|
کدخبر: 334953

سلطان جام ها به استقلال اوکی داد

پس از انتشار شایعات گوناگون، اکنون پیشنهاد همکاری با باشگاه استقلال به‌طور رسمی به مرضیه جعفری ارائه شده و او در موقعیتی قرار گرفته است که باید تصمیمی مهم اتخاذ کند. گفته می شود که این سرمربی پرافتخار تمایل خوبی برای این انتقال دارد و چراغ سبز اولیه را به هلدینگ خلیج فارس نشان داده است.

فوتبال سلطان جام ها به استقلال اوکی داد

باشگاه استقلال قصد دارد در بخش فوتبال زنان نیز اتفاقات مهم و خوبی را رقم بزند و از این رو طی هفته های گذشته باب مذاکره را با یک سرمربی بزرگ و پرافتخار باز کرده است. مرضیه جعفری گزینه نهایی آبی ها محسوب می شود و حالا همه چیز برای وقوع یک اتفاق خوشایند فراهم شده است.

خاتون بم، که پیشتر با نام شهرداری بم در مسابقات باشگاهی فوتبال زنان شرکت می‌کرد، در تاریخ فوتبال زنان ایران عملکردی شگفت‌انگیز از خود به نمایش گذاشته است. این تیم در ۱۶ دوره برگزاری لیگ برتر موفق به کسب ۱۰ عنوان قهرمانی شده است. نکته قابل توجه این است که تمامی این ۱۰ قهرمانی تحت هدایت مرضیه جعفری به دست آمده است، که او را به پرافتخارترین سرمربی فوتبال ایران تبدیل کرده است.

جعفری نه‌تنها توانسته در عرصه رقابت‌های داخلی همراه با تیم خاتون بدرخشد و ۱۰ عنوان قهرمانی را به‌دست آورد، بلکه آخرین دستاورد او همراه تیم بمی‌ها در نخستین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا بود؛ جایی‌که شاگردان مرضیه جعفری در تیم خاتون موفق شدند برابر تیم‌های آرتی‌سی بوتان و کیچه هنگ‌کنگ پیروز شوند و به اولین تیم تاریخ فوتبال زنان ایران تبدیل شدند که توانست به مرحله گروهی لیگ قهرمانان زنان آسیا راه پیدا کند و جزو ۱۲ تیم برتر این رقابت‌ها محسوب می‌شوند.

مرضیه جعفری که به تازگی همراه کاروان تیم خاتون به ایران بازگشته، حالا برای ادامه همکاری با تیم بمی مردد است؛ آن‌هم در حالی‌که یک پیشنهاد مهم و البته وسوسه‌کننده روی میز این سرمربی باتجربه قرار گرفته است. جعفری که در سالیان گذشته در مصاحبه‌های خود بارها علاقه‌اش به استقلال را پنهان نکرده بود، عملکردش موردتوجه مدیران این باشگاه قرار گرفته و بعد از طرح شایعات مختلف، حالا پیشنهادی رسمی همکاری با آبی‌پوشان پایتخت به مرضیه جعفری رسیده است.

استقلالی‌ها بعد از الزامات به‌وجود آمده از سوی فدراسیون فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا، به دنبال تیمداری در فوتبال زنان هستند و در حالی‌که هنوز رسماً سطح حضور آبی‌ها در فوتبال باشگاهی زنان (لیگ برتر، لیگ دسته اول و یا لیگ دسته دوم) مشخص نشده، مدیران باشگاه مذاکرات رسمی خود با مرضیه جعفری را آغاز کرده‌اند و خواهان همکاری با این سرمربی باتجربه شده‌اند؛ آن‌هم در حالی‌که گفته می‌شود احتمالاً طرفین در هفته آینده پای میز مذاکره هم خواهند نشست!

مرضیه-جعفری

آبی‌ها به دنبال کشیدن چاشنی بمب در فوتبال زنان!

جعفری در سالیان گذشته در لیگ برتر تیمداری کرده و در صورت تیمداری استقلال در لیگ برتر فوتبال زنان، احتمال حضور او روی نیمکت آبی‌ها دور از ذهن نیست اما اگر مدیران این باشگاه بخواهند در لیگ دسته اول یا لیگ دسته دوم کار خود را پیش ببرند، احتمالاً مُدل همکاری جعفری با استقلالی‌ها متفاوت خواهد بود؛ به‌طوری‌که به نظر می‌رسد او در نقش مشاور و یا مدیر فنی کارش را پیش می‌برد و بعید به نظر می‌رسد که این سرمربی باتجربه بخواهد بعد از نزدیک به ۲ دهه فعالیت در لیگ برتر، در لیگ دسته دوم مشغول به فعالیت شود! با این وجود، باید منتظر جلسه هفته آینده باشگاه استقلال با مرضیه جعفری ماند و دید که سرانجام مذاکرات طرفین به کجا خواهد رسید و آیا یکی از جذاب‌ترین نقل‌وانتقالات تاریخ فوتبال باشگاهی زنان ایران با حضور مرضیه جعفری روی نیمکت استقلال رقم می‌خورد یا خیر.

جواد-نکونام

نکونام برای هلدینگ خط و نشان کشید

جواد نکونام باز شروع کرد. مرد اول نیمکت استقلال نمی‌گذارد حتی برای نیم ساعت هواداران مجموعه آبی شاد باشند و از برد تیم شان لذت ببرند. او عادت کرده اعتراض کند، اصلا برای او نتیجه عدد است و برد و باخت مهم نیست. او حتی بعد از پیروزی ۳ بر صفر مقابل الغرافه که جگر هواداران استقلال را حال آورده، ضدحال می‌زند و می‌گوید دستیار خارجی برایم نگرفتند. استقلال برده، خوب هم برده، صدرنشین هم شده، هوادار می‌خواهد از این پیروزی کیف کند اما جواد نکونام رها نمی‌کند. او اعتراض دارد. به قول شاعر؛ «اعتراض جواد، نه از ره کین است، اقتضای طبیعتش این است!»

اما صرفنظر از این عادت بد جواد که معلوم نیست چه زمان کنارش خواهد گذاشت، پیروزی ۳ بر صفر مقابل الغرافه قطر یک پیغام روشن داشت که جواد نکونام از قلعه حسن خان تهران به خیابان علامه جنوبی در سعادت آباد فرستاد، پیامی برای مدیران باشگاه استقلال و مدیران بالادستی آنها؛ حالا اگر می‌توانید من را عوض کنید!

رامین-رضاییان

همان‌ها که منتقد جواد نکونام بودند، حالا باید به پاس این نتیجه به او احترام بگذارند. حالا دوباره جواد نکونام سواره است و مدیران باشگاه پیاده! اگر تا همین چند روز پیش این مدیران استقلال بودند که منت سر جواد نکونام می‌گذاشتند و می‌گفتند سه بازی الغرافه در لیگ نخبگان، نساجی در قائمشهر و دربی سرخابی را به تو فرصت می‌دهیم تا تیم را از بحران و خودت را از مسلخ نجات بدهی، حالا دوباره برگ برنده دست جواد افتاده است.

فقط با این برگ برنده درست بازی کن جناب نکونام... هوادار دوست ندارد دوباره استقلال را در بحران و شما را در مسلخ ببیند و نسخه تغییر روی نیمکت را برای اصلاح در رسانه‌ها بخواند!

منبع: فوتبال ۳۶۰

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها