|
کدخبر: 334614 سهیل مافی

استقلال با چپ پای فانتزی تمام کرد

لیگ نخبگان آسیا از این هفته به طور رسمی آغاز می شود و نمایندگان ایران به مصاف حریفان خود می روند. استقلال دوشنبه شب برابر تیم الغرافه قطر قرار می گیرد و پرسپولیس نیز باید مقابل الاهلی عربستان صف آرایی کند. کنفدراسیون فوتبال آسیا این طور مقرر کرده است تا لیگ نخبگان بدون محدودیت سهمیه بازیکن خارجی برگزار شود. این موضوع برای نمایندگان ایران می تواند خبر خوبی باشد و در همین راستا آبی های پایتخت نقشه هایی در ذهن دارند.

فوتبال استقلال با چپ پای فانتزی تمام کرد

انتظار طرفداران دو باشگاه محبوب پایتخت برای آغاز لیگ نخبگان آسیا به اتمام رسید و از این هفته مسابقات حساس قاره کهن آغاز می شود. نمایندگان ایران مطابق برنامه اعلام شده از سوی AFC به مصاف رقبای قدرتمند و متمول خود خواهند رفت.

باشگاه پرسپولیس در هفته اول از ساعت ۲۱:۰۰ به مصاف تیم الاهلی عربستان می رود که این دیدار خارج خانه برای سرخپوشان به علت برخورداری میزبان از ستاره های نامداری نظیر ریاض محرز می تواند دشواری های خاص خود را داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

 مهندس به استقلال برگشت

باشگاه استقلال در اولین نبرد آسیایی خود باید برابر تیم پر ستاره الغرافه قطر قرار بگیرد. آبی ها مقابل نماینده فوتبال قطر آمار خوبی دارند و در سال های اخیر نتایج نسبتا خوبی برابر زردهای کهکشانی کسب کردند. آبی های پایتخت از ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه ورزشگاه شهر قدس پذیرای الغرافه خواهند بود.

فرجانی ساسی از تونس، فابریزیو دیاز از اروگوئه، سیدو سانو از سنگال، جانگ هیونگ سو از کره جنوبی، خوسلو از اسپانیا، فلورین کومان از رومانی، ماتیاس نانی از آرژانتین، یاسین براهیمی از الجزایر، جمال حمد از فلسطین و رودریگو مورنو از اسپانیا بازیکن خارجی الغرافه به شمار می روند که سرمربی این تیم می‌تواند از آن ها برای تقابل با استقلال استفاده کند.

وضعیت اسفناک چمن ورزشگاه شهر قدس در هفته اخیر حرف و حدیث های بسیاری را ایجاد کرد و پیشکسوتان باشگاه استقلال در این خصوص بازخوردهای جالبی را مطرح کردند.

چمن-قدس

آبروریزی بزرگ برای فوتبال کشور!

رشیدی، پیشکسوت باشگاه استقلال درباره برگزاری این دیدار در ورزشگاه شهر قدس گفت: « مایه خجالت و تاسف است که ما بعد از ۵۰ سال هنوز نتوانسته‌ایم ورزشگاه آزادی را درست و حسابی تعمیر و راه اندازی کنیم. ۵ دهه قبل کل این مجموعه ظرف ۳ سال ساخته شد اما حالا برای ترمیم زمین شماره یک‌اش که زمین اصلی آزادی است چندین ماه است که معطل مانده‌ایم و حالا هم با منّت گذاشتن بر سر هواداران استقلال می‌گویند

او ادامه داد: «تا چند ماه دیگر آماده می‌شود. مایه خجالت است که ما در فوتبال حوزه خلیج فارس می‌بینیم کشورهایی مثل عراق، قطر، امارات و عربستان با آن گرما زمین‌های چمن درجه یک دارند اما ما در ایرانِ چهار فصل، نمی‌توانیم یک چمن مرتب و درست و حسابی داشته باشیم. متاسفم که آنها ما را سوژه می‌کنند و نواقص فوتبال کشورمان را این چنین به روی ما می‌آورند و پیشنهاد می‌دهند که اگر ایران نمی‌تواند ما می‌توانیم میزبان تیم‌هایش باشیم. این‌ها مایه خجالت و ننگ ماست.»

بنا بر تصمیم فدراسیون فوتبال آسیا(AFC)، لیگ نخبگان آسیا در فصل جاری بدون در نظر گیری محدودیت سهمیه بازیکن خارجی برگزار می شود. طبق این تصمیم مهم، هر باشگاهی بنا به قانون لیگ داخلی می‌تواند هر تعداد بازیکن خارجی را در لیست خود بگذارد و از این حیث محدودیتی وجود ندارد. ناگفته نماند که این قانون لیگ نخبگان به نفع باشگاه‌های عربی خواهد بود؛ زیرا این باشگاه های متمول قادر هستند بازیکنان خارجی بزرگی را به خدمت گرفته و از آن ها بهره ببرند.

جواد-نکونام

تصمیم مهم سکاندار باشگاه استقلال

به طبق قوانین لیگ داخلی، هر باشگاه مجاز است تعداد مشخصی از بازیکنان خارجی را در لیست خود قرار دهد. به عنوان مثال، تیم‌های عربستانی می‌توانند تا ۱۰ بازیکن خارجی را در فهرست خود قرار دهند در حالی که باشگاه‌های قطری فقط مجاز به انتخاب حداکثر ۷ بازیکن خارجی در لیست خود هستند.

این موضوع افزایش سهمیه باعث شده تا نمایندگان ایران نیز به فکر ایجاد تغییر در لیست خود بیافتند. باشگاه استقلال هنوز تکلیف جذب مهاجم و خروج نام برخی بازیکنان از لیست را حل نکرده است. یکی از موضوعات داغ این روزها در اردوی آبی ها، به بحث بازگشت منتظر محمد به لیست مربوط می شود.

استقلالی‌ها همزمان با انتقال نام اوستون اورونوف به لیست بازیکنان زیر ۲۵ سال پرسپولیس، و همچنین حضور امیرحسین حسین‌زاده در تراکتور، سعی داشتند شرایط لازم را برای منتظر محمد فراهم کنند. در حال حاضر، نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر حتی برای جذب مهاجم جدید هم جای خالی ندارند و امیدوار بودند با اختصاص یک سهمیه زیر ۲۵ سال به منتظر محمد، نام این بازیکن عراقی را در فهرست خود قرار دهند و محمد به عنوان جانشین آلمدین زیلیکیچ در تیمشان حضور پیدا کند.

منتظر-محمد

هافبک عراقی که در فصل گذشته در تیم استقلال حضور داشت و سپس به صورت قرضی به عضویت تیم مس رفسنجان درآمد، پس از یک فصل بازی در مس، در اواسط فصل جاری قرارداد او فسخ شد. در حال حاضر، جواد نکونام دوباره درخواست برای امضای قرارداد با این بازیکن را دارد تا به جای زیلکیچ بوسنیایی در تیم حضور پیدا کند.

شنیده های گسترش نیوز حکایت از آن دارد که تصمیم سکاندار باشگاه استقلال در این خصوص جدی بوده و او حالا خواستار بازگشت ستاره خلاق و فانتزی خود شده است. مسلما حضور محمد در ترکیب استقلال می تواند خلاقیت خط میانی آبی ها را افزایش دهد.

منتظر-محمد

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز ورزشی و آخرین تحولات در فوتبال ایران، سرویس ورزشی پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها