|
کدخبر: 313133

آیا ترید قمار است یا شغل؟

امروزه برخی از افراد بازارهای مالی نظیر فارکس و دیجیتال را با قمار خانه‌های آنلاین اشتباه گرفته‌اند.

همان‌طور که می‌دانید امروزه برخی از افراد بازارهای مالی نظیر فارکس و دیجیتال را با قمار خانه‌های آنلاین اشتباه گرفته‌اند. این افراد به دلیل داشتن دیدگاه اشتباه همچنین آموزه‌های غلط، نسبت به این بازارهای مالی دید مناسبی ندارند. در حالی که افرادی فعال در این حوزه به قمار و شانس اعتقادی ندارند و رفتارهای خود را بر پایه علم و تجربه می‌دانند.

ترید

گروهی از افراد به دلیل اینکه قصد داشتند در بازه‌های کم سود بالایی کسب کنند و در نهایت با ضررهای سنگین مواجه می‌شدند، امروزه بر این باور هستند که ترید قمار است. در حالی که تمامی این دیدگاه‌های غلط به دلیل آموزش‌های نادرست و اشتباه بوده که برآیند این افراد منفی شده است.

شغل ترید

شغل تریدری امروز جزو آن دسته از شغل‌های نوظهور بوده که به افرادی که در این حوزه مشغول هستند تریدر می‌گویند. افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند برای کسب موفقیت باید دانش و تجربه بالایی را کسب کنند و بر اساس استراتژی خودشان در بازار فعالیت کنند. در این حوزه علم و استراتژی جز مهم‌ترین عواملی است که تریدرها باید حتماً آن را کاملاً فرا بگیرند و سپس در این حوزه مشغول شوند. بازار فارکس و همچنین بازار ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن نقد شوندگی بالا افراد زیادی آن‌ها را جهت انجام معاملات خود انتخاب می‌کنند.

لازم به ذکر است که شغل ترید با قمار دارای تفاوت‌های بسیار زیادی بوده و شما در قمار بدون هیچ اطلاعات و دانشی صرفاً با شانس محض کاری را انجام می‌دهید‌. در حالی که اگر شما ترید را به عنوان شغل قبول کرده باشید باید با این نکته به خوبی آشنا باشید که ممکن است یک روز سود کنید و روز دیگر ضرر. تنها چیزی که در اینجا مهم است برایند هفتگی ماهانه و یا سالانه شما بوده که با بررسی آن‌ها متوجه می‌شوید که هیچ‌گونه ارتباطی به قمار نخواهد داشت. اما امروزه ممکن است که برخی تریدرها رفتارهای قمارگونه داشته باشند و برای جبران خسارت خود مدیریت سرمایه رعایت نکنند و وارد معامله شوند.

تفاوت‌های ترید و قمار

از آنجایی که افراد با گذراندن دوره‌های آموزشی نظیر آموزش فارکس و آموزش ارز دیجیتال با استراتژی مخصوص خود وارد بازار شوند به هیچ عنوان این فعالیت قمار محسوب نمی‌شود. چرا که تریدر تمامی جوانب نظیر وین ریت، مدیریت سرمایه و همچنین استراتژی خود را به خوبی سنجیده و پس از بررسی‌های فراوان وارد یک معامله شده است. همواره آموزش آنلاین نیز امروزه برای بازارهای مختلف نظیر آموزش فارکس آنلاین و بازارهای ارز دیجیتال نیز وجود داشته که شما می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. مهمترین تفاوت ترید و قمار در این است که شما در ترید بر اساس آموخته‌های خود می‌توانید میزان ریسک خود را کنترل کنید در حالی که قمار کاملاً بر اساس شانس بوده و شما هیچ کنترلی ندارید‌.

برای کسب اطلاعات در مورد بازار فارکس و ارز دیجیتال و مشاهده دوره های آموزشی و استفاده از منابع آموزشی می توانید به سایت آکادمی کریمی شاد به آدرس karimishad.com مراجعه نمایید.

ترید۱

اما اگر شما بدون توجه به اصول و جوانب مختلف وارد معامله شوید قطعا در اینجا ترید قمار است. چرا که هیچ بررسی نداشته‌اید و صرفاً بر اساس شانس وارد معامله می‌شوید که در نهایت سود می‌کنید یا ضرر. همچنین یکی از مهم‌ترین مسائلی که تفاوت مهمی معامله‌گران و قماربازان ایجاد می‌کند، این است که قماربازان پس از شکست و از دست دادن سرمایه خود دیگر چیزی جهت ارائه دادن نخواهند داشت. در حالی که تریدرها با گذراندن دوره آموزشی فارکس و یا ارز دیجیتال بر تمامی مباحث تسلط کامل دارند و به همین دلیل می‌توانند سالیان سال این حرفه خود را دنبال کنند.

چگونه قمار را از ترید جدا کنیم؟

نکته‌ای که قبل از هر چیزی باید به خاطر بسپارید این است که مرز بسیار باریکی میان تریدر و قمارباز وجود دارد. اگر ذهنیت شما این گونه است که می‌خواهید سود مستمر و دائمی داشته باشید باید از تصمیمات عجولانه و هیجانی دوری کنید. قماربازان می‌خواهند با تصمیمات هیجانی در بازه کم سودهای بسیار زیاد کسب کنند که قطعاً در مدت زمان کوتاهی تمامی دارایی‌های خود را از دست خواهند داد. بنابراین مولفه اول این است که از تصمیمات عجولانه دوری کنید و نگذارید شانس برای معامله شما تصمیم بگیرد. اگر شما هم این باور را ندارید که ترید قمار است قطعا نباید شبیه قماربازان رفتار کنید.

آموزش یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین ابزارهایی است که در این بازار به داد شما خواهد رسید. شما با آموزش اصولی دیگر هرگز رفتارهای قمارگونه نخواهید داشت و تمامی رفتارهای شما بر پایه اصول خاص خودتان است. در بازارهای مختلف نظیر فارکس شما با دیدن آموزش فارکس می‌توانید به مباحث آن کاملاً پی ببرید و استراتژی خاص خود را داشته باشید. علاوه بر آن در بازارهای ارز دیجیتال نیز شما می‌توانید با شرکت در کلاس ارز دیجیتال مباحث مبتدی تا پیشرفته را به خوبی فرا بگیرید. قطعاً افرادی که این مراحل را می‌گذرانند دیگر این باور که ترید قمار است را کاملاً از یاد خواهند برد.

همچنین لازم به ذکر است که شما باید بتوانید با آموزش‌های خود تمایلات بازار رفتارها و الگوهایی که ممکن است رخ بدهد را تشخیص دهید تا بتوانید از قمار به دور. چرا که در این بازارها نظیر فارکس و ارز دیجیتال انجام این کارها به کمک ناحیه‌های حمایت و مقاومت، اندیکاتورها، روند بازار و... امکان‌پذیر بوده و یک امر شانسی نخواهد بود. داشتن ژورنال معاملاتی یکی دیگر از مباحث مهمی است که شما به کمک آن می‌توانید نقاط ضعف و قوت خود را به خوبی تشخیص دهید و با بررسی هفتگی آن‌ها می‌توانید رفتار خود را تقویت کنید و کاملاً از شانس به دور خواهید بود.

نحوه انجام ترید اصولی

اگر شما هم کاملاً با این باور که ترید قمار است مخالف هستید باید حتماً از آموزش‌های اشتباه و غیرقانونی دوری کنید. همانطور که می‌دانید آموزش یکی از مولفه‌های بسیار مهم شغل تریدینگ بوده که اگر به صورت اشتباه ارائه شود شما فرقی با یک قمارباز نخواهید. چرا که هدف اصلی ما رسیدن به سود مستمر به صورت کاملاً اصولی و دقیق است نه با رفتارهای قمارگونه. در اینجا شما می‌توانید به کمک مجموعه کریمی شاد این حرفه پولساز را به صورت کاملاً دقیق و اصولی فرا بگیرید.

حتی شما با شرکت در دوره فارکس با مدرک فنی حرفه‌ای قطعاً با تمرین و تکرار می‌توانید در این بازارها سود بسیار خوبی را کسب نمایید. علاوه بر آن این مجموعه برای ارز دیجیتال نیز آموزش‌هایی فراهم کرده که شما با آموزش ارز دیجیتال در دنیای کریپتو نیز می‌توانید به خوبی فعالیت کنید. این سایت معتبر به روزترین آموزش‌ها را به شما ارائه می‌کند می‌توانید متناسب با اصولی که به آن پایبند هستید معاملات خود را انجام دهید و کاملاً از قمار به دور باشید‌‌‌.

جمع‌بندی

در دنیای امروز شغل‌های نوظهور بسیار زیادی نظیر ترید پدیدار شده است. شما با فعالیت در بازارهای مالی می‌توانید سودهای بسیار مناسبی کسب کنید که اگر آموزش‌های درست و قانونی دیده باشید. زیرا دلیل اینکه امروزه اکثر افراد بر این باور هستند که ترید قمار است همان آموزش‌های اشتباه و غیرقانونی است.

حتماً با یک سایت معتبر و قانونی نظیر سایت آکادمی کریمی شاد آموزش‌های خود را شروع کنید و بازارهای ارز دیجیتال و فارکس درامد دلاری کسب نمایید. قطعاً شما با یک آموزش خوب و استراتژی مناسب رفتارهای سنجده‌ای در مارکت انجام خواهید داد و کاملاً از رفتارهای گمارگونه به دور خواهید بود. چرا که هدف اصلی آموزش‌های اشتباه ترویج رفتارهای عجولانه و قمارگونه در بازار است.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها