|
کدخبر: 329328

۲ گزینه داغ برای نیمکت استقلال | نکونام آماده رفتن شد

سرمربی ایتالیایی سابق استقلال به پیشنهاد هدایت آبی‌پوشان واکنش نشان داد و تکلیف این انتقال به نوعی روشن شد. آندره آ استراماچونی یکی از گزینه های داغ باشگاه استقلال برای جایگزینی جواد نکونام محسوب می شود. هواداران استقلال نظر مثبتی روی نکونام ندارند و خواستار برکناری او شدند.

فوتبال ۲ گزینه داغ برای نیمکت استقلال | نکونام آماده رفتن شد

استراماچونی یکی از گزینه های بالقوه باشگاه استقلال برای جایگزینی جواد نکونام به شمار می رود. این مربی ایتالیایی تمایلی برای بازگشت ندارد اما یک پیشنهاد چرب و نرم می تواند معادلات را تغییر دهد. در کنار استراماچونی، یک گزینه اروپایی دیگر نیز در لیست هلدینگ خلیج فارس قرار دهد.

یکی از رسانه‌های ایتالیایی از پیشنهاد استقلال به آندره آ استراماچونی پرده برداشت. نشریه توتو اسپورت در این باره نوشت: نه تنها والتر ماتزاری، بلکه با آندره آ استراماچونی سرمربی پیشین استقلال هم برای مربیگری در لیگ برتر ایران تماس گرفته شده است. استقلال پیشنهاد خوبی را به سرمربی سابق اینتر داده تا به باشگاهی که قبلاً در آن حضور داشته بازگردد، اما استراماچونی پیشنهادی که از ایران دریافت کرده را رد کرد.

روزنامه معروف توتو اسپورت مدعی شد که استراماچونی و ماتزاری در روزهای اخیر به پیشنهادات استقلال و باشگاه پرسپولیس پاسخ منفی داده‌اند، مگر آنکه اتفاقات دیگری در آینده رخ دهد.

بحث انتخاب سرمربی جدید پرسپولیس و ماندن یا قطع همکاری جواد نکونام و استقلال، سوژه این روزهای فوتبال ایران است. سرخ‌ها در حال انجام مذاکرات فشرده با گزینه‌های مورد نظر خود هستند و در سمت مقابل نیز آبی‌ها امروز تصویری از نکونام را منتشر کردند، ولی همچنان شایعات پیرامون وی وجود دارد.

بامداد پنج‌شنبه بود که جیانلوکا دی مارزیو، خبرنگار مطرح ایتالیایی با انتشار توییتی از توافق میان والتر ماتزاری و پرسپولیس خبر داد، اما یک روز بعد، نیکولو اسکیرا، خبرنگار گاتزتا دلو اسپورت مدعی شد که توافق بین طرفین به هم خورده است.

حالا نیز روزنامه معروف توتو اسپورت ایتالیا، در گزارشی به بررسی وضعیت سرمربیان مطرح ایتالیایی پرداخته و از پیشنهاد الاتحاد به استفانو پیولی خبر داده است. توتو اسپورت در ادامه به خبر جالب دیگری پرداخته و نوشته است که احتمالاً ماتزاری به پرسپولیس نرود و در انتظار پیشنهاد بهتری بماند.

اما نکته جالب این گزارش توتو اسپورت، ادعایی قابل توجه درخصوص پیشنهاد باشگاه استقلال به آندره‌آ استراماچونی است. جایی که این روزنامه مدعی شده که آبی‌پوشان به‌تازگی به دنبال جذب سرمربی سابقشان بوده‌اند، اما استرا به این پیشنهاد پاسخ منفی داده است.

چنانچه ادعای توتو اسپورت صحت داشته باشد، مذاکرات استقلال با استراماچونی، آن هم در شرایطی که وضعیت جواد نکونام نامشخص بوده، قابل توجه خواهد بود.

در زیر، گزارش توتو اسپورت از منتفی شدن دربی میان ماتزاری و استراماچونی را می‌خوانیم. البته این روزنامه نوشته است این دربی در شرایطی منتفی است که اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد و این دو سرمربی تصمیم به حضور در ایران نگیرند:

دیروز در جبهه مربیان، خبری دیگر منتشر شد و آن، علاقه جدی پرسپولیس به والتر ماتزاری بود. ماتزاری، که از تجربه نه‌چندان موفق خود در ناپولی برگشته است، مزایا و معایب این پیشنهاد را ارزیابی کرده است.

استراماچونی-استقلال

از جمله مزایای حضور در پرسپولیس، قطعاً استحکام تیمی است که در آخرین دوره لیگ برتر خلیج فارس، با یک امتیاز برتری نسبت به استقلال قهرمان شده و به نوعی به یوونتوس ایران معروف است. از جمله معایب، مشکلات لجستیکی است که برای همه واضح است و چندان ساده نیست.

تردیدها برای رفتن به ایران، بیشتر از انگیزه‌هایی است که به سمت پذیرش پیشنهاد از سوی ماتزاری می‌رود. به نظر می‌رسد که ماتزاری در انتظار دریافت پیشنهادهای جدیدتری خواهد ماند، مگر اینکه اتفاق غیرمنتظره‌ای بیفتد.

در همین زمینه، باید به یک پشت‌پرده کوچک اشاره کرد که مربوط به آندره‌آ استراماچونی است. جایی که استقلال حاضر بود برای بازگرداندن او به ایران پل‌های طلایی بسازد و پیشنهادی به سرمربی سابق اینتر ارائه کرد، اما این دلبری، دو طرفه نبود.

باید گفت که این موضوع قطعی است که تا چند سال پیش، فکر کردن به یک دربی تهران بین پرسپولیس ماتزاری و استقلال استراماچونی، خیال‌پردازی به نظر می‌رسید. اما اگر اینطور نشود، تنها به این دلیل است که این دو انتخاب‌های متفاوتی کرده‌اند.

سیستم-وار1111

آبی‌ها باید VAR را هم شکست بدهند!

یکی از بزرگ ترین مشکلات استقلال در فصل گذشته لیگ برتر نبودن کمک داور ویدیویی و اشتباهات داوری بود.

به ادعای کادر فنی و مدیریتی باشگاه استقلال همچنین آنچه هواداران در فضای مجازی از خلاصه بازی‌های این تیم و دیگر رقبای لیگ برتری‌شان منتشر می‌کردند این بود که در خیلی از بازی‌ها اشتباهاتی به ضرر تیم استقلال و به نفع رقبا از چشم داوران دور می‌ماند که همگی به خاطر نبودن کمک داور ویدیویی بود.

قطعاً تیم استقلال در صورت کسب حداقل دو پیروزی در طول مسابقاتی که در فصل گذشته شکست خورد یا مساوی کرد می‌توانست در هفته پایانی با اختلاف لااقل ۳ یا ۴ امتیاز قهرمان شود اما این موضوع را به نوعی و به شکل غیر مستقیم به نبودن کمک داور ویدیویی ربط داد تا شاید از این طریق در دور شدن از قهرمانی را التیام ببخشد.

اما از باشگاه استقلال خبر می‌رسد به اعضای این تیم گفته شده در فصل آینده اگر کمک داور ویدیویی به لیگ نیاید باید طوری در مسابقات حضور داشته باشید که اشتباهات داوری هم نتواند لطمه‌ای به تیم استقلال بزند و در واقع باید لیگ را ۱۷ تیمی در نظر بگیرید و هر هفته با نبود VAR هم بجنگید.

هواداران-استقلال

قطعاً بودن کمک داور ویدیویی در فصل آینده لیگ برتر که از سوی مهدی تاج وعده داده شده می‌تواند بسیاری از دغدغه‌های کادر فنی استقلال و هواداران این تیم را برطرف کند اما در نهایت در شرایطی که این کمک داور وجود نداشته باشد اگر استقلال بتواند خودش نتایج مطلوب و مورد نظر را بگیرد قطعاً دیگر با هیچ اشتباهی نمی‌توان سد راه قهرمانی استقلال شد.

آنچه این روزها هواداران این تیم در فضای مجازی از مدیریت فدراسیون فوتبال می‌خواهند استقرار کمک داور ویدیویی در تک تک استادیوم‌هاست نه فقط استادیوم‌هایی مثل آزادی، یادگار امام یا نقش جهان اصفهان.

اما با توجه به روند فعلی و سکوت خبری در این باره به نظر نمی‌رسد در لیگ بعدی آینده باز هم اثری از کمک داور ویدیویی وجود داشته باشد. هرچند که با خشکیده شدن ریشه های فساد در فوتبال به ویژه در کمیته داوران این موضوع می‌تواند کمک کند تا در لیگ بعدی لااقل حق به حقدار برسد.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها