|
کدخبر: 330793 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

حسینی در استقلال می ماند | باید از نکونام حمایت شود | هافبک خلاق نیاز داریم

مراغه چیان بیان کرد: استقلال در تمامی پست ها نیاز به تقویت دارد و در این مورد شکی ندارم. در خط میانی و فوروارد، نیاز بیشتری حس می شود اما در سایر پست ها مثل قلب خط دفاعی بازیکن جدید احتیاج داریم. در وهله اول یک بازیکن خلاق و بازیساز، سپس مهاجم گلزن، دفاع وسط و حتی یک دروازه بان جدید باید در دستور کار مدیران باشگاه باشد. روزبه چشمی قرارداد خود را تمدید کرد که ادامه حضور این بازیکن ارزشمند برای ما اتفاق مهمی محسوب می شود.

فوتبال حسینی در استقلال می ماند | باید از نکونام حمایت شود | هافبک خلاق نیاز داریم

حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ درباره زمان شروع لیگ برتر ایران در فصل جدید گفت: «مسابقات فصل جاری لیگ برتر فوتبال ایران در روز ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد. باشگاه‌هایی که معایب و نواقص ورزشگاه اختصاصی خود را برطرف نکرده باشند می‌بایست در ورزشگاه دوم‌شان که مورد تایید سازمان لیگ قرار گرفته به مصاف حریفانشان بروند.»

یک ماه تا آغاز رقابت های لیگ بیست و چهارم زمان باقی مانده و فعالیت باشگاه ها برای حضور پرقدرت در این مسابقات به اوج خود رسیده است. تیم ها در حال تقویت ترکیب خود در فصل نقل و انتقالات هستند و در این مسیر به رسم فصول گذشته، ریخت و پاش های زیادی نیز صورت می گیرد.

تیم های مدعی بیش از بقیه تیم ها در کانون توجهات قرار دارند و به علت تمکن مالی بیشتر، هزینه های بالاتری را برای جذب بازیکنان مدنظر خود صرف می کنند.

باشگاه استقلال یکی از این تیم ها محسوب می شود که البته فعالیت نقل و انتقالاتی خاصی تا به امروز نداشته است. هواداران نسبت به وضعیت کلی تیم خود نگران هستند و عملکرد فعلی هلدینگ خلیج فارس را مورد نقد قرار می دهند. یکی از دغدغه های اصلی آنان، تمدید بازیکنان باتجربه و کلیدی باشگاه نظیر حسین حسینی به شمار می رود.

گسترش نیوز در این راستا گفت و گویی با سعید مراغه چیان، بازیکن اسبق باشگاه استقلال داشته است که در ادامه می خوانید.

مراغه-چیان

عملکرد فنی ضعیف را نباید فقط به استقلال محدود کنیم

سعید مراغه چیان درباره شانس قهرمانی استقلال در فصل جدید همراه با جواد نکونام گفت: استقلال در فصل پیش نتایج بسیار خوبی کسب کرد و از حیث امتیازگیری رکوردهایی نیز به ثبت رساند. به گواه آمار، تیم نکونام در فصل گذشته عالی کار کرد و با تنها یک شکست خارج از خانه فصل را به پایان برد.

او ادامه داد: برخی هواداران از سبک بازی استقلال رضایت خاطر نداشتند که باید به نظر آن ها نیز احترام گذاشت اما توجه داشته باشید که در فصل پیش، اکثر تیم های لیگ کیفیت قابل قبولی نداشتند و بیشتر بازی ها با حداقل گل به پایان می‌رسید؛ بنابراین عملکرد فنی ضعیف را نباید فقط به استقلال محدود کنیم. تمرکز نکونام روی مسائل دفاعی معطوف بود و آمارهای گل خورده و تعداد کلیت شیت های تیم نیز تاییدکننده این امر است.

مراغه چیان افزود: استقلال با تمام کمبودها و بی عدالتی‌ها، تا دقایق پایانی لیگ شانس قهرمانی داشت اما متاسفانه اشتباهات واضح داوری جام را از ما گرفت. سایر تیم های مدعی روی نیمکت نیز یک تیم کامل داشتند اما ذخیره های استقلال در حد و اندازه این تیم نبودند.

جواد-نکونام

وی در ارتباط با ارجحیت فوتبال زیبا بر نتیجه گیری و نقد برخی هواداران استقلال نسبت به سبک تدافعی نکونام بیان کرد: به باور من، استقلال در صورت جذب بازیکنان باکیفیت و سپری کردن یک فصل نقل و انتقالات موفق، در فصل جدید محکوم به ارائه فوتبال تماشاگرپسند است. درواقع، در کنار نتیجه گرایی بایستی هجومی و زیبا بازی کند تا هواداران از تماشای مسابقات لذت کافی را ببرند.

بازیکن اسبق استقلال در ادامه تاکید کرد: به عنوان مثال، تیم ملی اسپانیا در مسابقات یورو در کنار نتیجه گیری و صعود به فینال، فوتبال زیبایی را ارائه می کند. اسپانیا با اعمال فشار بر خط دفاعی تیم های مقابل و با برخورداری از بازیکنان جوان، شانس اصلی قهرمانی محسوب می شود. استقلال نیز در فصل جدید باید از تاکتیک پرسینگ استفاده کند و با دوندگی بالا، خط میانی و دفاعی حریفان را به دردسر بیاندازد.

مراغه چیان در خصوص نگرانی های طرفداران از بابت عدم جذب بازیکنان شاخص در نقل و انتقالات مطرح کرد: ما در کمیته پیشکسوتان در تلاش هستیم تا دغدغه های هواداران را برطرف کنیم و به مدیران باشگاه تذکرات لازم را بدهیم. البته باید توجه داشت که اکثر تیم های لیگ برتر عملکرد مطلوبی در فصل نقل و انتقالات نداشتند و اوضاع بر وفق مراد تیمی نیست.

حسینی-استقلال

حسینی در استقلال می ماند

او یادآور شد: تمرینات پیش فصل آغاز نشده و خبری از بدنسازی و آماده سازی تیم ها نیست. گلایه‌ای نیز از مسئولان برگزاری لیگ وجود دارد که آن هم مربوط به ورود سیستم داور ویدئویی می شود. سیستم وار در فصل جدید باید مورد استفاده قرار گیرد و در این مسئله تردیدی وجود ندارد. استقلال در فصل گذشته از نبودِ این سیستم ضربه جبران ناپذیری متحمل شد و داوری های ضعیف سرنوشت تیم قهرمان را تغییر داد.

پیشکسوت آبی های پایتخت در ادامه به گسترش نیوز گفت: هواداران استقلال از بابت نقل و انتقالات و عملکرد مدیریت باشگاه نگرانی نداشته باشند. بی‌تردید بازیکنان با تجربه در استقلال ماندنی هستند و به زودی قراردادهای خود را به امضا می رسانند. روزبه چشمی قرارداد خود را تمدید کرد که ادامه حضور این بازیکن ارزشمند برای ما اتفاق مهمی محسوب می شود. حسین حسینی نیز در اسقلال می ماند و باید موانع تمدید قرارداد او از سر راه برداشته شود.

بازیکن اسبق تیم ملی افزود: دو بازیکن خارجی با باشگاه توافق کردند و مشکلی از بابت حضور در استقلال ندارند. امیدوارم سقف قراردادها نیز برداشته شود تا تیم هایی که نماینده ایران در بازی های آسیایی هستند، بتوانند با خیال راحت بازیکنان مدنظر خود را جذب کنند. تیم های عربستانی بدون هیچ مانعی به تقویت ترکیب خود دست می زنند اما متاسفانه باشگاه های ایرانی با چنین دست اندازهایی مواجه هستند.

هلدینگ-خلیج-فارس

مراغه چیان در ادامه گفت: استقلال، پرسپولیس و سپاهان باید با خیال آسوده ترکیب های خود را تقویت کنند و با نهایت قدرت به لیگ نخبگان آسیا بروند تا همانند همیشه زنگ تفریح تیم های عربی نباشند. در هیچ جایی از دنیا قانونی نظیر تعیین سقف قراردادها وجود ندارد و فقط در ایران است که باید شاهد چنین قوانین بیهوده‌ای باشیم.

او در رابطه با آخرین وضعیت رده های پایه باشگاه استقلال عنوان کرد: نه تنها در استقلال، بلکه در تمامی باشگاه های دیگر فوتبال ایران، تیم های پایه در وضعیتی اسفناک قرار دارد. شوربختانه توجه کافی به این بخش مهم نمی شود و این بی اعتنایی منجر به صرف هزینه های گزاف در فصل نقل و انتقالات شده است. در دوران ما بازیکنانی نظیر حسن روشن، برادران بیانی و غلامرضا نعلچگر از تیم های پایه به تیم اصلی اضافه شدند و به تدریج لباس تیم ملی را بر تن کردند. امیرعلی صادقی یکی از استعدادهایی است که فرهاد مجیدی، ساپینتو و همچنین نکونام، آنطور که باید از او بهره نبردند.

این کارشناس فوتبال در پیوند با نیازمندی استقلال در فصل نقل و انتقالات به گسترش نیوز گفت: استقلال در تمامی پست ها نیاز به تقویت دارد و در این مورد شکی ندارم. در خط میانی و فوروارد، نیاز بیشتری حس می شود اما در سایر پست ها مثل قلب خط دفاعی بازیکن جدید احتیاج داریم. در وهله اول یک بازیکن خلاق و بازیساز، سپس مهاجم گلزن، دفاع وسط و حتی یک دروازه بان جدید باید در دستور کار مدیران باشگاه باشد.

در پایان اضافه کرد: جواد نکونام در فصل پیش عملکرد خوبی داشت و از یک تیم معمولی، مدعی اصلی ساخت و تا ثانیه های پایانی لیگ می توانست استقلال را قهرمان کند. به عقیده من باید از او حمایت شود و هلدینگ نیز وظیفه دارد بازیکنان مورد نظر کادر فنی را جذب کند. امیدوارم که در فصل جدید قهرمانی نصیب استقلال شود و نکونام شایستگی های خود را به این شکل اثبات کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها