|
کدخبر: 331881 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

جواهر آفریقایی به استقلال پیوست

آبی های پایتخت با عملکردی خوب در فصل نقل و انتقالات موفق به تقویت ترکیب خود شد. چند پستی که در فصل گذشته ضعف آشکار داشتند، حالا با جذب بازیکنان باکیفیت ترمیم شدند و با این اوصاف، ترکیب یکدست تری در اختیار کادر فنی قرار دارد. یکی از ایرادات استقلال در فصل گذشته به مشکل عدم عمق در اسکواد مربوط می‌شد که ظاهرا این مشکل برای سال جدید برطرف خواهد شد. رامین رضاییان، میلاد زکی پور و سامان فلاح برای قدرت بخشیدن به خط رفاعی آبی پوش شدند و سیمای جدیدی به ترکیب استقلال بخشیدند. در پست هافبک و وینگر نیز چند بازیکن جذب شدند اما حالا تمام تمرکز روی خط آتش آبی ها است تا با به خدمت گرفتن هافبک-مهاجم بزرگ، این پست نیز تقویت شود.

فوتبال جواهر آفریقایی به استقلال پیوست

باشگاه استقلال تا به امروز یکی از تیم های موفق در فصل نقل و انتقالات محسوب می شود که ضمن توافق با چند مهره جذاب و باکیفیت، در زمینه تقویت ترکیب خود توفیقات خوبی به دست آورده است.

رامین رضاییان و میلاد زکی پور از سپاهان، سامان فلاح از گل گهر به تهران آمدند تا خط دفاعی آبی ها را در کناره بازیکنانی مانند رافائل سیلوا، آرمین سهرابیان و ابوالفضل جلالی بیمه کنند. تمدید قرارداد برخی بازیکنان کلیدی نظیر روزبه چشمی، اتفاق بسیار مهمی برای کادر فنی و همین طور دوست داران باشگاه بود تا با حفظ اسکلت اصلی تیم بتوانند نگاهی جدی به کسب قهرمانی در لیگ بیست و چهارم داشته باشند.

فارغ از تقویت خط دفاعی، یکی از دغدغه های اصلی هواداران استقلال را خط میانی تشکیل می دهد. یکی از نقاط ضعف نایب قهرمان فصل گذشته، عدم خلاقیت در میانه میدان بود که این موضوع مورد تایید اکثر کارشناسان و تحلیلگران قرار داشت. مهره هایی نظیر آرش رضاوند، مهدی مهدی پور، زبیر نیک نفس و امید حامدی فر در فصل گذشته دستاورد جالبی در بخش تغذیه مهاجمان استقلال نداشتند و مطابق چند سال اخیر، این ایراد بزرگ در ترکیب آبی ها محسوس بود.

هلدینگ خلیج فارس برای این منظور چند گزینه را در نظر داشت اما در نهایت موفق به جذب بازیکن قابلی نشد. علی کریمی یکی از گزینه های اصلی محسوب می شود اما کارهای مربوط به انتقال او به طور کامل انجام نشد و توافق با باشگاه کایسری اسپور به سرانجام مشخصی نرسید. هرچند که به گفته برخی از مسئولان باشگاه نظیر فرشید سمیعی، هنوز برای بازگشت کریمی به استقلال امیدواری وجود دارد.

رضاوند-استقلال

بحران خلاقیت در خط میانی

آلمدین زیلیکیچ با تمام حواشی ریز و درشتی که بر سر راه جذبش وجود داشت، در نهایت با استقلال قرارداد امضا کرد. این امیدواری وجود دارد که با حضور او، خلاقیت خط میانی آبی ها بیشتر شود اما در این خصوص تردیدهایی وجود دارد. در راستای تعیین کیفیت واقعی این بازیکن باید صبر کرد و به انتظار نشست تا با آغاز فصل جدید، عیار خرید تازه آبی ها مشخص شود.

حضور جلال الدین ماشاریپوف در ترکیب استقلال می تواند قدری از مشکلات کادر فنی آبی های پایتخت را برطرف کند. ماشاریپوف در فصل گذشته عملکرد خوبی داشت و بار خلاقیت تیمش را بالا برد تا از او به عنوان یک خرید موفق و موثر یاد شود.

جواد نکونام از مدت ها پیش بر جذب یک بازیکن خلاق و تاثیرگذار در خط آتش خود تاکید داشت. او بر این باور است که با حضور یک ستاره تعیین کننده، استقلال می تواند در فصل جدید عملکرد قدرتمندتری داشته باشد. گزینه های زیادی برای این منظور در لیست نکونام حضور داشتند اما نام یک بازیکن بیش از سایرین به گوش می رسد. هافبک-مهاجم سابق باشگاه چلسی در یک قدمی استقلال قرار دارد و توافقات اولیه در این خصوص صورت گرفته است.

گائل-کاکوتا

کاکوتا؛ یک قدم تا استقلال

گفته می شود که گائل کاکوتا تست های پزشکی خود را در ترکیه انجام خواهد داد تا خیلی زود به جمع آبی ها در اردوی در حال انجام اضافه شود. قرارداد کاکوتا پس از پشت سر گذاشتن تست‌های پزشکی و حضور در تمرینات نهایی خواهد شد.

استقلال از چند هفته پیش به طور رسمی تمایل خود را به جذب گائل کاکوتا، بازیکن تیم ملی کنگو و وینگر تیم فوتبال آمیان فرانسه، اعلام کرده بود. این بازیکن ۳۳ ساله که سابقه حضور در تیم‌های برجسته‌ای همچون باشگاه چلسی انگلیس و سویا اسپانیا را دارد، قرارداد خود را با استقلال مورد توافق قرار داده است. او منتظر است به اردوی تیم آبی‌پوشان در ترکیه بپیوندد و پس از گذراندن آزمون‌های پزشکی و شرکت در تمرینات، قرارداد نهایی خود را امضا کند.

شنیده های گسترش نیوز حکایت از آن دارد که گائل کاکوتا به طور رسمی به آمدن به استقلال موافقت کرده و تمایل بسیاری برای حضور در جمع آبی پوشان دارد. مسلما با حضور این ستاره باتجربه، استقلال می تواند در رقابت های داخلی و همچنین در لیگ نخبگان آسیا، عملکرد بهتری داشته باشد و فوتبال باکیفیت تری ارائه دهد.

کاکوتا-رزومه

مراغه چیان در خصوص نگرانی های طرفداران از بابت عدم جذب بازیکنان شاخص در نقل و انتقالات به گسترش نیوز گفت: «ما در کمیته پیشکسوتان در تلاش هستیم تا دغدغه های هواداران را برطرف کنیم و به مدیران باشگاه تذکرات لازم را بدهیم. البته باید توجه داشت که اکثر تیم های لیگ برتر عملکرد مطلوبی در فصل نقل و انتقالات نداشتند و اوضاع بر وفق مراد تیمی نیست.»

او تاکید کرد: «تمرینات پیش فصل آغاز نشده و خبری از بدنسازی و آماده سازی تیم ها نیست. گلایه‌ای نیز از مسئولان برگزاری لیگ وجود دارد که آن هم مربوط به ورود سیستم داور ویدئویی می شود. سیستم وار در فصل جدید باید مورد استفاده قرار گیرد و در این مسئله تردیدی وجود ندارد. استقلال در فصل گذشته از نبودِ این سیستم ضربه جبران ناپذیری متحمل شد و داوری های ضعیف سرنوشت تیم قهرمان را تغییر داد.»

  • مهرداد ارسالی در

    1 - استقلال بقیه تیمها نیست و نباید باشه تا زمانی که پیشکسوتان استقلال اینجوری فکر می کنند همچنان ناکامی برای این تیم وجود داره - کاکوتا 33 ساله نمیشه یه بازیکن که داره پا به سن میگذاره رو انقدر بزرگ کنید چون یه زمانی تو چلسی بوده و هازارد ازش تعریف کرده

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها