|

ترید روزانه ارز دیجیتال یا Day Trading چیست؟

حتماً تاکنون چیزهای زیادی راجع به ارزهای دیجیتال و تاثیر این ارزهای مجازی بر اقتصاد جهان شنیده‌اید. با توجه به اهمیت ارزهای دیجیتال در بازارهای مالی جهانی روزانه بر تعداد کاربران این حوزه افزوده می‌شود. کاربران بسیاری از سراسر دنیا در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و به روش‌های مختلفی کسب درآمد می‌کنند. ترید یکی از راه‌های کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال است و کاربران می‌توانند از طریق خرید و فروش رمز ارز به صورت روزانه درآمد داشته باشند؛ اما مهم آن است که با نحوه ترید ارز دیجیتال آشنا باشند و با دانش کامل در این حوزه فعالیت کنند. بازار ارز دیجیتال یک بازار گسترده مالی است که پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و هرگونه فعالیت در این بازار از جمله فعالیت‌های تریدری مستلزم آموزش و یادگیری اصولی و شناخت ماهیت این بازار است. در واقع کاربران تنها در صورتی می‌توانند به معاملات پرسود برسند که به تمام تکنیک‌های خرید و فروش ارز دیجیتال تسلط داشته باشد.

دیتریدینگ

ترید چیست؟

ترید ارزهای دیجیتال در واقع همان معامله ارز دیجیتال است که با هدف کسب سود در بازه‌های زمانی مختلف انجام می‌شود. برای اینکه با این نوع معامله ارز دیجیتال آشنا شوید، باید به شناخت کاملی از ارزهای رمزنگاری شده برسید و ماهیت آن‌ها را درک کنید. حتماً می‌دانید که ارزهای دیجیتال پول‌های مجازی غیرمتمرکزی هستند که برای تراکنش آن‌ها در شبکه بلاک چین به هیچ واسطه‌ای نیاز ندارید. ارز دیجیتال انواع مختلفی دارد و هر کاربر می‌تواند با خرید یکی از انواع رمز ارزها فعالیت تریدری و معامله خود را شروع کند. در واقع کاربران طی فرایند تریدری با خرید و فروش ارز دیجیتال در این بازار مالی به دنبال کسب سود بیشتر هستند. این نکته را در نظر داشته باشید که سرمایه‌گذاری با معاملات روزانه متفاوت است؛ اما هدف از هر دو فرایند کسب سود بیشتر است.

تریدر چه کسی است؟

همانطور که فرایند سرمایه‌گذاری با انجام معامله متفاوت است، نمی‌توان سرمایه‌گذار را یک تریدر نامید. تریدر در واقع همان فرد معامله‌گری است که برحسب تحلیل‌های صورت گرفته در بازار مالی و بررسی شاخص‌های این بازار به معامله می‌پردازد. آنچه از کاربران بازارهای مالی یک تریدر حرفه‌ای می‌سازد، آشنایی و تسلط کامل به روش‌های تحلیل این بازار از جمله تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال است. در واقع تریدرها باید بتوانند تمامی اخبار، نمودار‌ها و شاخص‌های بازار کریپتوکارنسی را تجزیه و تحلیل کنند و به عبارتی زیر و بم این بازار را بشناسند. با توجه به اینکه بازار رمز ارز نوسانات قیمتی زیادی را تجربه می‌کند، تریدر باید به خوبی جهت بازار را تشخیص داده و با در نظر گرفتن تمام جوانب، معاملات خود را انجام دهد. هر گونه بی توجهی به روند بازار می‌تواند به از دست رفتن سرمایه تریدر منجر شود.

انواع ترید ارز دیجیتال

فعالیت تریدری بر اساس تصمیمات هر معامله‌گر در دو شکل کوتاه‌مدت و بلندمدت یا به عبارتی در دوره زمانی کوتاه و دوره زمانی طولانی انجام می‌شود. معمولاً معامله‌گران حرفه‌ای به دنبال معامله ارز دیجیتال در تایم فریم یا در دوره زمانی کوتاه هستند و معامله در تایم فریم بالا نیز برای معامله‌گران مبتدی و کم تجربه ایده‌آل‌تر به نظر می‌رسد. معاملات ترید روزانه نوعی معامله کوتاه‌مدت است که در آن معامله‌گران دارایی خود را تنها برای یک روز نگه می‌دارند. به این ترتیب در پایان روز دارایی خود را می‌فروشند تا سود بیشتری به دست آورند.

با توجه به اینکه تایم فریم خرید و فروش روزانه یا دی تریدینگ، کوتاه است، پتانسیل رشد رمز ارز در آینده لحاظ نمی‌شود. به این ترتیب معامله‌گران تنها از نوسان قیمتی رمز ارز در طول یک روز برای کسب سود بیشتر استفاده می‌کنند. این نوع فعالیت تریدری مزایای خاص خود را دارد و مهم‌ترین مزیت آن این است که معامله‌گران می‌توانند نتیجه معاملات خود را سریع‌تر ببینند و بر اساس میزان سود و زیان در طول روز، استراتژی معاملاتی مناسبی را برای روزهای بعدی در نظر بگیرند. برای این منظور کاربران باید از شاخص‌های تحلیل تکنیکال استفاده کنند.

دیتریدینگ۱

فاکتورهای موثر در ترید ارز دیجیتال

همانطور که گفتیم برای انجام معاملات روزانه پرسود در بازار کریپتوکارنسی باید نگرش درستی نسبت به این بازار داشته باشید. برای این منظور باید از ابزارهای تعریف شده در این بازار استفاده کنید تا بتوانید به کمک آن‌ها ارزش ارزهای دیجیتال برای آینده نزدیک و دور را پیش‌بینی کنید. در واقع باید بتوانید بهترین زمان و موقعیت برای خرید و فروش ارز دیجیتال را بشناسید. یادگیری تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال به عنوان بهترین ابزارهای لازم برای آموزش فعالیت تریدری شناخته می‌شوند.

تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال یک نوع روش تحلیل بازار کریپتوکارنسی است که کاربران بر اساس شاخص‌های نمودار آن از طریق رفتار گذشته قیمت رمز ارز، روند حرکت بازار و ارزش یک دارایی در آینده را پیش‌بینی می‌کنند. کاربرانی که برای ترید از این روش استفاده می‌کنند، یک اصطلاح جالب دارند و آن هم این است که تاریخ تکرار می‌شود. بر این اساس نمودارگراها سعی می‌کنند با استفاده از الگوهای قیمت، اندیکاتورها و ابزارهای دیگر، قیمت رمز ارز را در آینده پیش‌بینی کنند.

تحلیل فاندامنتال

در تحلیل فاندامنتال یا تحلیل بنیادی به روند تغییر قیمت توجهی نمی‌شود و تریدر سعی می‌کند برای انجام ترید روزانه یا هر نوع فعالیت تریدری دیگر، عوامل موثر بر ارزش ارز دیجیتال را بررسی و تحلیل کند. در واقع هدف از این نوع تحلیل بررسی ارزش ذاتی رمز ارز و مقایسه آن با قیمت فعلی بازار است. به این ترتیب اگر ارزش ذاتی هر ارز دیجیتال از قیمت کنونی آن بیشتر باشد، زمان مناسبی برای فروش رمز ارز نیست؛ اما کاربران می‌توانند برای کسب سود بیشتر در این شرایط، رمز ارز مورد نظر را خریداری کنند. بهتر است بگوییم تحلیل فاندامنتال می‌تواند زمان ورود معامله‌گران به بازار را تعیین کند.

دیتریدینگ۲

جمع‌بندی

در این مطلب راجع به ترید روزانه صحبت کردیم و مفهوم آن را مورد بررسی قرار دادیم. همانطور که گفتیم هر نوع فعالیت تریدری مستلزم آموزش و یادگیری اصولی است. اگر بدون آشنایی با تکنیک‌های معامله و خرید و فروش ارز دیجیتال، بدون تسلط به ابزارهای تحلیل تکنیکال و فاندامنتال وارد بازار رمز ارزها شوید، تنها سرمایه خود را از دست داده و بدون اینکه سود کنید، متحمل ضررهای سنگین می‌شوید؛ به همین خاطر باید قبل از ورود به این بازار با تمامی اصطلاحات آن و مفاهیم هر یک، از جمله بلاک چین، صرافی ارز دیجیتال، والت‌ها یا کیف پول‌های رمز ارز، نحوه معامله و مفاهیم بسیار دیگر آشنا شوید.

 

نویسنده: رپورتاژ
کدخبر: 295928

ارسال نظر

 

آخرین اخبار