|

استقلال با سرمربی جدید به توافق نهایی رسید

شنیده ها حکایت از آن دارد که گزینه مورد نظر باشگاه استقلال آمادگی خود را برای عقد قرارداد با آبی ها اعلام کرده است. پس از کش و قوس های فراوان سرنوشت نیمکت و جایگزین جواد نکونام مشخص خواهد شد تا یکی از بزرگ ترین نگرانی های هواداران استقلال به این صورت برطرف شود. سکاندار جدید آبی های تهرانی تا روزهای آینده برای امضای قرارداد راهی ایران می شود.

فوتبال استقلال با سرمربی جدید به توافق نهایی رسید

باشگاه استقلال توافقی با یک سرمربی مشهور اهل فرانسه برای رهبری تیم خود به انجام رسانده است. یک توییت از خبرنگار و روزنامه‌نگار ایرانی-فرانسوی اعلام کرده است که فیلیپه مونتانیر به توافق اولیه با استقلال رسیده و قرار است به ایران سفر کند.

باشگاه استقلال مذاکرات ابتدایی با فیلیپه مونتانیر سرمربی فرانسوی را آغاز کرد و گفته می‌شود وی برای حضور در ایران مشکلی ندارد.

فرهاد مجیدی سرمربی سابق استقلال نیز در انتظار تصمیم استقلالی هاست و در صورتی که سرمربی خارجی با استقلال به توافق نرسد او گزینه جدی تری است.

مونتانیر هفته گذشته در فضای مجازی مدعی شد که دوست دارد در یک کشور با فرهنگ جدید کار خود را ادامه دهد و از هر جای دنیا پیشنهاد داشته باشد می‌پذیرد.

این سرمربی پیش از این در تیم‌های ملی زیر ۲۰ سال فرانسه – ناتینگهام فارست انگلیس -رئال سوسیداد اسپانیا - رن از فرانسه- استاندارد لیژ و تولوز نیز حضور داشته است.

سرمربی-استقلال

استقلال باید ۹ روز دیگر در هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف ذوب‌آهن اصفهان برود اما همچنان وضعیت کادرفنی آبی‌ها تعیین‌تکلیف نشده و با وجود گذشت ۹ روز از استعفای جواد نکونام و پذیرش آن از سوی مدیران باشگاه استقلال، جانشین رسمی او انتخاب نشده است؛ آن‌هم در حالی‌که گفته می‌شود قرار است دور جدید تمرینات آماده‌سازی آبی‌پوشان از امروز (چهارشنبه) زیرنظر سهراب بختیاری‌ زاده آغاز شود و مدیران باشگاه استقلال در تلاش هستند تا طی ۴۸ ساعت آینده از سرمربی جدید تیم‌شان رونمایی کنند.

فرهاد مجیدی در کنار آندره‌آ استراماچونی، ریکاردو سا پینتو، ژوزه پسیرو و خاوی گراسیا از جمله نفراتی بودند که در روزهای گذشته نام‌شان به عنوان گزینه هدایت استقلال مطرح شد که در این میان، مذاکراتی هم از سوی مدیران باشگاه انجام گرفت که مجیدی به درخواست آبی‌ها رسماً پاسخ منفی داد و گفته می‌شود که با سایر گزینه‌ها هم توافقی حاصل نشده است؛ هر چند که با وجود اعلام آمادگی سا پینتو، نام این سرمربی پرتغالی مدنظر مدیران باشگاه استقلال نبود و براساس آخرین خبرها، ریکاردو سا پینتو که همچنان رأی ۴ ماه محرومیت او از حضور روی نیمکت تیم‌های ایرانی پابرجا است، در آستانه توافق با تیم راجا کازابلانکا مراکش است.

مونتانیه در حال بررسی پیشنهاد آبی‌ها

آبی‌پوشان در حالی‌که مشغول رایزنی با ولاسکوئز هستند، مذاکرات خود با یک سرمربی نام‌آشنای دیگر را هم دنبال می‌کنند؛ فیلیپ مونتانیه. سرمربی سابق تیم‌هایی چون تولوز، لانس و رنس فرانسه، استانداردلیژ بلژیک، ناتینگام‌فارست انگلیس و رئال سوسیه‌داد اسپانیا، یکی از جدی‌ترین گزینه‌های هدایت استقلال است و او که تجربه قهرمانی در جام حذفی و لیگ ۲ فرانسه را در کارنامه‌اش دارد، هنوز پاسخ روشنی به پیشنهاد دریافتی از باشگاه استقلال نداده و در حال بررسی این پیشنهاد است.

فیلیپ-مونتایه

مونتانیه در کارنامه‌اش تجربه ۲۱۱ بازی سرمربیگری در لیگ یک فرانسه و ۷۶ بازی سرمربیگری در لالیگای اسپانیا را دارد و تمایل ویژه این سرمربی فرانسوی و ۵۹ ساله به استفاده از آرایش ۳-۳-۴ باعث شده تا همواره تیم‌های تحت‌هدایت او نمایش‌های تهاجمی و جذابی داشته باشند. فیلیپ مونتانیه که دو جام دوران سرمربیگری خود را اخیراً همراه تیم تولوز به‌دست آورد، اکنون به عنوان سرمربی آزاد مشغول بررسی پیشنهاد استقلال و البته چند تیم دیگر است و مدیران باشگاه استقلال چشم‌انتظار پاسخ نهایی این سرمربی فرانسوی هستند.

استقلالی‌ها بعد از مذاکرات بی‌سرانجام با چهره‌هایی چون فرهاد مجیدی، آندره‌آ استراماچونی، ژوزه پسیرو و خاوی گراسیا، حالا تمرکز خود را معطوف به مذاکره با خولیو ولاسکوئز و فیلیپ مونتانیه کرده‌اند و به نظر می‌رسد که سرمربی جدید استقلال از میان این ۲ چهره انتخاب خواهد شد؛ هر چند وعده اولیه مدیران باشگاه استقلال، انتخاب سرمربی جدید تا پایان امروز (چهارشنبه) بود اما به نظر می‌رسد که جانشین رسمی جواد نکونام ۴۸ ساعت آینده معرفی می‌شود که باید دید سرانجام چه کسی سکان هدایت آبی‌پوشان پایتخت را برعهده خواهد گرفت.

منبع: فوتبال ۳۶۰
کدخبر: 337345

ارسال نظر