|
کدخبر: 204094

iOS ۱۵ از زمین خوردنتان جلوگیری می کند!

اپل iOS ۱۵ را به تازگی منتشر کرده که یک ویژگی جذاب دارد و عملکردش شبیه به اپل واچ است ولی در عین حال با آن متفاوت است.

فناوری iOS ۱۵ از زمین خوردنتان جلوگیری می کند!

اپل واچ از قابلیت تشخیص سقوط بهره می‌برد که همین ویژگی تاکنون جان افراد بسیاری را نجات داده. اپل برای تجربه تقریبا مشابهی، یک ویژگی جدید را به iOS ۱۵ اضافه کرده که هدفش شناسایی سقوط نیست، بلکه می‌خواهد از بروز چنین موضوعی جلوگیری کند.

برنامه Health موجود در آیفون با بررسی راه رفتن کاربر از نحوه قدم زدن الگوبرداری می‌کند و نمره‌ای را به شخص می‌دهد. نمره پایین یعنی امکان سقوط و زمین خوردن کاربر وجود دارد و در ادامه با تمریناتی که ارائه می‌دهد به بهبود تعادل و قدرت کمک می‌کند.

این اپلیکیشن با ارائه فیلم‌هایی از تمرین‌های مختلف به افزایش تعادل کمک می‌کند. معیار Walking Steadiness با استفاده از سرعت راه رفتن، طول قدم‌ها و عدم تقارن هنگام قدم زدن محاسبه می‌شود.

زمانی که آیفون نزدیک به کمر باشد (برای مثال قرار گرفتن در جیب) و شما هم روی یک سطح صاف پیاده‌روی کنید، گوشی‌تان شما را ردیابی می‌کند. این ویژگی چند روز پس از جمع‌آوری داده، درباره عملکردتان به شما اطلاع می‌دهد که شامل درصد عادی، پایین یا خیلی پایین می‌شود.

اپل-آی-او-اس۱۵

با کاهش ثبات قدم زدن، برنامه Health به شما نوتیفیکیشن می‌فرستند و چنین موضوعی را اطلاع می‌دهد. امتیاز پایین به معنای افزایش ریسک سقوط یا افتادن در طول ۱۲ ماه آینده است. البته همانطور که بالاتر گفتیم، اپل با ارائه ویدیوهای تمرینی، به شما در بهبود ثابت قدم زدن کمک می‌کند.

زمین خوردن برای تمام افراد بخصوص افراد مسن می‌تواند خطرات مخصوص به خودش را داشته باشد و حتی منجر به آسیب مغزی شود. بنابراین اپل با iOS ۱۵ می‌تواند تا حدودی به کاهش این مشکلات کمک کند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها