|

پرسپولیس فقط در یک صورت صعود می کند

با توجه به شکست پرسپولیس ایران برابر تیم السد قطر، شانس صعود شاگردان گاریدو کمرنگ شده است و حالا سرخپوشان کار سختی در پیش دارند. قرمزهای پایتخت شب گذشته علی رغم ارائه عملکردی درخشان، با نتیجه یک بر صفر مقابل نماینده فوتبال قطر مغلوب شدند.

فوتبال پرسپولیس فقط در یک صورت صعود می کند

پرسپولیس باید در ۵ بازی آینده‌اش در لیگ نخبگان آسیا حداقل ۱۰ امتیاز کسب کند تا شانس صعود داشته باشد.پرسپولیس در سه بازی که در لیگ نخبگان مقابل الاهلی، پاختاکور و السد قطر انجام داده تنها یک امتیاز کسب کرده تا در آستانه حذف از این رقابت‌ها قرار بگیرد.

این درحالی است که باشگاه پرسپولیس هنوز ۵ بازی دیگر در پیش دارد و با کسب امتیاز مناسب در این بازی‌ها می‌تواند علاوه بر این که در جدول به جایگاه خود سروسامانی ببخشد در مرحله بعد با تیم‌های آسان تری بازی کند و گرنه باید با تیم‌های بزرگ آسیا بازی کند که احتمال حذفش را چند برابر می‌کند.

مهم ترین موضوع این است که با توجه به وضعیت ورزشگاه آزادی و نامناسب بودن وضعیت چمن بقیه ورزشگاه‌ها و شرایط منطقه، بعید است پرسپولیس بتواند از این پس بازی‌های خود را به عنوان تیم میزبان در تهران برگزار کند و به احتمال زیاد هر ۵ بازی بعدی خود را به عنوان تیم میزبان و میهمان باید در خارج از خانه بازی کند که همین موضوع عملا پرسپولیس را از شرایط میربانی و برخورداری از حمایت گسترده هوادارانش محروم خواهد کرد.

۵ بازی سخت و سنگین که گاریدو هیچ چاره ای ندارد جز این که حداکثر امتیازات را از این بازی‌ها کسب کند تا دو بازی آخرش در بهمن ماه مقابل غول‌های عربستانی حالت تشریفاتی به خود بگیرد. فراموش نکنیم پرسپولیس این پتانسیل را دارد تا از سه بازی آینده خود می‌تواند با کسب سه پیروزی و ۹ امتیاز خیال خود را بابت صعود راحت کند.

پرسپولیس-در-قطر

برنامه ۵ بازی باقی مانده پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا

پرسپولیس – الغرافه: ۱۴ آبان

الریان – پرسپولیس: ۵ آذر

پرسپولیس – الشرطه: ۱۲ آذر

الهلال – پرسپولیس: ۱۶ بهمن

پرسپولیس – النصر: ۲۹ بهمن

مرتضی کرمانی مقدم بازیکن اسبق تیم پرسپولیس درباره شکست یک بر صفر پرسپولیس در دیدار هفته سوم لیگ نخبگان آسیا اظهار داشت: متاسفانه باز هم اتفاقات بازی با الاهلی عربستان برای ما تکرار شد. ما در هفته اول لیگ نخبگان هم تیم برتر میدان بودیم و باید برنده می‌شدیم اما برخلاف جریان بازی یک بر صفر باختیم تا باز هم همان اتفاقات تراژدی برای پرسپولیس تکرار شود.

وی در تحلیل نیمه اول این دیدار گفت: متاسفانه نبود یک فوتبالیست گلزن مثل اوستون اورونوف در این بازی به خوبی به چشم آمد. بارها توپ را جلوی دروازه بردیم ولی نتوانستیم از موقعیت‌هایمان استفاده کنیم. این قانون تلخ فوتبال است که به کسی رحم نمی‌کند هر چقدر حمله کنید اما وقتی گل نزنید حریف گل می‌زند. باز هم می‌گویم خیلی بدشانس بودیم چون وقتی که فرشاد فرجی مصدوم شد و سهیل صحرایی به جای او آمد این بازیکن هنوز نتوانسته بود خودش را با فضای مسابقه هماهنگ کند که بازیکن حریف توپ را از جلوی او قاپید و راحت گل زد. در حالی که می‌توانست در همان ضربه کرنر توپ را دفع کند ولی به هر حال تا یک بازیکن اشتباه نکند تیمی برنده نخواهد شد.

اوستون-اورونوف

اورونوف باید جریمه شود و جوابگوی رفتارش باشد

کرمانی مقدم خاطرنشان کرد: برخلاف نیمه اول که پرسپولیس همه بازی را در دست داشت در نیمه دوم شرایط به سمت و سویی رفت که تیم السد در همان ابتدای بازی یکی دو موقعیت ایجاد کرد اما باز هم در ادامه ما با از دست دادن موقعیت‌های خوب نتوانستیم به گل برسیم. این شرایط من را کاملاً به یاد بازی الاهلی عربستان انداخته بود. ولی به هر حال ما باید تلاش کنیم تا در دور برگشت این نتایج را جبران کنیم. هم دیدار مقابل الاهلی عربستان هم بازی با السد قطر.

وی ادامه داد: متاسفانه نداشتن یک بازیکن تمام کننده در نوک خط حمله پرسپولیس در غیاب اورونوف تیم را دچار دردسر کرده است. این بازیکن خودش هم مقصر است که نباید در اردوی تیم ازبکستان حضور پیدا می‌کرد. اورونوف باید جوابگوی اتفاقات اخیر باشد و مدیران باشگاه باید در رابطه با بی توجهی به دستورات کادر پزشکی او را جریمه کنند. شاید اگر او به دستورات مربوط به مداوایش توجه می کرد در همین بازی حضور پیدا می کرد. او همانطور که برای گلزنی و برد پاداش می گیرد باید بداند که برای سرپیچی از دستورات کادر پزشکی هم جریمه خواهد شد.

وی در خصوص دیدار بعدی تیم پرسپولیس گفت: بچه‌ها باید از امروز به فکر بازی بعدی باشند تا در جدول رده‌بندی لیگ برتر به صدر برسیم. شمس آذر در بحث کادرفنی مشکل دارد و باید از این موقعیت برای کسب هر سه امتیاز نهایت استفاده را ببریم تا در جدول خودمان را در بالا تثبیت کنیم.

منبع: خبر ورزشی
کدخبر: 338762

ارسال نظر

 

آخرین اخبار