|

تصویری تازه از الهام چرخنده پر بازدید شد | همه چیز درباره این بازیگر

عکسی از حضور الهام چرخنده در ملاقات پیشکسوتان دفاع مقدس با رهبر انقلاب را مشاهده کنید.

فرهنگ تصویری تازه از الهام چرخنده پر بازدید شد | همه چیز درباره این بازیگر

امروز  جمعی از پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس با رهبر انقلاب دیدار کردند که حضور الهام چرخنده، در حاشیه ایران مراسم مورد توجه قرار گرفت.

چرخنده

الهام چرخنده در کاشان در تاریخ  4 تیر 1357 متولد شده است. تحصیلات الهام چرخنده در رشته معماری البته به شکل نیمه تمام گذشته و او از ادامه تحصیل انصراف داد. پس از این ماجرا الهام چرخنده فعالیت های هنری اش را با تدریس طراحی و نقاشی در اصفهان در پیش گرفت. باید بدانید الهام چرخنده بازیگری را به صورت جدی از تئاتر شروع کرد و در سال 1375 وقتی 18 سال بیشتر نداشت برای نخستین بار مقابل دوربین حاضر شد. ترانه سرایی و خوانندگی نیز در کارنامه هنری الهام چرخنده دیده می شود. وی یک آلبوم موسیقی نیز ضبط کرده است.

ورود الهام چرخنده به عرصه بازیگری

الهام چرخنده بازیگری اش را برای نخستین بار با فیلم عروسی مهتاب به کارگردانی خسرو ملکان آغاز کرد. همچنین سریال داروخانه پرماجرا به کارگردانی رسول نجفیان نخستین کار تلویزیونی این بازیگر کشورمان است که در سال 1379 پخش شد.

ازدواج و طلاق های الهام چرخنده

الهام چرخنده چند بار ازدواج کرده است که در ادامه جزئیات آن را می خوانید.

همسر اول

حاصل ازدواج اول الهام چرخنده پسری به نام ارشیاست اما عکسی از همسر او منتشر نشده است.

دومین ازدواج الهام چرخنده با فرشید نوابی از بازیگران سینما و تلویزیون در سال 1375 شکل گرفت که پسر دوم خود را به نام ارسطو به دنیا آورد اما زندگی این زوج هنری دوام نیاورد و الهام چرخنده در سال 1392 رسما اعلام کرد که از فرشید نوابی جدا شده است. لازم به ذکر است که این 2 بازیگر در همان سال در سریال "پروانه" که فروردین ماه 92 از شبکه 3 پخش می شد، همبازی بودند.

الهام چرخنده، بازیگر ایرانی برای سومین بار در شهریور 1396با روحانی به نام سیدمحمد درویشی ازدواج کرد و پس از آن به دلیل شغل همسرش ساکن کربلای عراق شد.

فرزندان الهام چرخنده

شایان نام اولین فرزند الهام چرخنده است که این پسر حاصل ازدواج اول این بازیگر سابق کشورمان است. ماحصل ازدواج دوم الهام چرخنده با فرشید نوابی پسری به نام ارسطو است.

ماجرای محجبه شدن الهام چرخنده

این بازیگر ایرانی در نوروز 1393در پوشش چادر به رهبر معظم انقلاب با انشار یک ویدئو فرا رسیدن عید نوروز را تبریک گفت و بدین شکل تغییر حجاب خود را علنی کرد. همین اقدام الهام چرخنده موجب حمایت ها و مخالفت های بسیاری با او شد. الهام چرخنده از آن پس به فعالیت های اجتماعی برای تبلیغات حجاب و چادر پرداخت و به گفته خودش مشکلات بسیاری را در این راه متحمل شد. بسیاری از طرفداران، او را سمبل تبلیغات چادر دانسته و از او حمایت کردند.

حواشی الهام چرخنده

اظهار نظر جنجالی

پسر الهام چرخنده درباره مادرش اظهار کرده بود که هم خوشحال است که او مادرش است و هم به داشتنش افتخار می کند. او مادر را همچون چتر نجات برای بچه اش دانست که پشت آدم است در اوج گرفتن و پرواز و اجازه سقوط را نمی دهد.

ادعای چادری کردن بانوان

 الهام چرخنده مدعی شده است که تنها پس از یک ماه و 4 روز که رهبر معظم انقلاب لقب زهرایی را  به وی دادند این بازیگر سابق ایرانی موفق شد 3900 نفر را به به استفاده از چادر ترغیب کند.

پروژه یار دوازدهم

پروژه یار دوازدهم در حمایت از بازیکنان تیم ملی فوتبال در جام جهانی 2014 طراحی شده بود که تهیه کننده این پروژه سیدجواد هاشمی بازیگر کشورمان بوده است. الهام چرخنده به عنوان مجری طرح این پروژه انتخاب شده بود که به دلیل هجمه و اعتراض برخی از بازیگران نسبت به حضور او در پروژه یار دوازدهم تصمیم گرفت استعفا دهد تا بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران بدون حاشیه برای موفقیت در جام جهانی تلاش کنند.

کنایه به گلشیفته فراهانی

الهام چرخنده مدعی شده بود که هنگام زندگی در خارج از ایران پیشنهادات خارجی از سینمای بالیوود داشته است. او به طور غیر مستقیم درباره گلشیفته فراهانی هم گفته بود که اصولا بانوی سینماگر ایرانی این چیزی که این خانمی که از بس کوچک است اسمش هم یادم نیست و جدیدا در اروپا لباس های نامرئی می پوشد و عکسش روی جلد مجلات می رود و در فیلم افغانی هم لخت شده است؛ نیست.

توهین به دانشجویان

الهام چرخنده در همایش “با من قدم بزن” که در دانشگاه محدث نوری برگزار شده بود سخنران بود. او گفت: آنجلینا جولی به افغانستان آمد و والله آرایش هم نداشت. الهام چرخنده در پاسخ به سوال یکی از حاضران که پرسیده بود شما آنجا بودید؟ گفت: نه؛ مامانت بود. در ادامه الهام چرخنده اظهار کرد: دقت کردید، به کسی که اینطور سوال می پرسد باید چنین جوابی داد! زدی ضربتی، ضربتی نوش کن

تقدیر از الهام چرخنده در مجلس

کمیسیون فرهنگی مجلس نهم در سال 1393 با دعوت از الهام چرخنده به دلیل فعالیت در زمینه دفاع و گسترش فرهنگ ایرانی تقدیر کرد.

الهام چرخنده از قرائت قرآن تا والیبال

الهام چرخنده در مهدیه تهران قاری قرآن بود و چند سال در عرصه ملی رشته والیبال را دنبال کرد. علاوه بر این او در بسیج مساجد سال ها نقاشی تدریس می کرد.

اظهار بی علاقگی در دفن شدن در قطعه هنرمندان

الهام چرخنده درباره محل دفنش پس از مرگ گفته بود: من باید برای دختران جوان کشورم درس عبرت باشم و راه رفته به سوی دنیای غرب را که به سمت تباهی است به دختران سرزمینم نشان دهم و از عواقبش بگویم تا شاید نفر دومی وارد آن نشود و امروز هر ضربه‌ای که دشمن وارد می‌کند من در مسیرم مصمم‌تر می‌شوم، دیگر نمی‌خواهم در "قطعه هنرمندان" دفن شوم. / رکنا

 

 

منبع: اقتصاد آنلاین
کدخبر: 335780

ارسال نظر

 

آخرین اخبار