های روی چوب و مس او در موزه‌های بزرگ سراسر جهان در معرض نمایش هستند. هنر او حتی تا روی اسکناس‌های پنج مارکی جمهوری فدرال آلمان هم رفت. او روز ۶ آوریل ۱۵۲۸ در نورنبرگ بر اثر ابتلا به بیماری مالاریا درگذشت.

تابلو- نقاشی

حراج شاهکاری که یک قرن گم شده بود

نزدیک به یک قرن پیش یک نقاشی پرتره زیبا که اثری از گوستاو کلیمت بود، گم شد! نام این نقاشی پرتره فرئولین لیزر بود و یکی از آخرین آثار این هنرمند بزرگ محسوب می‌شد. نکته عجیب اینجاست که این اثر نفیس در مجموعه خصوصی یک اتریشی پیدا شده است! کلیمت احتمالا این نقاشی پرتره را در سال ۱۹۱۷، تنها یک سال قبل از مرگش بر اثر سکته مغزی، آغاز کرد. این نقاشی با چند بخش ناتمام بعدها به خانواده لیزر داده شد و پس از آن دیگر هیچ‌کس از آن خبر نداشت.

شگفتی جامعه هنری از کشف پرتره لیزر

حراج شاهکار هنری کلیمت نه تنها جامعه هنری دنیا را شوکه کرده؛ بلکه خانه حراج وین را نیز به واکنش واداشته است. کشف دوباره یکی از زیباترین پرتره‌هایی که گوستاو کلیمت در آخرین روزهای زندگی‌اش کشیده است، قطعا بسیار هیجان‌انگیز است. نقاشی‌ای که تنها چند عکس سیاه و سفید در کاتالوگ‌ها از آن وجود داشت، حالا برای اولین بار در مقابل چشمان دنیا به نمایش درآمده است.

حراج- شاهکار- هنری

موضوع شاهکار هنری پرتره چیست؟

موضوع این نقاشی پرتره که حالا به حراج شاهکار هنری معروف شده است، دختری ۱۸ ساله از خاندان بزرگ آدولف لیزر است که متولد ۱۸۹۹ و نام او مارگارت کنستانس لیزر بوده است. نکته جالب درباره این پرتره آن است که احتمالا کلیمت پرتره‌هایی از دو عضو دیگر خانواده لیزر یعنی  هلن لیزر (متولد ۱۸۹۸)، دختر بزرگ هنریت آمالی لیزر-لاندو و جاستوس لیزر و دختر کوچک‌تر آن‌ها آنی لیزر (متولد ۱۹۰۱) نیز کشیده بوده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها