|

اختصاصی گسترش نیوز؛

گواردیولای دوم با استقلال بست

انتخاب سرمربی جدید استقلال روز به روز پیچیده تر از قبل می شود و انتظار هواداران برای روز موعود بسیار طولانی شده است. فرشید سمیعی روز گذشته از حقایقی پرده برداشت که منجر به تعجب بسیارانی شد. او مدعی شد که یکی از گزینه های فرانسوی باشگاه به علت ناآرامی های اخیر در منطقه قید آمدن به ایران را زده است. مع الوصف، خبرهایی خوب و امیدبخشی از اردوی آبی ها به گوش می رسد. هلدینگ خلیج فارس پس از کش و قوس های فراوان به حصول توافق با یکی از گزینه های نام آشنا و اروپایی نزدیک شده است.

فوتبال گواردیولای دوم با استقلال بست

گسترش نیوز - سهیل مافی:‌ هلدینگ خلیج فارس این روزها تحت فشار افکار عمومی قرار دارد و به دلیل تعلل های اخیرش در گوشه رینگ است. هلدینگ پیش از آغاز فصل از نکونام حمایت کرد تا این سرمربی به کارش در استقلال ادامه دهد. در ادامه و علی رغم نتیجه گیری ضعیف کادر فنی قبلی، باز هم بر موضع سابق خود پافشاری کرد تا صبر هواداران باشگاه به اتمام برسد.

بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که اگر نکونام پیش از آغاز فصل کنار گذاشته می‌شد، حالا استقلال با این همه چالش دست و پنجه نرم نمی‌کرد. آبی های پایتخت لیگ بیست و چهارم را به حدی ضعیف و ناامیدکننده استارت زدند که حالا اکثر دوست داران استقلال از کسب قهرمانی قطع امید کرده و دل به رقابت های آسیایی و جام حذفی بستند.

جواد نکونام پیش از آغاز فصل بر ضرورت تقویت اسکواد تیمش و حفظ ستاره های تاثیرگذاری نظیر روزبه چشمی و حسین حسینی تاکید می‌کرد. هردو خواسته آقای سرمربی توسط مدیریت باشگاه اجابت شد اما حاصل کار یک عملکرد فاجعه بار بود. ستاره هایی نظیر گائل کاکوتا، رامین رضاییان و دیدیه اندونگ آبی پوش شدند و نفراتی از قبیل رافائل سیلوا و جلال الدین ماشاریپوف در تیم ماندند تا کمک حال استقلال شوند.

نتایج ضعیف همراه با نمایش های اسفبار زمینه‌ساز برکناری نکونام شدند تا سهراب بختیاری زاده به عنوان سرمربی موقت، سکان هدایت استقلال را برعهده بگیرد. بختیاری زاده در بازی با هوادار روی نیمکت آبی ها نشست و یک برد مهم را به دست آورد تا جایگاه استقلال در جدول رقابت ها کمی بهبود پیدا کند.

سهراب-بختیاری-زاده

خوشحالم که بختیاری‌زاده بازی اولش را برنده شد

شاهین بیانی، کاپیتان اسبق تیم استقلال در خصوص آخرین وضعیت آبی های تهرانی گفت: «واقعاً من از صمیم قلب از خدا می‌خواستم که این اتفاق بیفتد چون هم بچه‌های تیم به این برد نیاز داشتند هم هواداران و از همه بیشتر خود سهراب بختیاری‌زاده. او باید خودش را باور می‌کرد که می‌تواند با استقلال برنده شود البته تیم هوادار هم انصافاً آمده بود که نبازد و خوب هم دفاع می‌کرد اما ما بازیکنان با تجربه‌ای داشتیم که در نهایت برنده شدیم.»

او ادامه داد: «همانطور که گفتم تیم به لحاظ روحی روانی شرایط خوبی نداشت و طبعاً ادامه روند بازی‌های گذشته در دیدار این هفته هم نمود پیدا کرد. وقتی ما نمی‌توانیم آنطور که باید و شاید خودمان را در زمین تثبیت کنیم و نتیجه بگیریم اعصاب بازیکن به هم می‌ریزد و وقتی بازیکن شرایط روحی روانی خوب و مطلوبی نداشته باشد طبیعتاً پنالتی هم می‌دهد.»

پس از پیروزی مقابل هوادار، موج واکنش ها و مصاحبه های متوالی در مورد انتخاب سرمربی جدید از سوی مدیران باشگاه شکل گرفت. با وجود برخی رایزنی ها درباره فرهاد مجیدی، مسئولان باشگاه از استخدام یک سرمربی خارجی سخن به میان آوردند و بر آن تاکید کردند.

چندین گزینه مطرح از آن مقطع تا به امروز معرفی شدند که توافق نهایی با هیچکدام به دست نیامد تا نگرانی های هواداران ادامه داشته باشد. فیفادی در حال اتمام است و استقلال هنوز سرمربی جدید خود را انتخاب نکرده است. هلدینگ خلیج فارس زیر فشار انتقادات هواداری قرار دارد و باید هرچه سریعتر سرمربی جدید را معرفی کند.

فرشید-سمیعی

لغو سفر لوگن به ایران با دلیلی عجیب!

لوگن فرانسوی به استقلال نزدیک شده بود و حتی خبر از سفر او به ایران شنیده می شد که در لحظه آخر و بنا به مسائل امنیتی از تصمیم خود صرف نظر کرد. فرشید سمیعی روز گذشته در این خصوص توضیحات جالب و البته عجیبی را ارائه داد. سمیعی در این خصوص گفت: «پل لوگن علیرغم امضای تفاهم نامه و درخواست ویزا به دلیل نظر سفارت فرانسه در مورد ترک ایران توسط اتباع فرانسوی، از حضور در تیم استقلال منصرف شده است. یکسری‌‌ از دوستان به‌خانوم پل لوگن ایمیل تهدید آمیز میزدن. سرمربی‌ایرانی مدنظر ما نیست و از دوستانی که قلم میزنند خواهش میکنم شرافت داشته باشند.»

او افزود: «ما به مذاکره ادامه خواهیم داد و به این موضوع پایبند هستیم. مربی ایرانی مد نظر ما نیست. دنبال این هستیم که بهترین مربی خارجی را با توجه به شرایط اخیر به استقلال بیاوریم، اما واقعیت این است که انتخاب مربیان از اتحادیه اروپا در شرایط اخیر سخت خواهد بود.»

خمس-و-ساپینتو

بمب آبی ها منفجر می شود؟

در همین راستا خبرهای جالبی از اردوی آبی های پایتخت شنیده می شود که موجی از بازخوردها را در فضای مجازی به همراه داشته است. شنیده های تازه گسترش نیوز حکایت از مذاکرات جدی باشگاه استقلال با سرمربی سابق تراکتور دارد. پاکو خمز اسپانیایی که سابقه سرمربیگری در لیگ برتر فوتبال ایران را در کارنامه دارد، حالا به گزینه بالقوه استقلال تبدیل شده است.

گفته می شود که خمز تمایل بالایی برای بازگشت به سطح اول فوتبال ایران دارد و پیشنهاد باشگاه استقلال را نیز مطلوب ارزیابی کرده تا حالا سرمربی پیشین تراکتور به نیمکت آبی های پایتخت بسیار نزدیک شده باشد. طبق اعلام سایت ترانسفرمارکت، خمز ۵۴ ساله در حال حاضر بدون تیم است و می تواند به صورت آزاد راهی تیم جدیدی شود. سبک بازی تیم های خمز غالبا هجومی و مالکانه است. سبک بازی دلخواه، شباهت ظاهری، کاریزمای او در کنار زمین و رختکن و همچین ملیت وی منجر به این شده که بسیارانی او را با پپ گواردیولا مقایسه کنند. لازم به ذکر است که خمز و پپ در یورو ۲۰۰۰ عضو تیم ملی اسپانیا بودند و سابقه همبازی بودن با یکدیگر را نیز در کارنامه دارند.

پاکو-خمز

آمار-خمز

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز ورزشی و آخرین تحولات در فوتبال ایران، سرویس ورزشی پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

کدخبر: 337568 سهیل مافی

ارسال نظر

 

آخرین اخبار