|

اختصاصی گسترش نیوز؛

استقلال با شیر فرانسوی شبانه بست

فرآیند انتخاب سرمربی جدید در استقلال به نقطه مهمی رسیده است و این احتمال می رود که تا انتهای هفته فرد منتخب توسط مدیریت باشگاه معرفی شود. گزینه های مختفی برای این منظور در نظر گرفته شده است که در این میان چند شخص دارای شانس بیشتری هستند. با توجه به خروج نام هایی نظیر آندره آ استراماچونی و ریکاردو ساپینتو از لیست آبی ها، حالا تنها دو - سه گزینه باقی مانده است. شنیده ها حکایت از آن دارد که سرمربی بزرگ فرانسوی برای آمدن به تهران چراغ سبز خود را نشان داده است.

فوتبال استقلال با شیر فرانسوی شبانه بست

گسترش نیوز - سهیل مافی: استقلال این روزها درگیر انتخاب سرمربی جدیدی است تا مهم ترین دغدغه و نگرانی هواداران را با یک گزینش عالی برطرف کند. پس از برکناری جواد نکونام از سمتش، کادر مدیریتی استقلال کار روی گزینه های مورد نظر را آغاز کرد.

پیش از آغاز فصل جدید امیدواری های بسیاری در خصوص موفقیت آبی های پایتخت نزد دوست داران باشگاه وجود داشت اما عملکرد نکونام و دستیارانش در فصل جدید به حدی اسفبار بود که حتی حامیان وی نیز امید خود را از دست دادند. شکست پشت شکست، ناکامی پشت ناکامی در فصل جدید رخ داد تا دیگر چاره ای جز اخراج نکونام برای هلدینگ باقی نماند.

سهراب بختیاری زاده به عنوان سرمربی موقت به استقلال آمد و در نخستین بازی خود موفق به کسب پیروزی برابر تیم هوادار شد. رافائل سیلوا و مهرداد محمدی گلزنان استقلال در این مصاف بودند. آبی ها با کسب این پیروزی جایگاه خود در جدول را کمی بهبود بخشیدند تا برای مسابقات پس از فیفادی، روحیه بهتری به دست آوردند.

در خصوص انتخاب سرمربی جدید، گفتگوهای زیادی میان مسئولان باشگاه استقلال و گزینه های سرمربیگری ترتیب داده شده که هنوز به طور رسمی هویت شخص مدنظر عنوان نشده است. تمرکز هلدینگ خلیج فارس روی گزینه خارجی است اما نمی توان استخدام سرمربی ایرانی را کاملا غیرمحتمل دانست. مجیدی با اینکه تمایلی برای بازگشت ندارد اما با توجه به شناخت ما از مدیران استقلال، هر اتفاقی در این خصوص می تواند محتمل باشد.

حسن-روشن

بختیاری‌ زاده فکر نکند تصمیم درستی گرفته است

حسن روشن، پیشکسوت استقلال در خصوص آخرین وضعیت باشگاه عنوان کرد: « آوردن مربی خارجی هم یک اشتباه بزرگ دیگر است. خارجی خوب الان بیکار نیست. چه کسی را می خواهند بیاورند؟ الان دلال‌ها در تهران کلی مربی در خانه خود دارند و احتمالا یکی از اینها را می‌آورند. نکونام به حرف من گوش نکرد. قبل از اینکه بیاید استقلال گفتم نیا اینجا پسر خوب، چون اینجا خراب می‌شوی. باید آن اتفاقات سال گذشته مرور می‌کرد و امسال مانع خراب شدن خودش می‌شد.»

او در اظهارنظر جنجالی اخیر خود اضافه کرد: «از روز اول به نکونام گفتم اشتباه می‌کنی و باید کمیته فنی داشته باشید. به نظر من پرونده نکونام در مربیگری بسته شد؛ حداقل در ایران که بسته شده است. آقای سهراب بختیاری‌زاده فکر نکند تصمیم درستی گرفته و احتمالا او هم خراب می‌شود.»

نظرات این چنینی در میان استقلالی های سابق فراوان است و البته خیلی هم جای تعجب ندارد. مدیران باشگاه تصمیم خود را گرفته اند و باید به زودی شاهد رونمایی از گزینه خارجی نیمکت استقلال باشیم. نام هایی نظیر آندره آ استراماچونی، ریکاردو ساپینتو از لیست حذف شدند و حالا اسامی دیگری برای جانشینی نکونام مطرح است.

در کنار نام هایی مانند ژاردیم و گارسیا، یک نام بزرگ و جذاب هم دیده می شود که البته مدیران باشگاه هنوز صحت آن تایید رسمی نکرده اند اما شنیده های گسترش نیوز حکایت از آن دارد که سرمربی سابق تیم ملی مراکش و عربستان به گزینه اصلی استقلال تبدیل شده است.

هروه-رنار1

مرد کاریزماتیک فرانسوی در صدر لیست است

هروه رنار فرانسوی که به عنوان یکی از مربیان مطرح در صحنه فوتبال شناخته می‌شود در ۳۰ سپتامبر ۱۹۶۸ متولد شده است. رنار تجربه‌های مختلفی در مربی‌گری تیم‌های مختلف در سراسر جهان داشته است. او به خاطر موفقیت‌هایش در مربی‌گری تیم ملی فوتبال ساحل عاج و زامبیا شناخته می‌شود. در سال ۲۰۱۲، با زامبیا، او توانست موفق به قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا شود. سپس در سال ۲۰۱۵، با تیم ساحل عاج نیز توانست جام ملت‌های آفریقا را برنده شود.

رنار در تیم ملی مراکش و تیم ملی عربستان نیز موفقیت هایی کسب کرد و به عنوان یک سرمربی خوش فکر خود را معرفی کرد. او در گذشته گزینه نیمکت تیم ملی فوتبال ایران هم بود که مسئولان فدراسیون امیر قلعه نویی را به وی ترجیح دادند.

رنار همچنین در لیگ‌های اروپایی نیز تجربه مربیگری داشته است. او در طول مسیر حرفه‌ای خود در فوتبال، در برخی از باشگاه‌های اروپایی نیز به عنوان مربی فعالیت داشته و در لیگ‌های کشورهای مختلف اروپایی، مانند فرانسه، بلژیک یا سایر کشورها، در سطح باشگاهی مربیگری کرده باشد. طبق اعلام سایت ترانسفرمارکت، رنار در حال حاضر بدون تیم است.

رنار پیشنهاد باشگاه استقلال را پذیرفته اما روی برخی مسائل با هلدینگ اختلاف نظر دارد که کار روی این موارد آغاز شده است. مسلما حضور رنار در فوتبال ایران می تواند یک اتفاق خوب و مثبت باشد و به افزایش کیفیت لیگ برتر نیز کمک خواهد کرد.

هروه-رنار

 

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز ورزشی و آخرین تحولات در فوتبال ایران، سرویس ورزشی پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

کدخبر: 337183 سهیل مافی

ارسال نظر

 

آخرین اخبار