|

استقلال با سرمربی جدید قرارداد بست

باشگاه استقلال پس از قطع همکاری با جواد نکونام، با گزینه های پرشماری به مذاکره پرداخت و کارنامه های آنان را مورد بررسی قرار داد. در این میان اختلاف نظر میان مدیران باشگاه مشهود بود و نمی توان این مسئله را انکار کرد. با این حال، انتظارها به پایان رسید و سرمربی جدید آبی ها قصد سفر به ایران را دارد. شنیده ها حکایت از آن دارد که وی پیشنویس قراردادش را به امضا رسانده است.

فوتبال استقلال با سرمربی جدید قرارداد بست

یک رسانه آفریقایی اعلام کرده که در صورت عدم وقوع تغییرات خاص، پیتسو موسیمانه به عنوان سرمربی استقلال منصوب خواهد شد. در حالی که بحث و گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب سرمربی جدید استقلال شدت گرفته و هر روز نام گزینه‌ای جدید برای هدایت این تیم مطرح می‌شود، رسانه‌ای به نام SNL۲۴ از احتمال سرمربیگری موسیمانه در این تیم خبر داده است.

در گزارش سایت snl۲۴ آمده است: با توجه به گزارش‌های تیم ما که از ارتباط نزدیک پیتسو موسیمانه و تیم فنی‌اش با باشگاه استقلال ایران خبر داده بودند، به نظر می‌رسد که مذاکرات به سرعت پیش رفته و انتقال او به استقلال قریب‌الوقوع است.

البته این رسانه در بخشی از خبر خود به اشتباه نوشته است که موسیمانه جانشین میودراگ بوژوویچ خواهد شد که مشخص است آنها تیم‌های استقلال تهران و استقلال خوزستان را با یکدیگر اشتباه گرفته‌اند.

گفتنی است استقلال با گزینه‌های مختلفی برای قبول هدایت تیم شان مذاکره کرده‌اند اما هر یک به دلایل متفاوتی منتفی شده است و باید دید آیا در نهایت آبی‌ها می‌توانند قرارداد موسیمانه را نهایی کنند یا نه.

بررسی گزینه های سرمربیگری استقلال یک واقعیت مهم را آشکار می کند، اینکه مدیران باشگاه هیچ استراتژی ندارند و اصلا نمی دانند از سرمربی که به خدمت می گیرند چه می خواهند.

حکایت این روزهای مدیران استقلال و انتخاب سرمربی برای این تیم بسیار عجیب است، آنها از پول لوگن که در سال های دور کارنامه درخشانی در لیگ فرانسه داشته شروع کردند، در ادامه مذاکرات شان را با  رگکامپ رومانیایی ادامه دادند و حالا قصد دارند پیتسو موسیمانه از آفریقای جنوبی را به عنوان سرمربی شان معرفی کنند.

پیتسو-موسیمانه

موسمیمانه‌ها گزینه‌های بدی نیستند

شاید این ۳ مربی و البته گزینه های دیگری که نام شان برای سرمربیگری استقلال مطرح شده است هیچکدام سرمربی های بدی نباشند اما مذاکره با آنها یک واقعیت مهم را آشکار می کند، اینکه باشگاه هیچ استراتژی مشخصی در مورد سرمربی آینده استقلال ندارد.

مدیران استقلال اول باید مشخص کنند از سرمربی جدید چه می خواهند؟ فوتبالی هجومی می خواهند؟ دنبال مربی هستند که برای این باشگاه ساختار درست کند؟ دنبال مربی زود بازده هستند؟ طبیعتا اگر استراتژی باشگاه مشخص باشد مذاکره با گزینه های مختلف محدود می شود اما به نظر می رسد مدیران استقلال با هر مربی که بیکار است مذاکره می کنند و فقط می خواهند سرمربی خارجی روی نیمکت تیم شان ببینند.

پیتسو موسیمانه کارنامه بدی در مربیگری ندارد و موفقیت های خوبی در قاره آفریقا کسب کرده است و تقریبا راه گاریدو، سرمربی پرسپولیس را در مربیگری رفته است؛ قطعا کسی مشکلی بابت حضور او ندارد اما مشکل از آنجایی که شروع می شود که مدیران باشگاه بدون استراتژی مشخص به هر مربی بیکاری در بازار پیشنهاد می دهند و اصلا خودشان نمی دانند از کسی که روی نیمکت این تیم می نشیند چه می خواهند.

پیتسو-موسیمانه

آقای جنتلمن در یک قدمی آبی ها

پیتسو موسیمانه که در این چند روز از او به عنوان اصلی ترین گزینه نیمکت استقلال یاد شده بود، حالا در یک قدمی رسمی شدن قراردادش با آبی‌پوشان تهران است. پیش از موسیمانه، استقلال با چند گزینه اروپایی مذاکره کرده بود اما هر کدام این مذاکرات، بنا به دلایلی به خوبی پیش نرفت. حالا خبر رسیده موسیمانه فاصله ‌ای با نیمکت استقلال ندارد.

این سرمربی آفریقایی یک بار پیشنهاد استقلال را رد کرده بود ولی وقتی استقلال دید مذاکرات با دیگر گزینه‌ها به بن بست رسیده، پیشنهاد جدیدی به این سرمربی آفریقایی ارائه کرد تا او را به خدمت بگیرد.

گفته می‌شود پیتسو موسیمانه مفاد قرارداد استقلال را قبول کرده و دستیارانی را با خود به تهران می‌آورد که پیش از این با آن‌ها کار کرده است. همچنین سهراب بختیاری زاده مربی موقت استقلال هم به عنوان دستیار اول او در جمع آبی‌ها می‌ماند.

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، پیتسو موسیمانه به زودی به عنوان سرمربی استقلال معرفی می شود و ۹۰ درصد مذاکرات و توافقات هم بین او و استقلال با موفقیت پشت سر گذاشته شده است. فقط تایید نهایی از سمت وزارت ورزش مانده و استعلام سرمربی آفریقایی مدنظر استقلال باید توسط این نهاد تایید شود.

پیتسو-موسیمانه-۱

جزییات قرارداد پیتسو موسیمانه و استقلال

توافق طرفین با رقم ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار انجام شده است. ۱ میلیون قرارداد اصلی این سرمربی و دستیاران اوست و ۲۰۰ هزار دلار هم به عنوان پاداش در قراردادش گنجانده شده است.

آپشن ۲۰۰ هزار دلاری شامل صعود از دور گروهی لیگ نخبگان آسیا، قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی می‌شود و فقط در این صورت این سرمربی آفریقایی می‌تواند به این ۲۰۰ هزار دلار دست پیدا کند.

گفته می‌شود پیتسو موسیمانه این موضوع که یک دستیار ایرانی داشته باشد را پذیرفته ولی به باشگاه اعلام کرده چهار دستیار هم به همراه او به ایران می‌آیند. فعلا دستیار ایرانی پیتسو موسیمانه، سهراب بختیاری زاده است و به زودی جلسه ای بین طرفین شکل می گیرد.

پیتسو موسیمانه چمدان‌های خود را برای سفر به ایران بسته و فقط منتظر تایید نهایی از سوی باشگاه استقلال است و خود باشگاه استقلال هم منتظر وزارت ورزش است تا جواب استعلام این سرمربی را بدهد.

منبع: خبر ورزشی
کدخبر: 338270

ارسال نظر

 

پربازدیدترین