|

اختصاصی گسترش نیوز؛

استقلال با فاتح اروپا به توافق رسید

مدیران باشگاه استقلال برای انتخاب سرمربی جدید در تکاپو هستند و به هواداران وعده دادند که تا پایان هفته جاری فرد منتخب را معرفی خواهند کرد. در حالی که در روزهای گذشته گزینه هایی از آفریقا و اروپای شرقی برای این منظور مطرح شدند اما حالا خبر می رسد که هلدینگ به سراغ یک گزینه معرکه و به شدت سرشناس رفته تا وی را مجاب به سفر به ایران کند. گزینه مدنظر آبی ها سابقه قهرمانی اروپا و هدایت رئال را در کارنامه خود دارد.

فوتبال استقلال با فاتح اروپا به توافق رسید

گسترش نیوز - سهیل مافی: انتخاب جایگزین جواد نکونام توسط مدیران استقلال بیش از حد به درازا کشیده و صبر دوست داران باشگاه در حال اتمام است. طبق آخرین آپدیت صورت گرفته توسط مسئولان باشگاه، سکاندار جدید آبی های پایتخت تا پایان هفته معرفی خواهد شد.

هلدینگ خلیج فارس به سبب تعلل های اخیر در انتخاب سرمربی جدید و صحبت های ضد و نقیض اعضای هیئت مدیره تحت فشار افکار عمومی قرار دارد.

در حالی که بعضی اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال از اراده لازم برای انتخاب سرمربی خارجی سخن به میان می آورند اما برخی افراد درون باشگاه کماکان روی مربی ایرانی نظر مساعد دارند. تصمیمی که به مذاق هواداران خوش نخواهد آمد و قطعا موضع گیری های سختی در این صورت به وجود خواهد آمد. غالب دوست داران استقلال تنها و تنها با سرمربی خارجی موافق هستند و هر تصمیم گیری خارج از این چارچوب را برنخواهند تابید.

برخی خبرنگاران نزدیک به باشگاه، از تمایل برخی اعضای کادر مدیریتی با ادامه کار استقلال با سهراب بختیاری زاده پرده برداشتند. در این میان شاید تنها فردی که از مدت ها پیش تا به امروز به شدت در پی توافق با یک سرمربی خارجی بوده است، فرشید سمیعی باشد. سمیعی باورهای خودش را دارد و به هیچ وجه با یک گزینه داخلی موافق نیست. او بر این باور است که استقلال تیم بزرگی محسوب می شود که یک سرمربی بزرگ و رزومه دار باید سکان هدایتش را برعهده بگیرد.

پس از کسب پیروزی برابر هوادار در لیگ برتر، اکثر مدیران استقلال ادعای به خدمت گرفتن یک سرمربی خارجی بزرگ را مطرح کردند. گزینه های متعددی نیز برای این امر مطرح شدند که هنوز آن اتفاق مهم رخ نداده است. از فاتح تریم و استراماچونی تا ساپینتو و لوگن، گزینه های مختلفی برای قبول هدایت استقلال روی میز هلدینگ بودند که مذاکراتی نیز با اکثر آن ها صورت گرفت که به دلایلی بستر لازم برای حصول توافق نهایی با یکی از آنها شکل نگرفته است.

هواداران-استقلال

چرخشی ۳۶۰ درجه ای پیشکسوتان به نفع هواداران

کارشناسان استقلال نیز علی رغم موضع سابق و ادعای حمایت از ظرفیت های داخلی، حالا با چرخشی ۳۶۰ درجه ای با گزینه خارجی موافق شدند. پیشکسوتان استقلال معتقدند که باید به نظر دوست داران باشگاه احترام گذاشت و برای کسب موفقیت در مسابقات داخلی و آسیایی به سراغ یک سرمربی معتبر خارجی رفت.

صادق ورمزیار، کاپیتان و بازیکن اسبق تیم استقلال در رابطه با آخرین وضیت آبی ها گفت: «خوشبختانه استقلال تا حد زیادی از آن التهاب‌ها و بحران‌های بی‌دلیل به وجود آمده برای خودش دور شده و حالا داریم می‌بینیم که از اخبار خارج شده از تمرین چیزی جز وحدت و دوستی بین بچه‌های تیم بیرون نمی‌آید که این مهم‌ترین اتفاق برای یک تیم فوتبالی و یا هر گروهی است که می‌خواهند یه کار دسته جمعی را با همدیگر انجام بدهند.»

او ادامه داد: «استقلال در شرایطی قرار گرفته که باید در یک برهه کوتاه مدت خودش را از نظر روحی روانی بازیابی کند و سهراب بختیاری‌زاده از آن دسته مربیانی است که می‌تواند این اتفاق را در استقلال به وجود بیاورد.  یک چیزی شبیه به حضور کریم باقری در تیم پرسپولیس که معمولاً مانع از برهم ریختگی اوضاع روحی روانی بازیکنان تیم پرسپولیس شده و تاثیرگذاری مثبت خودش را در این تیم نشان داده است.»

کیکه-سانچز-فلورس

مرد کاریزماتیک مادرید راهی تهران می شود؟

روز گذشته خبرهایی مبنی بر مذاکرات استقلال با یک گزینه رومانیایی و یک گزینه آفریقایی منتشر شد که به دلایلی این گفتگوها به جایی نرسید. مسئولان باشگاه بر این عقیده هستند که در این مقطع از فصل نمی توان یک سرمربی بزرگ را به ایران آورد و مبلغ بالایی را برای آن پرداخت کرد. سمیعی نیز چندی پیش چنین دیدگاهی را مطرح کرد اما حالا هلدینگ با یک حرکت غافلگیرکننده به سراغ یک گزینه به شدت جذاب و خاص رفته است.

شنیده های گسترش نیوز حکایت از آن دارد که کیکه سانچز فلورس به استقلال لینک شده و هلدینگ قصد دارد بمب بزرگ فصل را با حصول توافق نهایی با این گزینه منفجر کند. سانچز فلورس در حال حاضر بدون تیم است و می تواند در انتقالی آزاد راهی تهران شود. گفته می شود که پیشنهاد اولیه آبی ها برای او به حدی خوب بوده که نظر مثبت سرمربی سابق والنسیا را جلب کرده است.

سانچز فلورس سابق هدایت تیم هایی نظیر جوانان رئال مادرید، ختافه، والنسیا، اتلتیکو مادرید، اسپانیول و واتفورد را در کارنامه دارد. در ویترین افتخارات این سرمربی ۵۹ ساله، جام قهرمانی لیگ اروپا و سوپرکاپ اروپا دیده می شود. سانچز فلورس در فوتبال اسپانیا از اعتبار خوبی برخوردار است و مسلما حضور او در فوتبال آسیا می تواند بر جذابیت های مسابقات این قاره بیافزاید.

سانچز-فلورس-1

سانچز-فلورس

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز ورزشی و آخرین تحولات در فوتبال ایران، سرویس ورزشی پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

کدخبر: 337849 سهیل مافی

ارسال نظر

 

آخرین اخبار