|
کدخبر: 332201 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

پرسپولیس با شاه ماهی به توافق نهایی رسید

فصل نقل و انتقالات تابستانی به روزهای پایانی خود نزدیک شده و تیم های مدعی آخرین تلاش های خود را برای بستن یک ترکیب ایده آل به کار می گیرند. قهرمان لیگ بیست و سوم نیز برای تقویت اسکواد خود حسابی ریخت و پاش کرده و حالا مدیران باشگاه قصد دارند با یک خرید هیجان انگیز، کام هواداران را حسابی شیرین کنند. همه چیز برای این انتقال بزرگ و تاریخی آماده شده و حالا پرسپولیس می تواند برگ برنده خود را رو کند.

فوتبال پرسپولیس با شاه ماهی به توافق نهایی رسید

هواداران باشگاه پرسپولیس فصل نقل و انتقالات پرفراز و نشیبی و متفاوتی را تجربه می کنند. آن ها در ابتدا با جدایی برخی از ستارگان موثر و کلیدی خود مواجه شدند و این اتفاق باعث دلخوری از مدیریت شد.

مهدی ترابی، علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی فر و عبدالکریم حسن از جمع سرخپوشان جدا شدند و مسیر خود را از تیم قهرمان جدا کردند. جدایی همزمان ۴ بازیکن فیکس اتفاقی نبود که دوست داران پرسپولیس منتظر آن باشند و از این حیث، شوک بدی به آن ها وارد شد.

رضا درویش پس از این شروع عجیب در نقل و انتقالات و از دست رفتن مهره های تاثیرگذار، به هواداران قول داد که در ادامه جایگزین های مطرحی جذب باشگاه می شوند. درویش با جذب چند بازیکن شاخص به نوعی به وعده خود جامه عمل پوشاند و حالا نظر هواداران کمی تا قسمتی نسبت به عملکرد تیم مدیریتی باشگاه مثبت شده است.

الکسیس گندوز، ایوب العملود، عرفان شیروانی، عرفان ملاپور، علی علیپور و فرشاد احمدزاده از جمله خریدهای پرسپولیس در نقل و انتقالات محسوب می شوند. البته این پایان کار نیست و پرسپولیس قصد دارد با انجام ۲ خرید دیگر، پرونده نقل و انتقالات خود را ببندد. دو خریدی که حکم بمب های مدافع عنوان قهرمانی را دارند و سر و صدای زیادی را به پا خواهند کرد.

بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که پرسپولیس به سبب عملکرد خوب مدعیانی نظیر باشگاه استقلال، کار سختی برای تکرار عنوان قهرمانی خود دارد. دیگر چالش احتمالی سرخپوشان در فصل پیش رو، به تغییر یافتن ترکیب این تیم و کار با سرمربی جدید است.

خوان-کارلوس-گاریدو

بزرگ ترین چالش مرد اسپانیایی

خوان گاریدو با افکاری جدید به پرسپولیس آمده است و طبعا وقف پذیری با شرایط فوتبال ایران برای او امری زمان بر خواهد بود. این مورد در خصوص بازیکنان جدید نیز مصداق دارد و این مسئله می تواند بزرگ ترین چالش سرمربی جدید قرمزها باشد. کارنامه خوب گاریدو در این میان می تواند برای هواداران قوت قلب باشد و پروسه اوج گیری پرسپولیس زودتر از زمان مورد انتظار رخ دهد.

طبعا عملکرد خوب در فصل نقل و انتقالات می تواند عاملی موثر برای موفقیت پرسپولیس در لیگ بیست و چهارم باشد. پرسپولیس در چند پست نیاز به تقویت داشت که برخی از این پست ها با جذب بازیکنان شاخص ترمیم شدند. گندوز به عنوان یک گلر خارجی می تواند جای خالی علیرضا بیرانوند را پر کند. العملود نیز پتانسیل این را دارد که جایگزینی مطلوب برای اسماعیلی فر باشد. نباید فراموش کرد که علی علیپور نیز پس از چند فصل جدایی به پرسپولیس بازگشته و این موضوع می تواند اتفاق خوبی برای گاریدو باشد تا به این منظور خط آتش سرخ ها قدرت دوچندانی پیدا کند.

در کنار تمامی این موارد، تقویت پست دفاع چپ و جذب یک بازیکن موثر برای هواداران پرسپولیس اهمیت بسیار زیادی دارد. باشگاه پرسپولیس برای این منظور چندین گزینه را در نظر داشت تا اینکه پس از کش و قوس های فراوان توافق نهایی با گزینه اصلی انجام شد.

عطیه-الله

ستاره ملی پوش به پرسپولیس اوکی داد

یحیی عطیه الله که از ابتدای نقل و انتقالات در تیررس قرمزهای پایتخت قرار داشت، پس از یک سلسله مذاکرات نهایی، سرانجام چراغ سبز را به پرسپولیس نشان داد. این مدافع چپ ۲۹ ساله که فصل پیش با لباس سوچی روسیه به میدان رفته و ۲۲ بازی ملی را نیز انجام داده، در نزدیکی باشگاه پرسپولیس قرار دارد. لازم به ذکر است که توافق نامه ۳ جانبه از طرف باشگاه پرسپولیس برای سوچی ارسال شده است و در صورت موافقت نهایی باشگاه روسی، این انتقال بزرگ در نهایت رخ می دهد.

پرسپولیسی شدن عطیه الله قدرت تیم گاریدو را در سمت چپ مضاعف خواهد کرد و دست کادر فنی را برای استفاده از گزینه های موجود بازتر می کند. ژولت ناجی، دیگر گزینه پرسپولیس بود اما ظاهرا بستر لازم برای جذب این بازیکن ملی پوش فراهم نیست.

شنیده ها حکایت از آن دارد که این بازیکن ملی پوش با ایوب همبازی سابقش و گاریدو که قبلا مربی اش بوده، تماس می گیرد و برای شروع مجدد مذاکرات اعلام آمادگی می کند. سرمربی پرسپولیس هم این موضوع را با مدیران پرسپولیس در میان می گذارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها