|
کدخبر: 334566

درآمد ۶۰۰ میلیارد تومانی از هوش مصنوعی | نبوغ این مرد همه را متعجب کرد

با پیشرفت فناوری و افزایش روزافزون استفاده انسان‌ها از این علم، نیاز به به‌روزرسانی مداوم احساس می‌شود. این موضوع می‌تواند به نقض قوانین کپی رایت منجر شود. هرچند در کشور ما این قوانین چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرند، اما در بسیاری از کشورهای دیگر به‌طور کامل رعایت می‌شوند. به‌ویژه، درآمدهای کلانی که برخی افراد از تولید آهنگ‌های تقلبی به دست می‌آورند، نمونه‌ای از این مسئله است.

فناوری درآمد ۶۰۰ میلیارد تومانی از هوش مصنوعی | نبوغ این مرد همه را متعجب کرد

مردی آمریکایی به دلیل ایجاد گروه‌های موسیقی و آهنگ‌های تقلبی با استفاده از هوش مصنوعی و به کارگیری ربات‌ها برای افزایش تعداد پخش این آهنگ‌ها و کسب میلیون‌ها دلار درآمد غیرقانونی، دستگیر شد.

وزارت دادگستری ایالات متحده در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که مردی ۵۶ ساله از کارولینای شمالی به نام «مایکل اسمیت» به اجرای طرحی به مدت تقریباً هفت سال متهم شده است که در آن از توانایی‌های موسیقی خود به طور غیرمجاز برای کسب درآمدی بیش از ۱۰ میلیون دلار بهره‌برداری کرده است.

این مرد درمجموع به ۳ اتهام پول‌شویی و کلاهبرداری متهم شده است و ممکن است برای هر اتهام خود به حداکثر ۲۰ سال زندان محکوم شود.

اسمیت ظاهراً با همکاری ۲ همدست ناشناس خود (یک مبلّغ موسیقی و یک مدیرعامل شرکت ساخت موسیقی با هوش مصنوعی) «صدها هزار آهنگ» تولید کرده است و برای افزایش دفعات پخش آهنگ‌ها نیز از شیوه‌های متقلبانه استفاده کرده است.

نحوه ساخت آهنگ و کسب درآمد با هوش مصنوعی

وزارت دادگستری در بیانیه خود می‌گوید در نام آهنگ‌هایی که این مدیرعامل به اسمیت ارائه کرده، اعداد و حروف تصادفی قرار داشتند، مانند «n_7a2b2d74-1621-4385-895d-b1e4af78d860.mp3». سپس هنگام آپلود آن‌ها در پلتفرم‌هایی مانند آمازون موزیک، اپل موزیک و اسپاتیفای، اسمیت نام آن‌ها را به مواردی مانند «Zygotic» تغییر داده است.

اسمیت برای افزایش میزان پخش این آهنگ‌ها که هوش مصنوعی آن‌ها را ساخته‌ بود نیز از بات‌هایی استفاده کرده که میلیاردها بار آهنگ‌ها را پخش می‌کنند و در واقع هیچ انسانی به آن‌ها گوش نداده است.

نیویورک تایمز در گزارش خود درباره این کلاهبرداری به بیانیه نسبتاً عجیب و خنده‌دار اسمیت نیز اشاره کرده است. او به این نشریه می‌گوید: «این [اتهام] کاملاً اشتباه و دیوانه‌کننده است! مطمئناً هیچ تقلبی در کار نبوده! چگونه می‌توانم در این مورد تجدیدنظر کنم؟»

هوش مصنوعی چیست؟

بسیاری از افراد با شنیدن عبارت "هوش مصنوعی" به یاد ربات‌های بی‌احساس می‌افتند که قرار است در آینده جای انسان‌ها را بگیرند. این تصور به احتمال زیاد ناشی از فیلم‌های علمی تخیلی است، اما واقعیت با این تصورات تفاوت دارد. هوش مصنوعی یا AI در واقع تکنولوژی‌ای است که به نوعی قابلیت تفکر دارد. البته این نوع تفکر با آنچه ما به عنوان تفکر انسانی می‌شناسیم، تفاوت‌های زیادی دارد، اما هدف آن تقلید از این فرآیند است. 

هوش مصنوعی به شبیه‌سازی فرآیندهای هوش انسانی توسط برنامه‌های کامپیوتری اطلاق می‌شود. با افزایش توجه به هوش مصنوعی در کشور، شاهد هستیم که شرکت‌ها به دنبال راه‌هایی برای استفاده از این تکنولوژی در محصولات و خدمات خود هستند.

‌امروزه شاید هوش مصنوعی به آن شکلی که تصور می‌کنیم وجود نداشته باشد اما باز هم بسیاری از کارهایی که روزانه انجام می‌دهیم، مانند جستجوی اینترنت یا گشت و گذار در صفحات شبکه‌های اجتماعی و غیره، همه متاثر از هوش مصنوعی است و در حقیقت در این مواقع داریم از آن استفاده می‌کنیم. انقدر این استفاده نا ملموس است و به آن عادت کرده‌ایم که در آن لحظه حس نمی‌کنیم که داریم از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم. دلیل اصلی آن این است که نمی‌دانیم هوش مصنوعی واقعا چیست و چه کارهایی انجام می‌دهد. از آنجایی که آینده از آن هوش مصنوعی خواهد بود بهتر است به جای نگران بودن در مورد هوش مصنوعی یاد بگیریم که چه کارهایی را می‌توانیم با آن انجام دهیم و اطلاعاتمان را در این زمینه بیشتر کنیم. پس بیایید از ابتدا ببینیم هوش مصنوعی چیست.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها